در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی و كشاورزی در حالت نامطلوبی به سر می‌برند، و افزایش تعداد بیكاران و تعطیلی بخشی از كارخانه‌ها با شعار ایجاد شغل تطبیق ندارد. باید اشكال را شجاعانه شناخت و درصدد رفع معایب و سوء‌مدیریت‌ها برآمد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

با تشریح اوضاع اقتصادی كشور

آیت‌الله هاشمی: افزایش تعداد بیكاران و تعطیلی بخشی از كارخانه‌ها با شعار ایجاد شغل تطبیق ندارد

وضع كنونی نتیجه تلاقی مدیریت ناكارآمد و طمع قدرت‌های استكباری است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای چهارمین نشست مجلس كارگری، بابیان اینكه از جوانی با مشقات و سختی‌های كارگران و كشاورزان آشنا و آنرا احساس كرده‌ام، گفت: كارگران علیرغم اینكه همواره قانع بوده حقوقشان به درستی ادا نشده، اما كمترین هزینه، خطر و دردسر را برای كشور داشته‌اند و در مقابل با صداقت و سخت‌كوشی نیازمندیهای جامعه را تا حد توان تأمین كرده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع اقتصادی كشور، تصریح كرد: در حال حاضر درآمد و هزینه این قشر در كشور باهم تطابق ندارد و بسیاری از مزدبگیران در تأمین معاش خانواده خود مشكل دارند.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبری به درآمدهای سرشار و بی‌سابقه نفتی كشور در سالیان اخیر اشاره كرد و با بیان استعدادهای بی‌نظیری چون نیروی انسانی تحصیلكرده، جوان و مواهب مادی و معنوی خدادادی تأكید

” یسیاری از مزدبگیران در تأمین معاش خانواده خود مشكل دارند. “

كرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی و كشاورزی در حالت نامطلوبی به سر می‌برند، و افزایش تعداد بیكاران و تعطیلی بخشی از كارخانه‌ها با شعار ایجاد شغل تطبیق ندارد. باید اشكال را شجاعانه شناخت و درصدد رفع معایب و سوء‌مدیریت‌ها برآمد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وضع كنونی كشور را نتیجه تلاقی مدیریت ناكارآمد و طمع قدرتهای استكباری خواند و با ابراز تأسف از این وضع گفت: استكبار جهانی همواره به دنبال تأمین منافع خود است و ما نیز می‌توانیم مدبرانه، حقوق خود را تأمین و از عظمت مردم متمدن ایران و نظام و انقلاب اسلامی دفاع كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم ایران با ایثار و فداكاری، انقلاب، دفاع

” می‌توانیم مدبرانه، حقوق خود را تأمین و از عظمت مردم متمدن ایران و نظام و انقلاب اسلامی دفاع كنیم. “

مقدس، سازندگی و عرصه‌های دیگر را با موفقیت به سرانجام رساند و با ساخت زیربناها، كشور را در موقعیت جهش بزرگ قرار داد، لذا مسئولین كشور باید قدر این نعمت را بدانند و تدبیر، تلاش، پیشرفت و توسعه را به مردم عزیز ایران ارزانی دارند.

 

در ابتدای این دیدار آقای كمالی عضو شورای مركزی خانه كارگر با تشریح اوضاع اقتصادی كشور، وضعیت معیشتی كارگران را نتیجه سوء مدیریت و ناكارآمدی سیاست‌های اقتصادی حال حاضر خواند و گفت: نتیجه حاكمیت سرمایه این شده است كه واحدها و صنایع تولیدی در وضعیت اسفناك تعطیلی و نیمه‌تعطیلی قرار گرفته‌اند و قشر كارگر بیشترین صدمه را از بدتدبیری‌های اقتصادی دیده است.

 

همچنین آقای علیرضا محجوب با تشریح چگونگی برگزاری چهارمین نشست مجلس كارگری، این تشكل را حاصل اراده خانه ملت دانست و گفت: جامعه كارگری، آن چیزی را كه دارد مرهون زحمات و تلاشهای بزرگانی چون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا