سعید فتحی سرپرست یزدفردا طبس/ منتخب مردم طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش برگزاری کنگره ملی امامزادگان در طبس گفت: برگزاری این کنگره در معرفی طبس به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت(ع) تأثیر‌گذار است.

محمدعلی عبدالله‌زاده، منتخب مردم طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: آرامگاه و بقعه امامزادگان همواره در کشور ما ملجاء و پناهگاه مردم بوده است.

وی اظهار کرد: مردم امامزادگان را تکیه‌گاه معنوی خودشان می‌دانند و در این میان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس به علت اینکه آستان قدس تولیت آن را بر عهده دارد، دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است.

منتخب مردم طبس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبس به عنوان میقات الرضا(ع) میزبان کسانی که از استان‌های مرکزی و جنوبی قصد زیارت بارگاه قدس رضوی را دارند و در مسیرشان مدتی را در این شهرستان اقامت کرده و به زیارت امامزاده حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) نیز می‌روند.

عبدالله‌زاده با اشاره به وجود همایش‌ها و کنگره‌های متعددی که در کشور برای امامزادگان برگزار شده است، ادامه داد: برگزاری اینچنین همایش‌ها و برنامه‌ها تأثیرات خوبی در کشور گذاشته و زمینه شناختن شدن سیره امامزادگان واجب التعظیم را فراهم آورده است.

وی افزود: در چنین شرایطی برگزاری کنگره ملی امامزادگان در طبس نقش به‌سزایی در معرفی این شهرستان به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت(ع) پس از مشهد، قم و شیراز دارد و امیدواریم در توسعه شهرستان نیز مؤثر واقع شود.

منتخب مردم طبس با اشاره به اینکه این شهرستان با وجود امکانات و مدیریت شایسته عملاً به عنوان چهارمین حرم اهل‌بیت(ع) در اذهان شناخته شده، گفت برگزاری کنگره ملی امامزادگان زمینه رفت و آمد اهل تحقیق و پژوهش به منطقه را فراهم می‌کند که در معرفی ظرفیت‌های منطقه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: وقتی از ظرفیت‌های شهری چون شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در کشور سخن می‌گوییم باید توجه داشته باشیم که به این شهرستان بودجه‌های مناسبی اختصاص داده می شود و اگر اعتبارات کافی به طبس نیز اختصاص یابد شرایط در اختیار گذاشتن امکانات به زوار متفاوت و مطلوب‌تر خواهد شد

مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا