پشمالوترین دختر دنیا + عکس


 پشمالو ترین و یا پر مو ترین دختر دنیا


یزدفردا "سرویس عجایب و خواندنی های یزدفردا "دختر ۱۱ ساله تایلندی سوپاترا ساسوفان امروز رسما بعنوان پر موترین دختر دنیا نامش در کتاب رکورد داران به ثبت رسید.


یک کودک تایلندی که به دلیل وجود موهای زاید فراوان بر روی صورت و بدنش به کودک «گرگ نما» یا «کودک میمونی» شهرت یافته است، در میان هم کلاسی هایش بسیار محبوب است.


«سوپاترا ساسوفان» ۱۱ ساله یک دختر تایلندی است، به نوعی سندرم به نام «آمبراس» مبتلا است. این سندروم باعث رویش موهای زائد بر روی صورت، گوش ها، دست ها، پاها و پشتش شده است. به همین دلیل، مردم کشورش به او لقب کودک «گرگ نما» یا کودک «میمونی» داده اند.
[ سایت خبری یزدفردا:پشمالو ترین و یا پر مو ترین دختر دنیا]


این دختر بچه ۱۱ ساله که شهرت و محبوبیت بسیار زیادی میان همکلاسی های خود دارد، در این باره خاطر نشان کرد: من از این که نامی در کتاب رکوردهای گینس دارم، بسیار خوشحالم!


بر اساس گزارش رسانه های رسمی تایلند، این دختر یکی از ۵۰ نفری است که از این مشکل رنج می برد، این کودک در بخشی از صحبت هایش گفته بود که تعداد اندکی از مردم وی را مورد تمسخر قرار داده و لقب صورت «میمونی» را به او داده اند.


این کودک همراه با خانواده خود در یک خانه تک اتاق خوابه در منطقه «پراناکوم» در حومه پایتخت زندگی می کند و یکی از سرگرمی های مورد علاقه اش تماشای تلویزیون است.


پدر این دختر ۱۱ ساله که خود یک جواهرساز است، در مصاحبه ای با روزنامه دیلی میل خاطر نشان کرد: پس از تولد دخترم او با این مشکل مواجه بود. او تا سن دو سالگی دو بار تحت عمل قرار گرفته بود تا بتواند درست تنفس کند. البته دخترم دارای مشکلات دیگری همچون کاهش رشد دندان هایش، تاری و کاهش دید هم است.


وی افزود: متاسفانه با این که پزشکان با لیزر حجم وسیعی از موها را برداشته اند، اما با رشد سن موها هم ضخیم تر می شود.
[ سایت خبری یزدفردا:پشمالو ترین و یا پر مو ترین دختر دنیا]

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا