استاندار يزد در شهرستان ابركوه با اشاره به ظرفيتهاي اين شهرستان گفت : شهرستان ابركوه از پتانسيلهاي خوبي براي توسعه و پيشرفت و سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف از جمله در بخش گردشگري و ميراث فرهنگي برخوردار است.

   به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح پنج شنبه 12 شهريور ماه نشست مشترك استاندار يزد،  سرپرست معاونت  امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استانداري و مديركل حوزه استاندار  با ائمه جماعات ، فرماندار، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي  ابركوه در سالن كنفرانس شوراي اسلامي شهر ابركوه برگزار شد.
"سيد محمد مير محمدي " در اين نشست مشترك با بيان اينكه شهرستان ابركوه قدمگاه و محل عبور حضرت امام رضا (ع) در سفر ايشان از مدينه به ايران بوده است اظهار داشت: اين نعمت بزرگي است كه باعث شده مردم اين شهرستان مردمي فرهنگي، مذهبي و دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت (ع)باشند.
وي ادامه داد : در هفته دولت در سطح استان 292 پروژه و طرح با اعتباري بالغ بر 1970ميليارد ريال افتتاح گرديد كه در شهرستان ابركوه 5 پروژه مهم به بهره برداري رسيده و براي اين پروژه ها بخش دولتي 58 ميليارد ريال و بخش خصوصي 40 ميلياردريال سرمايه گذاري نموده است.
"ميرمحمدي " افزود : در شهرستان ابركوه بالغ بر 25 پروژه و طرح تأثيرگذار در حال اجرا است كه با بهره برداري نمودن از آنها زمينه هاي رشد و توسعه اين شهرستان بيش از گذشته فراهم خواهد شد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به اينكه مديريت ارشد استان 4 شهرستان استان يزد يعني شهرستانهاي ابركوه، بافق، بهاباد و خاتم را جزء شهرستانهاي محروم و كم برخوردار مشخص كرده است گفت : براي هر يك از اين شهرستانها يك معاونت بعنوان مسئول معين معرفي شده است كه مسائل و مشكلات اين شهرستانها را تا مرحله رفع مشكل دنبال خواهد كرد.
در ابتداي اين نشست امام جمعه ابركوه اين شهرستان را خاستگاه علما، فرهيختگان ، شاعران و نام آوران تاريخ دانست كه در عرصه هاي علم ، عمل و فرهنگ نمونه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم حسيني اظهار داشت : شهرستان ابركوه  به لحاظ شهري موقعيتي فرسوده دارد و برخي آثار تاريخي اين شهرستان در حال تخريب است كه شايسته است توجه بيشتري به ميراث فرهنگي شهرستان ابركوه صورت گيرد.
همچنين سيد نبي رسولي فرماندار شهرستان ابركوه مردم اين شهرستان را مردمي بااصالت و ولايتمدار ناميد و به برخي از مسائل و مشكلات شهرستان ابركوه در حوزه شهري و پروژه هاي عمراني اشاره كرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا