خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
سبحانی مطرح کرد:
لزوم توجه ویژه دولت به صنعت فولاد در فاز دوم هدفمندی
برنامه صادرات 1.5 میلیون تنی 93
یزدفردا "گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه این شرکت تا پایان سال برنامه تولید خود را محقق خواهد کرد، گفت: امسال حدود یک میلیون تن صادرات محصول خواهیم داشت و برنامه صادرات سال آینده نیز حدود 1.5 میلیون تن برنامه ریزی شده است.
بهرام سبحانی در گفت وگو با خبرنگار معادن و صنايع معدني" نیوز در پاسخ به این سوال که اصلی ترین اولویت کاری وی بعد از حضور در راس مدیریت بزرگترین فولادساز ایران چه بوده است؟ گفت: درباره اولویت اصلی من بعد از ورود به شرکت فولاد مبارکه باید بگویم که ما در زنجیره تولید یک سری گلوگاهها داشتیم. تمرکز ما برای رفع این گلوگاهها به منظور برای استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود بوده است که عمده این گلوگاهها نیز مربوط به مواد اولیه در بخشهای گندله و سنگ آهن بوده است.

وی افزود: سعی کردیم مواد اولیه موردنیاز را از داخل و خارج از کشور تامین کنیم. از ظرفیتهای موجود در کشور نیز استفاده می کنیم. سعی کردیم همکاریهایی با فولاد خوزستان به منظور استفاده از ظرفیت خالی گندله سازی آنها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خودمان نیز سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه 5 میلیون تنی گندله در معدن سنگان را آغاز کرده ایم.

وی درباره همکاری های فولاد مبارکه و شرکت دانیلی ایتالیا نیز توضیح داد: قصد داریم مناقصه مربوط به نورد 4.6 میلیون تنی را برگزار کنیم که شرکت دانیلی، اس ام اس دماگ و سایر رقبای آنها نیز می توانند در این مناقصه شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: ما مصرف کننده تجهیزات و تکنولوژی ساخت کارخانه های فولادسازی و فولاد هستیم که شرکت دانیلی نیز یکی از فروشندگان تجهیزات و تکنولوژی به فولاد مبارکه محسوب می شود.

سبحانی درباره آخرین وضعیت عرضه سهام فولاد هرمزگان در فرابورس نیز گفت: امیدواریم بخشی از سهام فولاد هرمزگان ظرف چند ماه آینده در فرابورس عرضه شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره برنامه های صادراتی این شرکت در سال جاری و سال آینده نیز توضیح داد: تا پایان سال تلاش می کنیم صادرات شرکت را به یک میلیون تن برسانیم. سال آینده نیز قرار است صادراتمان به 1.5 میلیون تن برسد.

سبحانی در پاسخ به این سوال که رکود حاکم بر بازار فولاد چه تاثیری بر فعالیتهای فولاد مبارکه داشته است؟ نیز گفت: ما مرتب در حال افزایش ظرفیت هستیم و چون بازار به همین میزان رشد نداشته باید تلاش کنیم محصولات خود را صادر کنیم.

مدیرعامل بزرگترین شرکت فولادسازی کشور در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و گران شدن قیمت حاملهای انرژی آمادگی لازم را دارد یا خیر نیز گفت: ما برای فاز دوم هدفمندی بی برنامه نیستیم. امیدواریم مسئولان برای صنعت فولاد تصمیمات درستی بگیرند و تصمیمات یک طرفه نباشد. در مورد صنعت فولاد باید همه چیز را دید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا