راه‌اندازی نخستین بانک الکترونیک کشورتوسط گروه پیشگامان کویر


یزدفردا "سخنگوی تعاونی پیشگامان کویر یزد از دریافت موافقت اصولی بانک مرکزی برای راه اندازی نخستین بانک الکترونیک کشور خبر داد و گفت: این بانک هیچ شعبه فیزیکی در سراسر کشور ندارد و تمامی مبادلات مالی آن به صورت مجازی انجام می گیرد.

سید مصطفی سجادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اخذ مجوز تاسیس نخستین بانک الکترونیک توسط تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: بستر اصلی این بانک براساس وب بوده و تمامی خدمات و امور بانکی اعم از افتتاح حساب و پرداخت و دریافت در این بانک از طریق فضای مجازی شامل اینترنت، تلفن بانک، موبایل بانک و خودپرداز صورت می گیرد.

وی با اشاره به ایجاد بستر اینترنت پرسرعت در کل کشور از سوی شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد به عنوان یکی از اپراتورهای فعال ارتباطی خاطرنشان کرد: زیرساختهای فنی این بانک عملیاتی شده است و طبق پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد اولین بانک الکترونیک کشور تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

سجادی با تاکید بر اینکه خدمات بانکداری الکترونیک که هم اکنون از سوی بانکهای کشور انجام می شود بخشی از بانک الکترونیک است اضافه کرد: بحث فنی و دریافت مجوزهای نهایی این بانک در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تاکنون بستر حقوقی و ساختار مشخصی در کشور برای این نوع بانک صورت نگرفته است به مهر گفت: مباحث امنیتی و حقوقی مهمترین مسئله ایجاد بانک الکترونیک است که باید به آن پرداخته شود.

سخنگوی تعاونی پیشگامان کویر یزد با تاکید بر اینکه مجموعه پیشگامان امن افزار به عنوان یکی از زیرمجموعه های این کنسرسیوم به مباحث امنیتی و نرم افزاری این بانک می پردازد اظهار داشت: سرور بانک الکترونیک در داخل کشور است و تمامی تمهیدات برای اطمینان از امنیت آن درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل اجرایی و جزئیات بانک الکترونیک بزودی ارائه می شود و ارتباط مجازی بانکی با تمامی کشور از این طریق فراهم خواهد شد.

سجادی با اشاره به اینکه اکنون برخی مراحل اداری آغاز فعالیت این بانک در حال انجام است ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال بررسی نحوه عملکرد و چگونگی فعالیت این بانک هستند.

وی گفت: پیشگامان کویر یزد باید مبلغی را به عنوان ضمانت به بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهد که هم اکنون میزان این مبلغ در حال بررسی است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا