دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: سیدمحمد خاتمی اولویت اول ماست و از او درخواست می‌کنیم تردیدها را کنار بگذارد و به عرصه انتخابات بیاید.درصورتیکه خاتمی به صحنه بیاید، دیگر اختلافی نیست و همه اجماع نسبی روی وی دارند

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

کواکبیان: خاتمی تردید را کنار بگذارد و به صحنه بیاید

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: سیدمحمد خاتمی اولویت اول ماست و از او درخواست می‌کنیم تردیدها را کنار بگذارد و به عرصه انتخابات بیاید.

مصطفی کواکبیان در همایش ملی تبیین طرح مناسک که از سوی این حزب برگزار شده بود، اظهار کرد: درصورتیکه خاتمی به صحنه بیاید، دیگر اختلافی نیست و همه اجماع نسبی روی وی دارند.

 

وی یادآور شد: همه ما دغدغه اسلام، انقلاب، نظام، خط امام و اصلاحات را داریم اما باید روش‌هایمان را یکی کنیم و به این دغدغه‌ها برسیم که نتیجه‌بخش باشد.

 

این نماینده مجلس هشتم، شرایط اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی، فرهنگی و اجتماعی کشور را نامناسب توصیف و ابراز عقیده کرد: ما شرایط خوبی در عرصه بین‌المللی نداریم. در ایران برای سوریه جلسه می‌گذاریم و ونزوئلا در آن شرکت می‌کند و حتی کشورهای همسایه هم در این نشست حضور نمی‌یابند یا اینکه کشورهای انقلاب کرده منطقه قطعنامه حقوق بشری علیه ما صادر می‌کنند.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به شرایط اقتصادی کشور نیز خاطرنشان کرد: دولت باید با تدبیر خود این وضع را کنترل می‌کرد. نمی‌شود همه‌چیز را به پای تحریمی بگذاریم که از اول آن را قبول نداشتیم. در ابتدای دولت آقای موسوی دلار 150 تومان بود و وقتی تحویل آقای هاشمی شد، یعنی بعد از 8 سال به 400 تومان و بعد از 8 سال دولت خاتمی هم به 800 تومان رسید. حتی اگر به طور طبیعی کنترل می‌شد، باید به 1500 تا 1600 تومان می‌رسید اما آن‌ها یکباره فنر را رها کردند.

 

کواکبیان همچنین با انتقاد از وضعیت اداری کشور گفت که کشور از نظر فرهنگی وضعیت خوبی ندارد و افزود: در حال حاضر ما 3800 نفر زندانی خارج از کشور داریم که اکثرا قاچاقچی و معتاد هستند و متاسفانه نظیر نگاهی که ما قبلا به افغانستان به عنوان صادرکننده مواد مخدر داشتیم، اکنون نیز برخی در خارج همان نگاه را به ما دارند.

 

وی با انتقاد از تعطیل شدن خانه احزاب یادآور شد: احزابی که توقیف شدند هم باید با حضور هیات منصفه توقیف می‌شدند اما این اتفاق نیفتاد.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با تاکید بر اینکه "تغییر اوضاع کشور تنها با حضور گرم اصلاح‌طلبان در سراسر کشور میسر خواهد بود"، گفت: با انزواطلبی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم روش اصلاح‌طلبی روش امام حسین(ع) و روش انبیاء بوده و ما هم تا جایی که توانایی داریم باید به دنبال اصلاح جامعه و امور باشیم.

 

کواکبیان با اشاره به پیگیری طرح مناسک از سوی حزب اعتماد ملی، درس گرفتن از تجربه تلخ انتخابات 84 را علت این امر دانست و افزود: ما اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادیم؛ چراکه در آن زمان افراد زیادی از اصلاح‌طلبان کاندیدا شده بودند. من همان موقع طرح‌هایی داشتم که دوستان اصلاح‌طلب به آن توجه نکردند وگرنه این اتفاق نمی‌افتاد. حتی اگر یک میلیون رای برای آقای کروبی تقسیم می‌شد، این وضع را نداشتیم.

 

کواکبیان با انتقاد از اینکه برخی، اصلاح‌طلبان را مساوی فتنه‌گران می‌دانند، گفت: متاسفانه کاری که می‌شد در یک ماه آن را حل کرد 8 ماه طول دادند تا بگویند که اصلاح‌طلبان از صحنه حذف شوند اما اصلاح‌طلبان زنده‌اند و همین همایش این موضوع را نشان می‌دهد. اصلاح‌طلبان باید ادامه حیات دهند زیرا با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "اگر دولت بعدی دست اصلاح‌طلبان بیفتد باید از اصولگرایان معتدل و واقع‌بین هم استفاده کنند"، افزود: همه باید دست در دست هم کشور را اداره کنند. طرح مناسک هم جرقه اولیه‌ای است که مجمع روحانیون می‌تواند پیشتاز اجرای آن شود. ما خوشحال می‌شویم که حصرها برداشته شود، زندانیان سیاسی آزاد شوند، از مطبوعات رفع توقیف شود، از سایت‌ها رفع فیلتر و از احزاب اصلاح‌طلب رفع توقیف شود اما شرط اصلی، رعایت دقیق قانون انتخابات است.

 

کواکبیان با بیان اینکه "باید جلوی سوءاستفاده از اموال و دولتی و بیت‌المال را از همین حالا گرفت"، تاکید کرد: باید عدالت تبلیغاتی رعایت شود. برخی افراد هر کانالی از تلویزیون را که می‌زنیم به عنوان کارشناس یک موضوع در حال صحبت هستند یا از تریبون‌های نمازجمعه استفاده می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا؛ دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پایان تصریح کرد: از 35 حزب اصلاح‌طلب که در جلسه دعوت شده بودند، تنها 5 تا 6 حزب حضور نیافتند و مابقی در سطح دبیران کل یا اعضای شورای مرکزی در جلسه حضور داشته‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا