استاندار يزد با اشاره به نقش مهم شوراهاي حل اختلاف گفت: رويكرد دولت تدبير و اميد جلب مشاركت حداكثري مردم در حل مسائل و مشكلات وگره گشايي امور است.

شوراي حل اختلاف ويژه صنايع و معادن استان با حضور استاندار يزد و جمعي از مسئولين  استان در محل انجمن مديران صنايع استان افتتاح گرديد .
استاندار يزد در اين مراسم افتتاح با بيان اينكه شايسته است در هر صنف و نهادي به صورت تخصصي شوراهاي حل اختلاف تشكيل شود اظهار داشت: شوراهاي حل اختلاف تخصصي بيشتر با مسائل، مشكلات و نوع كار آشنا هستند و با زبان مشترك و همدلي بهتر مشكلات سريعتر حل خواهد شد.
"سيدمحمد ميرمحمدي" ادامه داد: بايد تأكيد شوراهاي حل اختلاف بر صلح و سازش بين افراد باشد زيرا مروت، جوانمردي و گذشت از ويژگي هاي بارز مسلمانان است و ما اين ويژگي ها را فراوان در رفتار حضرت رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مشاهده مي كنيم.
وي با اشاره به اينكه گره گشايي امور كار بسيار پسنديده اي است كه در شوراهاي حل اختلاف اتفاق مي افتد افزود: با گشايش كارها نه تنها بندگان خدا خوشحال مي شوند بلكه پروردگار متعال نيز از اين امر خشنود مي گردد.
"ميرمحمدي "با بيان اينكه در تمام مسائل قانون مداري و رعايت قانون بايد رعايت شود خاطرنشان كرد:در مواردي كه مشاهده مي شود امري غيرقانوني اتفاق افتاده و يا كلاهبرداري صورت گرفته است بايد با فرد متخلف در چارچوب قانون برخورد شود و در اين مورد ديگر صلح و سازش جايز نيست.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان سخنان خود با اشاره به توجه ويژه دولت تدبير و اميد به رفع موانع و مشكلات توليد گفت : خوشبختانه قانون رفع موانع توليد در دولت يازدهم به تصويب رسيده و جلسات مختلفي در راستاي رفع مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي در استان تشكيل شده است كه اين مي تواند كمك مؤثري به شوراي حل اختلاف ويژه صنايع و معادن استان باشد و با رونق واحدهاي توليدي و صنعتي مشكلات ركود توليد و بيكاري در استان رفع گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا