ستاد هفته‌ی ملی کودک با مسوولیت کانون استان یزد برنامه‌های متنوع و شادی را برای تحقق شعار روز جهانی کودک با عنوان 'دنیا با لبخند کودکان زیباست' تدوین و اجرا می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مدیرکل کانون استان و رییس ستاد هفته‌ی ملی کودک در خصوص ویژه‌برنامه‌های این ستاد در روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک گفت: ویژه برنامه‌ها‌ی هفته ملی کودک با محوریت شعار این هفته « دنیا با لبخند کودکان زیباست » در استان برگزار می‌شود از جمله این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان به ویژه‌برنامه‌‌ی پارک کوهستان هم‌زمان با روز جهانی کودک (16 مهرماه) و دومین روز هفته‌ْ ملی کودک ( ساعت 5:30 تا 17:30) با برنامه‌های پرواز بادبادک‌ها، ایستگاه‌های سفال، نقاشی و دوچرخه سواری، بازی با چهره ها و ویژ‌ه‌برنامه‌ی گرامی‌داشت روز ملی کودک، صبح شنبه 18 مهرماه ( ساعت 9:30 تا 11:30) با برنامه‌هایی ویژه‌ی نشاط کودکانه برای کودکان دیارمان اشاره کرد. در این برنامه مسوولان استان کودکان یزدی را همراهی خواهند کرد.
عباسعلی دانافر افزود: گشایش سه نمایشگاه‌ تخصصی کودک نمایشگاه عکاسی (با حضور اعضا، اساتید و انجمن عکاسان یزد) و توسط مجتمع فرهنگی هنری و نمایشگاه‌های آثار اعضا توسط مراکز فرهنگی هنری دو و چهار یزد از 19 مهرماه از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین برگزاری جشن تغذیه، 15 مهرماه در مرکز شماره ی سه یزد (ساعت 16:30 تا 17:30) اجرای نمایش "هیس هم دل دارد" از 19 تا 21 مهرماه ساعت 9:30 تا 10:30 توسط مربیان و اعضای ارشد مجتمع فرهنگی هنری کانون، ویژه‌برنامه‌ بازی‌های محلی "من و بابام" توسط مرکز شماره‌ی یک یزد 19 مهرماه ساعت (ساعت 16:30 تا 17:30) از جمله برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون ا ستان یزد است.
دانافر در خصوص برنامه‌های دیگر این ستاد اظهار داشت: "معرفی هفت کتاب هفت نویسنده" معرفی کتاب توسط مربیان کانون عصر روز 18 مهرماه (ساعت 16:30 تا 17:30) و جشنواره‌‌ی استانی قصه‌گویی، صبح روز 26 مهرماه از ساعت صبح 8 تا 18 عصر با حضور مربیان و شرکت‌کنندگان آزاد برگزار خواهد شد که این جشنواره نیز در راستای برنامه‌های ستاد هفته‌ی ملی خواهد بود.
گفتنی است، ستاد هفته‌ملی کودک با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کودک، به ویژه آموزش و پرورش، هلال‌احمر، هیئت ورزش‌های همگانی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، دانشگاه علوم پزشکی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان و با حمایت استانداری یزد، برنامه‌های ویژه‌ی این هفته را دنبال خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا