یزدفردا"کنجد حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از فساد روغن آن جلوگیری می¬کند. در صنایع غذایی که از آنتی ¬اکسیدان-های مصنوعی به وفور استفاده می¬شود، تقاضا برای چنین محصولات طبیعی در حال افزایش است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، رییس اداره هماهنگی ترویج و امور تشکل هاي اين سازمان از ایجاد مزارع الگویی کشت کنجد در سطح شهرستانها با همکاری مدیریت های ترویج و زراعت خبر داد.
حسین رزاقیان گفت:به منظور بررسی سازگاری رقم اصلاح شده کنجد بنام دشستان2 با آب و هوای استان یزد و با توجه به کمبود آب در این منطقه که ترویج و کشت محصولات کم آبخواه را می طلبد 11 مزرعه الگویی ایجاد و بررسی و مطالعات کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است تا سطح زیر کشت و کیفیت این محصول که نقش موثری در اقتصاد کشاورزی استان یزد دارد ارتقاء یابد.
وی تصریح کرد: کشت کنجد نقش مهمی در صرفه جویی مصرف آب دارد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و نیاز حفظ منابع آب الگوی خوبی برای کشت پایدار و رونق اقتصادی در استان می‌باشد.
رزاقیان مناسبترین زمان را برای کاشت رقم دشستان از نیمه دوم خرداد تا اوایل تیرماه اعلام کرد و گفت زمان برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز می شود.
رییس اداره هماهنگی ترویج ، استان یزد را در زمینه تولید محصولات کنجدی، شناخته شده ترین منطقه در سطح ایران دانست وگفت: میتوان یزد را قطب صنعتی محصولات کنجدی ایران نامید چرا که آمارهای موجود خرید کنجد کارخانجات استان چیزی حدود 35000 الی 40000 تن در سال می باشد که تولید 2500 تن روغن کنجد و 55000 تن فراورده های کنجدی را به همراه دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا