نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس صلاحیت شورای نگهبان را در تایید صلاحیت خدشه دار کنداز قانون تخطی کرده است.

حمید رضا حجازی - به گزارش خبرنگار ما در طبس: محمد علی عبدالله زاده در جمع خبرنگاران گفت: هرکس شورای نگهبان را زیر سوال ببرد یکی از ارکان قانونی کشور را زیر سوال برده و شورای نگهبان بر اساس قانون تشکیل شده است.

وی طرح این صحبت ها را به انتخابات مربوط دانست و گفت: با نزدیک شدن به انتخابات بعضی افراد فشار می آورند  تا فعالیت های قانونی نهاد های انقلاب را زیر سوال ببرند و آنها را تحت فشار قرار دهند ولی مطمئن باشید که شورای نگهبان به این فشار ها ترتیب اثر نخواهد داد.

این عضو کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصولگرا هستم و خواهم بود اکثر مردم را نیز اصولگرا دانست و گفت: اصولگرا کسی است که اصول انقلاب و  اصول نظام اسلامی را قبول داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در دولت قبل هم خودم را با دولت درگیر نکردم و الان هم اگر با دولت درگیر شویم بسیاری از خدمات در حوزه انجام نخواهد شد.

عبدالله زاده گفت: از محل 2 درصد از فروش زغالسنگ طبس نیز تا کنون 600 میلیون تومان پرداخت شده که 320 میلیون ریال برای چارتر پرواز تهران طبس پرداخت شده است.

وی گفت: انتزاع طبس از استان یزد نیز توسط یزد انجام شده است.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی اینکه فرمانداری ویژه طبس و معاونت های اداره کل در طبس از اختیارات لازم برخوردار نیستند را رد کرد و گفت که معاونت اداره کل و اداره راه و شهرسازی طبس  در حال تبدیل شدن به اداره کل است و معاونت های اداره کل در طبس از اختیارات خوبی برخوردارند هرچند  در رابطه با اینکه با وجود این اختیارات و اینکه مدیریت آموزش و پرورش طبس هم معاونت اداره کل می باشد ولی در خصوص این شایعه که چرا برگه های امتحانی برای تصحیح شدن به بیرجند ارسال می شوند جوابی نداشت.

وی در خصوص واگذاری معدن پروده طبس به بخش خصوصی و انتقادهایی که به این مسئله بود و دفاع او از اینکار گفت: در سیاست خصوصی سازی دولت معادن بابت بدهی دولت واگذار شده و مختص طبس هم نبوده است و معدن زغال سنگ طبس هم به صندوق توسعه فولاد فروخته شده و خروج ماشین های توقیف شده به درخواست دولت  از طبس را نیز کذب دانست.

عبدالله زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه وی بابت اجاره دفتر از مجلس مبلغی را دریافت می کند ولی با این وجود چرا در طبس سردرب باغ گلشن را که یک مکان تاریخی است به اینکار اختصاص داده و آیا بابت این موضوع اجاره نیز پرداخت می کند نیز گفت: دفتر نماینده نیز محل استفاده مردم است و این موضوع مصوبه شورا است و مردم به دفتر مراجعه می کنند که در صورت خسته شدن می توانند در باغ نیز قدم بزنند.

وی در خصوص پرداخت اجاره نیز توضیحی نداد.

این عضو صندوق توسعه ملی  در خصوص اینکه در شعارهای انتخاباتی خود کشاورزی و صنعت را مورد توجه قرار داده بود ولی اکنون در این حوزه ها رشدی در طبس شاهد نیستیم گفت: در مورد کشاورزی خود بنده هم منتقد وضع موجود هستمو همیشه در نطق های خود در صحن مجلس این موضوع را مطرح کرده ام و مشکلات کشاورزی و دامداری تصاعدی است.

وی در خصوص صنعت نیز گفت: چند کارخانه به طبس آوردم و ارز کارخانه کک نیز از صندوق توسعه ملی تامین شد.

عبدالله زاده گفت: تولید نخ پنبه ای و ویسکوز در طبس نیز آغاز می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا