سعیدفتحی سرپرست یزدفردا طبس /معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کنگره ملی بزرگداشت امامزادگان با محوریت تبیین فضائل و شخصیت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) امروز در طبس گشایش می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب اظهار داشت: کنگره بزرگداشت حضرت حسبن بن موسی الکاظم(ع) عصر دوشنبه با حضور مسئولان کشوری، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و فرهیختگان استان خراسان جنوبی در طبس آغاز می شود.

وی گفت: این کنگره به مدت دو روز در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه در محل آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم با حضور جمع کثیری از محققان و پژوهشگران و مسئولین استانی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: در این کنگره حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی می پردازند وآئین غبار روبی آستان مقدس با حضور میهمانان و مدعوین برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی افزود: در حاشیه این کنگره نمایشگاه فرهنگی برگزار خواهد شد و از چند محصول علمی و پژوهشی درباره امامزادگان رونمایی می شود.

به گفته شرفخانی، کارگاه آموزشی و نشست ارائه مقالات برتر در دومین روز برگزاری کنگره با حضور با حضور اساتید، پژوهشگران و محققان برگزار و از تمبر یاد بود کنگره نیز رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: تاکنون بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که توسط هیئت علمی کنگره مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و از نویسندگان ۱۸ مقاله به عنوان مقالات برتر و برگزیده تجلیل خواهد شد.

 وی اضافه کرد: از نفرات برتر این کنگره با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایای نقدی تقدیر به عمل می آید.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، این کنگره به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و مدیریت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در شهر طبس برگزار می شود


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا