مراسم گراميداشت روز جهانى ناشنوايان با حضور مديرکل امور اجتماعى استاتدارى, جمعى از مسولين و خيرين و ناشنوایان استان برگزار شد.

در اين مراسم مديرکل امور اجتماعی استاندارى طى سخنانى یکى از شاخص هاى توسعه یافتگى دنيا را وضعیت معلولين و ناشنوايان دانست و گفت: اگر اين قشر در جایگاه خود باشند نشان از مدیریت قوى دولت است.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه ارايه خدمات به معلولين و ناشنوايان براى دولتها نیز یک برند است اظهار داشت:  ان چیزى که براى مسولین مهم است فراهم اوردن شرایط حضور بانشاط ناشنوايان در جامعه اعم از تحصیل, اشتغال و ساير زمينه هاى فرهنگى اجتماعى است.

 وى با بيان اينکه بايد يک نظام جامع حمايتى براى معلولین و ناشنوايان داشته باشیم خاطر نشان کرد:

ناشنوايان نیز خود باید مطالبه گر باشند و براى ارتقا جايگاه خود، مسولين را يارى کنند.

دکتر محمدحسين غنيمت معاون توانبخشى بهزيستى نيز ضمن گراميداشت هفته ناشنوايان(2تا8مهرماه ) گفت: 4درصد جمعيت هر جامعه دچار معلوليت هستند که اين ميزان همه معلوليتهاى بارز و نهان را شامل مى شود.

وى تعداد ناشنوايان تحت پوشش بهزيستى را 3هزار و 700نفر ذکر کرد و گفت: معادل اين تعداد نيز افرادى هستند که در مراکز توانبخشى و توانپزشکى بهزيستى خدمات دريافت مي کنند.

وى با اشاره به اقدامات بهزيستى در زمينه پیشگيرى از معلوليت ناشنوايى گفت: اجراى طرح غربالگرىشنوايى در نوزادان از جمله این اقدامات است که در اين طرح نوزادان مبتلا به ناشنوایی و کم شنوايي شناسايى و جهت کاشت حلزون و تربيت شنيدارى ارجاع مى شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا