مردم شهرستان ابرکوه،خاتم . مهریز بیشترین زکات را در استان یزد پرداخت کردند.

یزدفردا"در آستانه برگزاری همایش ملی آموزش زکات وزارت جهادکشاورزی که در تاریخ 15- 17 مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود حجت الاسلام والمسلمین سلطانی گفت زکات موضوعی فرهنگی، معرفتی ، الهی و مذهبی در جامعه است که باید مردم به آن پایبند باشند تا خیر و برکت در زندگی آنها وجود داشته باشد و به دنبال این هستیم که زکات را به عنوان یکی از مهمترین مولفه های زندگی مردم قرار دهیم.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:نماینده ولی فقیه و حاکم شرع امور اراضی استان در این سازمان گفت کشاورزان و دامداران یزدی در پرداخت زکات واجب و مستحبی در کشور زبان زد هستند
حجت الاسلام و المسلمین سلطانی اضافه کرد: زکات موضوعی فرهنگی، معرفتی ، الهی و مذهبی در جامعه است که باید مردم به آن پایبند باشند تا خیر و برکت در زندگی آنها وجود داشته باشد و به دنبال این هستیم که زکات را به عنوان یکی از مهمترین مولفه های زندگی مردم قرار دهیم.
سلطانی خاطرنشان کرد: برای احیای زکات و دریافت آن از مردم همه باید بدانیم که این موضوع یک واجب الهی است و باید آن را مطابق با احکام الهی اجرا کنیم.
 حجت الاسلام سلطانی بیان داشت: برای زکات دادن کشاورزان نگذارند که کسی به دنبال آنان بیاید بلکه خود  کشاورز برای برگشت برکت به مال باید زکات اموالش را بپردازد و اگر انسان  زکات ندهد برکات الهی از اموال او برداشته می‌شود
عضو شورای زکات استان گفت: برابر قول فقها زکات بر 9 چیز  از جمله خرما، کشمش، جو، گندم، گوسفند، گاو، شتر، طلا و نقره واجب می شود و به مال التجاره ، همچنین سایر غلّات (غیر از گندم و جو و خرما و کشمش) و اسب مادیان نیز زکات مستحبی تعلق می گیرد و در آستانه فصل برداشت محصولات كشاورزي مردم مؤمن اين استان با علاقه‌ و اعتماد به جهادکشاورزی و كميته امداد زكات خود را به اين نهاد های مقدس پرداخت خواهند کرد.
وی با تأکید بر پرداخت زکات گفت تاکنون بیشترین فرهنگ سازی بر زکات محصولات کشاورزی است و نباید از زکات دام نیز غافل شد چرا که شتر داری و دامداری در اکثر نقاط استان وجود دارد. خمس و زکات در اسلام واجب شده بطوری که صحیح بودن نماز را مشروط به این دانسته که لباس فرد نمازگزار، از پولی نباشد که خمس آن داده نشده است.
سلطانی تاکید کرد : پرداخت زکات علاوه بر اجر اخروی، تاثیرات قابل توجهی در عمران و آبادانی و زندگی قشرهای نیازمند دارد و زکات جمع آوری شده علاوه بر کمک به نیازمندان با کمکهای تشویقی دولت در زمینه عمرانی و فرهنگی هزینه می شود.
نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و حاکم شرع امور اراضی استان اظهار داشت: مردم شهرستان های ابرکوه، خاتم و مهریز   بیشترین زکات را در سال های اخیر پرداخت کردند که از آقایان عین ا... رستگار کشاورز گندم کار شهرستان ابرکوه و محمد علی زارع از شهرستان خاتم و کشاورز گندم و جو  به عنوان زکات دهنده نمونه نام برد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا