مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی محمدرضا باهنر خبر داد که فردا (شنبه) جلسه فوق‌العاده جبهه پیروان خط امام و رهبری به ریاست حبیب‌الله عسگراولادی جهت بررسی روند انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف پنج‌گانه و تجدیدنظر احتمالی در این ارتباط برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا، امیر مقدم با اشاره به جلسه روز گذشته ائتلاف اکثریت اصولگرایان برای انتخابات کاندیداهای نهایی این ائتلاف، گفت: این جلسه با حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار و با حضور ایشان کاندیدای نهایی مشخص شد و همانطور که کاندیداهای دیگر اظهار کردند، در تعیین کاندیدای نهایی مسایلی غیر از نظرسنجی مورد توجه قرار گرفت و این برداشت وجود داشت که از جامعتین در این ارتباط هزینه شده است.

وی در این ارتباط توضیح داد: از طرفی برخی از اعضای جامعه روحانیت مانند آقایان سالک، ابراهیمی و تقوی در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که انتخاب آقای ابوترابی به عنوان کاندیدای نهایی ائتلاف ربطی به جامعه روحانیت ندارد و برخی دیگر از اعضای جامعه مدرسین یا جامعه روحانیت نیز طی تماس‌هایی با مسئولان ستاد آقای باهنر، بر این موضوع تاکید کردند.

مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی محمدرضا باهنر افزود: بنابراین با توجه به این گفته‌ها، احتمال تجدید نظر در خروجی ائتلاف پنج‌گانه وجود دارد و در این راستا جلسات فوق‌العاده‌ای قرار است برگزار شود که از جمله آن می‌توان به جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با حضور آقای عسگراولادی اشاره کرد. قرار است در این جلسه این موضوع و تجدیدنظر احتمالی در انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف اکثریت اصولگرایان مورد بررسی قرار گیرد.

مقدم در پایان گفت: در نظرسنجی‌های صورت گرفته، در بین کاندیدای ائتلاف، محمدرضا باهنر بیشترین آرا را داشته و آقای متکی نیز شرایط قابل قبولی داشته است، در حای که آقای ابوترابی در پایین‌ترین رده قرار داشته است.

روز گذشته جلسه ائتلاف اکثریت اصولگرایان برگزار شد و خروجی آن، انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد بود که این موضوع با واکنش برخی از اعضای این ائتلاف روبه‌رو شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا