مراسم بزرگداشت فاجعه خون‌بار منا از سوی دفتر امام‌جمعه و فرماندارمیبد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین ادارات و نهادها روز دوشنبه 13 مهرماه در مسجد مرشدی این شهرستان برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی در این مراسم با تسلیت این مصیبت بزرگ به امت اسلام و خانواده‌های معظم حادثه دیدگان، فاجعه عظیم و غم‌بار منا را بی‌تدبیری رژیم آل سعود عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد بابیان اینکه کشته‌شدگان در حادثه منا در آخرین لحظات زندگی‌شان نام امام حسین و حضرت علی علیه‌السلام بر زبانشان جاری بود ملت ایران را عاشق ولایت و امامت توصیف کرد.

وی تصریح کرد: در حادثه خون‌بار منا به عالم اسلام روشن شد که حج را به‌عنوان جایگاه و پایگاه امت اسلام با محوریت آْل سعود نمی‌توان اداره کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه درگذشته‌امت اسلام، آل سعود را به‌عنوان خادم‌الحرمین می‌شناختند گفت: اما حادثه خون‌بار حجاج امسال در منا، جایگاه آل سعود را بیشتر، برای امت اسلام و کشورهای اسلامی آشکار ساخت.

وی با تأکید بر اینکه قران جایگاه حج را به‌خوبی بیان کرده است و حج جایگاه ابراهیم خلیل‌الله و صد 124 هزار پیامبر است که خمیرمایه آن از ناحیه انبیا و شخصیت‌های عالم اسلام پایه‌ریزی شده است افزود: حج جایگاهی نیست که مدیریت آن را به افراد ازخدابی‌خبر سپرد.

این روحانی تصریح کرد: این ظلم و ستم که در جهان اسلام به این شکل ریشه دوانده است و مسلمین را هرروز به کام مرگ و شهادت می‌رساند نزدیک به پایان است و این وعده خداست.

حجت اسلام ابراهیمی افزود: آن‌ها در این مدت تمام تلاش‌های خود را در عراق، سوریه و یمن به کار گرفته‌اند اما همه این کشتارها و جنایت‌های آن‌ها با سقوط آن‌ها به پایان خواهد رسید و امت اسلام نفس راحتی خواهند کشید.

وی بابیان اینکه چه کسی مدیریت و لیاقت اداره حج را دارد گفت: تنها انبیاء، اولیا و کسانی که جانشینان آن‌ها هستند لیاقت و شایستگی رادارند بنابراین برای اداره برای اداره کعبه این جایگاه بزرگ معنوی خدا تصمیمم می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آن‌هایی مدعی هستند خادم‌الحرمین هستند و دعوی‌دارند اختیار کعبه و سنگ حجرالأسود و مقام ابراهیم دارند اشتباه می‌کنند چراکه این جایگاه که جایگاه مقدس است باید با دستان شخصیت‌های بزرگ دینی اداره شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا