آیین شروع به کار رستوران باغ سنگی سانیج شهرستان تفت با حضور معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: شهرستان تفت یکی از شهرستانهای ییلاقی استان می باشد که پتانسیل های ارزنده ای در جذب گردشگران داخلی دارا می باشد که در این راستا روستاهای مختلف از جمله سانیج و سخوید به دلیل قرارگیری در دامنه شیرکوه و پتانسیل برف گیر بودن و داشتن پیست اسکی حائز اهمیت است.

محمدرضا نصیری با اشاره به قرار گرفتن سانیج در مسیر پیست اسکی سخوید و همچنین تمایل زیاد گردشگران داخلی به استفاده از روستاهای ییلاقی اظهار داشت: ضرورت توسعه زیرساختهای اقامتی ـ پذیرایی و رفاهی در این روستاها دوچندان می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور رفاه بیشتر بهره برداران، ایجاد تأسیسات گردشگری در پیست اسکی سخوید در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار می باشد و آماده سازی آن برای فصل زمستان آغاز شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه باغ سنگی که توسط بخش خصوصی اجرا شده، حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر ده میلیارد ریال می باشد و طرح توسعه آن مشتمل بر احداث استخر ماهی گیری، آلاچیق، پارک کودکان و ... می باشد که در فازهای بعدی به اجرا در خواهد آمد.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا