معاون سوادآموزي اين اداره كل بر حضور و مشاركت فعال مدارس و فرهنگيان براي تحقق مرحله دوم شتاب بخشي سوادآموزي تأكيد كرد .
احمد خاكزاد با يادآوري اين نكته كه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ، مدرسه به عنوان مهم ترين پايگاه ارائه خدمات سوادآموزي در نظر گرفته شده است از مديران مدارس ، فرهنگيان و دانش آموزان خواست براي فراهم آوردن زمينه بهره مندي از اين ظرفيت ، تمام سعي و كوشش خود را به كارگيرند .
وي به راههاي حضور و مشاركت فرهنگيان در امر سوادآموزي اشاره كرد و گفت : معلمان مي توانند كسري ساعات موظف خود را به عنوان آموزشيار تكميل نمايند و يا در طرح واگذاري سوادآموزي ، از مزاياي طرح باسوادي هر نفر بهره مند شوند .
خاكزاد خاطر نشان كرد دانش آموزان و ساير افراد باسواد جامعه نيز مي توانند در طرح واگذاري سوادآموزي شركت كرده و با باسواد كردن هر نفر مبلغ چهار ميليون ريال دريافت نمايند .
 به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ،معاون سوادآموزي استان از عدم تحقق اهداف كمي سوادآموزي در دو ماهه گذشته انتقاد كرد و گفت : از ابتداي سال تحصيلي جاري نزديك به 200 نفر در طرح هاي سوادآموزي شهرستان ها و مناطق استان جذب شدند كه آموزش و پرورش ناحيه 1 يزد با 73 نفر بيشترين و آموزش و پرورش شهرستان هاي طبس ، ابركوه ، بافق و بهاباد (با عدم جذب) كمترين آمار عملكرد را در سوادآموزي داشته اند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا