علیرضا زاکانی صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کرد و سپس با  جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان و استادان دانشگاه و روحانیون که وی  را همراهی می کردند برای ثبت‌نام در وزارت کشور حاضر شد.


زاکانی را هنگام ثبت نام  روستا آزاد، رحماندوست، شاکری، نادران و الهیان نیز همراهی می‌کردند.

علیرضا زاکانی اسفندماه سال 1344 در شهر ری و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و همزمان با اوج گرفتن انقلاب اسلامی اولین حضور اجتماعی‌ خود را با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی تجربه کرد. وی دارای مدرک دکترای پزشکی هسته‌ای است و نمایندگی مردم تهران در مجالس هفتم، هشتم و نهم را بر عهده داشت و دارد.

وی هم‌اکنون دبیرکلی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را عهده‌دار است و همچنین در سال 1388 به سمت مدیر مسئول هفته‌نامه پنجره منصوب شد.

زاکانی: سعید جلیلی ثبت‌نام کند با وی ائتلاف می‌کنم

علیرضا زاکانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در زمان ورود به ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظرش درباره رنگ انتخاباتی نامزدها چیست؟، گفت: بنده چه این موضوع را قبول داشته باشم یا خیر، خودم رنگ انتخاباتی انتخاب نکرده ام.

وی درباره شعارش برای انتخابات تصریح کرد: این موضوع را در مرام‌نامه خود آورده‌ام.

زاکانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره جدی شدن ثبت‌نام سعید جلیلی، گفت: اگر آقای جلیلی ثبت‌نام کند، بنده استقبال کرده و با وی ائتلاف می‌کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حضور جلیلی را جدی می‌دانید یا خیر؟، به گفتن این جمله بسنده کرد که «نمی‌دانم».

وی تأکید کرد: جلیلی اعلام کرده که در حال فکر کردن است و از این رو آرزو می‌کنم به نتیجه برسد و این بحث مربوط به دیداری است که با وی داشتم.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما از حامیان آقای حداد عادل در مجلس محسوب می شوید، آیا به نفع وی کنار خواهید رفت، گفت: بنده از علاقمندان آقای حداد بوده و هستم اما خودم نامزد انتخاباتم و تا آخر در صحنه خواهم ماند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا حاضرید به نفع فرد دیگری کنار بروید اظهار داشت: بنده تلاش می کنم ظرفیت هایی ایجاد کنم تا دیگران به نفع من کنار روند.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم هم برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد

علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم با همراهی تعدادی از دانشجویانش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و به عنوان داوطلب کاندیداتوری در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علیرضا علی احمدی سیاستمدار ایرانی و وزیر سابق آموزش و پرورش در سال 1338 بوده و در شهر اصفهان متولد شد.

وی تحصیلات خود در را در رشته متالوژی در مقطع کارشناسی آغاز و در ادامه مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در زمینه مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

علی‌احمدی در تاریخ 23 مرداد 1384 از سوی محمود احمدی‌نژاد برای تصدّی ‬وزارت تعاون به مجلس معرفی شد، امّا موفّق به کسب رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی نگشت.

وی در همان سال به ریاست دانشگاه پیام نور منصوب شد. در تاریخ 30 بهمن سال 1386، مجدداً از طرف محمود احمدی نژاد، به عنوان وزیر آموزش پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که این بار توانست با کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر آموزش و پرورش شود.

در روز سه‌شنبه 15 مرداد 1387، با ارایهٔ پیشنهاد وزارت وی توسط محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع 258 رأی گرفته شده، با 133 رای موافق، 92 رای مخالف و 29 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس و وزیر وزارت آموزش و پرورش شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا