سعیدفتحی سرپرست یزدفردا طبس/ فرمانده انتظامی طبس گفت: شهرستان طبس یکی از گذرگاه‌های قاچاقچیان مواد مخدر است و بیشتر حجم کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نیز ترانزیتی است، به‌طوری که بیش از 70 درصد از مجرمان حامل مواد مخدر که در این شهرستان دستگیر می‌شوند غیربومی هستند.

محسن جلالیان یزدی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان طبس که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: طی شش ماه نخست سال جاری مقدار 668 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان طبس کشف و ضبط شده است که در این رابطه 212 نفر قاچاقچی کلان، حامل، و توزیع‌کننده جزء دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 23 عملیات پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان طبس اجرا شده که از این تعداد، 2 مورد در شهر عشق‌آباد طبس، یک مورد در شهر دیهوک طبس و بقیه در شهر طبس بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس در پاسخ به این سؤال خبرنگار گلشن که «انتشار اخبار مربوط به کشف مواد مخدر در طبس موجب نگرانی مردم این شهرستان می‌شود و این پرسش مطرح است که قاچاقچیان دستگیر شده آیا بومی هستند و یا غیربومی؟»، بیان کرد: شهرستان طبس شاه‌راه مواصلاتی چندین استان مهم کشور و یکی از گذرگاه‌های قاچاقچیان مواد مخدر است و بیشتر حجم کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نیز ترانزیتی است، به‌طوری که بیش از 70 درصد از مجرمان حامل مواد مخدر که در این شهرستان دستگیر می‌شوند غیربومی هستند.

وی افزود: دستگیرشدگان بومی بیشتر خرده‌فروشان داخل شهرها هستند و البته قسمت‌هایی از شهرستان طبس که به حاشیه کویر نزدیک است هم آلودگی‌هایی دارد.

گلشن

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا