شصت و نهمین زورخانه استان یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس و عید سعید غدیرخم افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مراسم افتتاحیه زورخانه حضرت علی اکبر (ع) اکرمیه شهرستان یزد با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، داود فتح آبادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد ، محمدحسین ارزانش رئیس هیات پلوانی و زورخانه ای استان ، و جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران باستانی برگزار شد.

زورخانه حضرت علی اکبر(ع) اکرمیه به عنوان بیست و هفتمین زورخانه شهرستان یزد و شصت و نهمین زورخانه استان است که برای ساخت آن افزون بر 500 میلیون ریال از محل کمک های مردمی محل تامین و پرداخت شده است و از سوی هیات پهلوانی و زورخانه استان نیز با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال تجهیز شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با ذکر یا علی مزین شده است و خرسندم از اینکه این زورخانه که با همت مردم و با هزینه مردم احداث شده است در آستانه عید غدیر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمد صالح جوکار با اشاره ای به ضرورت ترویج این رشته ورزشی سنتی گفت: ایران طلایه دار ورزش های زورخانه ای در جهان است و به همین دلیل باید با ترویج جوانان و نوجوانان به این رشته ورزشی این سنت قدیمی کشور را حفظ کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این مراسم گفت:ورزش باستانی، ورزش مقدسی است که ریشه و اصالت دارد و حتی مکان این ورزش نیز مقدس است و نباید بدون وضو وارد گود زوخانه شد.

مسعود شریعتی افزود: زیرساخت ها و فضاهای خوبی برای توسعه ورزش باستانی فراهم شده که قطعا با وجود زیرساخت ها در پی آن قهرمان پروری را به دنبال دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا