گفته می شود ایران خودرو و سایپا به دلیل کمپین تحریم خرید خودروی صفر در نمایشگاه خودرو یزد حضور نیافتند.

محمد حسین تقوایی زحمتکش : نمایشگاه خودروی یزد در هفته گذشته برگزار شد اما در عین ناباوری دو غول خودروسازی ملی ، سایپا و ایران خودرو که هرساله تمام قد در نمایشگاه شرکت می کردند از غایبین نمایشگاه خودروی استان یزد بودند، به نظر می رسد کمپین تحریم خرید خودرو دلیل این غیبت است.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود مدعی شد که دو شرکت ایران خودرو و سایپا، به دلیل کمپین تحریم خرید خودروهای صفر، در نمایشگاه خودروی یزد شرکت نکرده اند.
اگر چنین موضوعی صحت نداشته باشد جای سوال است که در نمایشگاهی با قدمت بیش از یک دهه که هر ساله شرکتهای خودروساز ملی حضور پررنگی داشتند اما به چه دلیلی از غایبین بودند؟

محمد حسین تقوایی زحمتکش سایه کمپین تحریم خرید بر نمایشگاه خودروی یزد با غیبت ایران خودرو و سایپا
این در حالیست که نه تنها خودروهای چینی با شرایط فروش ویژه در نمایشگاه جولان می دادند  حتی اکثر نمایندگان قطعه سازان، واردکنندگان اجناس  از کشورهای دیگر از جمله چین بودند و درصد کمی از نمایندگان وشرکتهای بازرگانی داخلی در این نمایشگاه حضور داشتند.
چند هفته‌اي مي‌شود كه كمپيني تحت عنوان «خريد خودرو صفر ممنوع» تشكيل شده و حالا عملكرد اين كمپين بر معاملات و قيمت‌ها در بازار تاثير گذاشته است گرچه برخی رکود بازار خودرو را ناشی از رکود فراگیر بازار می دانند و ارتباطی با کمپین نمی دانند.
در این میان برخی معتقدند دست اندرکاران خودروی ایران به خصوص تولید کنندگان، تمام قد مقاومت می کنند تا واکنش مثبت به کمپین از جمله کاهش قیمت خودرو نشان ندهند چرا که اگر چنین شود در موارد دیگر هم چنین حرکتهای اجتماعی شکل می گیرد، حال باید منتظر ماند تا کدامیک توان مقاومت بیشتری دارند، مردم یا خودروسازان؟ موضوعی درآینده نزدیک مشخص می شود!










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا