کار بافی یکی از صنایع‌دستی مردم میبد است که بعد از سال‌ها فراموشی بار دیگر موردتوجه بانوان این شهرستان قرارگرفته است به‌طوری‌که هرروز به تعداد این کارگاه‌ها در شهرستان میبد افزوده می‌شود.
 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، بخشدار مرکزی میبد در حاشیه بازدید از دو کارگاه کار بافی و تابلو فرش در روستاهای جهان‌آباد و حجت‌آباد از راه‌اندازی کارگاه سبدبافی به‌زودی در شهرستان میبد خبر داد.

محمدحسین قاسمی بابیان اینکه سبدبافی یکی از صنایع‌دستی و بومی شهرستان میبد است گفت: کارگاه سبدبافی در آینده نزدیک در روستاهای بخش مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

قاسمی در ادامه هدف از راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در مناطق روستایی را آشنایی بانوان با صنایع‌دستی، مهارت افزایی، اشتغال‌زایی و افزایش توان اقتصادی بیان کرد.

وی افزود: برای ترویج این هنر صنعت بخشداری با همکاری هیئت ورزشی و بازی‌های بومی محلی و انتخاب نماینده بانوان در روستاها به کمک دهیاران عمل می‌کند.

قاسمی بابیان اینکه ایجاد فضای مناسب بر عهده دهیاران است گفت: در روستاهای جهان‌آباد و حجت‌آباد دهیاران برای تعمیر و بازسازی و به‌روز کردن مکان مناسب برای ایجاد کارگاه هرکدام ده میلیون هزینه کردند.

وی افزود: برای تأمین استاد برای آموزش، ایاب و ذهاب و تأمین دستگاه‌های دار تابلو فرش و کار بافی و مواد اولیه هم بخشدار مرکزی برای هرکدام از روستاها 7 میلیون تومان هزینه کرده است.

بخشدار مرکزی میبد بابیان اینکه در هرکدام از این کارگاه‌ها 15 نفر در حال آموزش هستند گفت: با توجه به علاقه آموزش یاران این کارگاه‌ها می‌تواند سهم زیادی در مهارت افزایی و اشتغال و درآمدزایی بانوان روستایی داشته باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: کسانی که در این کارگاه‌ها به‌صورت رایگان آموزش می‌بینند در پایان به آن‌ها گواهی فنی حرفه‌ای داده می‌شود تا در صورت لازم از تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم کارگاه‌های کار بافی و تابلو فرش و سایر صنایع‌دستی را در روستاهای بخش مرکزی توسعه دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا