یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فرمانده انتظامی شهرستان گرگان از یك مورد اخاذی اینترنتی در یكی از شبكه‌های اجتماعی موبایلی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ شعبان غربا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته در راستای تماس یكی از شهروندان با پلیس 110 مبنی بر وقوع یك مورد اخاذی از یك خانم 24 ساله موضوع به صورت جدی در دستور كار ماموران انتظامی شهرستان گرگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از مراجعه نزدیكترین واحد گشتی به محل كار فرد تماس‌گیرنده، ماموران دریافتند كه این خانم 24 ساله به دلیل توطئه‌های پرویز 35 ساله ساكن گرگان به صاحب این مغازه پناه آورده و از وی درخواست كمك كرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان خاطرنشان كرد: این خانم 24 ساله كه ساكن یكی از شهرستان‌های استان خراسان شمالی است، در اظهاراتش به پلیس گفت كه مدتی پیش از طریق شبكه اجتماعی تلگرام با شخصی آشنا شد كه خود را بهرام معرفی كرد و پس از رد و بدل كردن عكس، ارتباط مجازی ما بیشتر شد.

سرهنگ غربا گفت: این خانم ادامه داد: پس از مدتی، بهرام مرا تهدید كرد كه اگر به گرگان نیایم و خواسته‌های او را برآورده نكنم، عكسم را همه جا پخش خواهد كرد و آبرویم را می‌برد.

وی اضافه كرد: این دختر جوان تاكید كرد كه برای حفظ آبرویش به گرگان آمده اما در زمان ملاقات با این فرد متوجه شد كه فرد مورد نظر در زمان ارسال عكس خودش، برای فریب این دختر جوان، عكس دیگری را ارسال كرده اما با تهدید وی، چند روزی در خانه این فرد زندانی بوده است.

فرمانده انتظام شهرستان گرگان تصریح كرد: این خانم 24 ساله نیز در فرصت مناسب و در زمانی كه متهم در خانه نبوده، بلافاصله از محل متواری شد و به صاحب مغازه محل پناه برده است.

سرهنگ غربا بیان كرد: بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی و انجام تعقیب و مراقبت پلیسی، متهم در هنگام پرسه‌زنی در محل، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در بازرسی از متهم، ماموران یك دستگاه تلفن همراه را كشف كردند كه پس از بازدید از تلفن همراه وی، ماموران تعداد زیادی تصاویر غیراخلاقی را كشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان اظهار كرد: تحقیقات تكمیلی قضایی و انتظامی برای تكمیل شدن پرونده همچنان ادامه دارد.

سرهنگ غربا تاكید كرد: دفت در استفاده از شبكه‌های اجتماعی بخصوص شبكه‌های اجتماعی موبایلی، عدم اشتراك تصاویر و دقت در پاسخ به پیام‌های افراد ناشناس، از جمله مواردی است كه با رعایت آن به سادگی می‌توان از پیشگیری وقوع چنین آسیب‌هایی جلوگیری كرد.

وی گفت: آموزش استفاده از فضای مجازی، آگاه‌سازی در خصوص آسیب‌های پیرامون استفاده از شبكه‌های اجتماعی و توجه به توصیه‌های پلیسی و امنیتی نقش بسیار موثری را در پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی دارد.

سرهنگ غربا در پایان ابراز كرد: بانوان بیشترین اقشاری هستند كه طعمه سودجویان و فرصت‌طلبان قرار می‌گیرند، لذت رعایت نكات حفاظتی و پیشگیرانه، برای بانوان و دختران یك امر ضروری و حیاتی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا