طرح پایش بافت تاریخی اردکان توسط انجمن چارسوق این شهرستان تهیه شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در حاشیه نسشت یک روزه دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به اتفاق گروه همراه در کارگاه آموزشی فرآیند ثبت قنوات در استان یزد، انجمن چارسوق اردکان نیز توضیح مختصری در ارتباط با پروژه طرح پایش بافت تاریخی اردکان ارائه نمود.

اطلاعات ارائه شده در حاشیه این نشست از سوی انجمن چار سوق اردکان در خصوص طرح پایش بافت تاریخی شهرستان اردکان بود که از سوی این سمن فرهنگی و با مشارکت شهرداری اردکان تهیه گردیده بود.

محسن میرجانی سرپرست پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر اردکان دراین خصوص گفت: هدف کلی از ارائه اطلاعات جمع آوری شده توسط این سمن فرهنگی، به اشتراک گذاشتن تجربیات متنوع در مطالعات بافت تاریخی اردکان بود که می توان قابل تأمین به سایر بافت های تاریخی استان باشد.

دکتر طالبیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این انجمن فعال، پیشنهاد داد تا پایگاه پژوهشی بافت تاریخی اردکان به عنوان اولین پروژه مطالعاتی نسبت به اضافه نمودن آیتم ها و گزاره های دیگری از اطلاعات استخراجی اقدام نماید تا ضمن پربارتر شدن این بانک اطلاعاتی این طرح به صورت میدانی در یک مرکز محله مشخص به آزمون و خطا گذاشته شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا