شهردار طبس:آماده سازی شهرک به عهده شرکت تعاونی کارگران زغالسنگ است

*شهردار طبس:آماده سازی شهرک به عهده شرکت تعاونی کارگران زغالسنگ است

به گزارش حمید رضا حجازی خبرنگاریزدفردا در طبس: جمعی از اهالی منطقه زیباشهر طبس که قدمتی چندین ساله داشته و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد از کمبودهای این منطقه که  با وجود پیگیری های متعدد آنان تا کنون رفع نشده است گلایه دارند.

این افراد خواستار رفع کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی، فضای سبز، جایگاه برداشت آب و سرویس ایاب ذهاب عمومی شدند.

رحیمی که پدر شهید نیز می باشد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: 12 سال است که ساکن این منطقه هستم 2 کیلومتر بلوار حرم هنوز به اتمام نرسیده است.

این پیرمرد 76 ساله پرسید: اعتبارات کجا خرج میشود که مردم محل نه آب خوردن دارند نه خیابان، نه محل تفریح و این هم از وضع مسجد است.

یکی دیگر از اهالی نیزگفت:  گود مسجد کنده شده و به همین شکل رها شده است.

وی ادامه داد: مشکلات منطقه را بارها و بارها به گوش مسئولان رسیده است و آنها هم اقداماتی از جمله آسفالت خیابان و  درخت کاری انجام دادند؛ هرچند درختانی نشاء شد که 20 سال قبل کشت میشده است.

مرادی گفت: 2 جایگاه برداشت آب در این منطقه تهیه شده ولی برای دفع آبهای سطحی آن اقدامی نشده است.

این عضو سابق هیئت امنا مسجد امام جعفر صادق(ع) گفت: اکثر اهالی این شهرک در معدن کار میکنند و از اقشار محروم و کم درآمد جامعه هستند که رسیدگی بیشتر مسئولان را می طلبد.

وی مشکل اصلی این منطقه را خیابان امام موسی کاظم(ع) دانست که هنوز آسفالت نشده است و لوله اصلی گاز نیز از آن عبور نکرده است.

وی ادامه داد: در صورتی که خیابان آسفالت شود چند وقت دیگر دوباره برای عبور لوله گاز باید آنرا بکنند که این کار چه فایده ای دارد؟

وی گفت: مردم خیابان امام موسی کاظم(ع) هنوز گاز ندارند.

مرادی یکی دیگر از مشکلات این منطقه را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: تنها مجتمع شهری طبس در اینجا مستقر است ولی دختران مقاطع ابتدایی و راهنمایی در یک فضا تحصیل میکنند که باعث تداخل برنامه های آموزشی آنها می شود.

وی افزود: کمبود سرویس ایاب و ذهاب عمومی بارها و بارها ذکر شده که اعضای شورای اسلامی شهر میگویند: چشم از فردا راه اندازی میشود ولی تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی کمبود فضای ورزشی ، پارک و روشنایی را از دیگر کاستی های این شهرک بیان کرد.

وی با تشکر از مسئولان خاطر نشان کرد: که گازرسانی در طبس ابتدا از این شهرک شروع شده و مردم این منطقه از اولین بهره برداران گاز هستند.

یکی دیگر از اهالی منطقه نیز گفت: شهرک زیبا شهر شهرکی رها شده است و مشکلات آن یکی ،دو تا نیست.

رضا زاده با بیان اینکه چرا مردم این منطقه از خط واحد استفاده نمیکنند گفت: جمعیت شهر طبس که فقط میدان امام خمینی(ره)  تا تامین اجتماعی نیست.

وی افزود: شهرک هایی هستند که بعد از اینجا ساخته شده اند ولی از امکانات بهتری برخوردارند.

وی گفت: این مشکلات 12 سال است که وجود دارد ولی کدامیک از آنها حل شده است؟
 

شهردار طبس:آماده سازی شهرک به عهده شرکت تعاونی کارگران زغالسنگ است

شهردار طبس نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت:در سال 1371 اداره کل زمین شهری استان خراسان رضوی 300 هزار متر مربع زمین جهت احداث 1000 واحد مسکونی و ایجاد تاسیسات ضروری و متناسب با آن مطابق طرح مصوب با رعایت کلیه مسائل شهرسازی به شرکت تعاونی کارگران مجتمع زغالسنگ طبس واگذار کرد.

جعفر بورنگ ادامه داد: طبق ماده 10 قرار واگذاری آماداه سازی اراضی موضوع قرارداد به عهده شرکت این شرکت تعاونی خواهد بود.

وی افزود: آماده سازی هم در آیین نامه اجرایی قانون زمین شهری تعریف شده است که شامل علمیات زیربنایی و روبنایی میباشد؛ یعنی احداث معابر ، نصب سنگ جدول، آسفالت، تاسیسات آب، برق، تلفن، احداث فضای سبز، احداث ایستگاه آتش نشانی و مدارس.

بورنگ گفت: شرکت تعانی مسکن کارگران زغالسنگ طبس تاکون به تعهدات خود در خصوص آماده سازی شهرک زیباشهر برابر قانون و قرارداد واگذاری زمین عمل نکرده است.

شهردار طبس خاطر نشان کرد: شهرداری علی رغم اینکه در این زمینه وظیفه قانونی نداشته ولی به جهت اخلاقی و به منظور رفع بخشی از مشکلات ساکنان منطقه تا کنون بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینه آماده سازی شهرک شامل: زیرسازی و آسفالت بلوار امام موسی کاظم(ع) و برخی از کوچه های فرعی آن و تعویض سنگ جدولهای بی کیفیت شرکت تعاونی زغالسنگ طبس، زیرسازی و اجرای اساس ، جهت آسفالت در الباقی معابر و همچنین بهسازی و نصب مبلمان پارکی در فضای سبز مرکزی شهرک اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز بر اساس مصوبات جلسه بیست و هشتم آذرماه سال 1385 و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری فرمانداری شهرستان طبس، شهرداری آمادگی دارد در صورت تهیه مصالح آسفالت شامل شن ، ماسه و قیر توسط شرکت تعاونی کارگران زغالسنگ طبس نسبت به آسفالت کلیه معابر شهرک همکاری و مساعدت کند.توسط شرکت تعاونی کارگران زغالسنگ طبس نسبت به آسفالت کلیه معابر شهرک همکاری و مساعدت کند.

مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارگران زغالسنگ طبس نیز گفت: در حدود 1000 قطعه زمین تحویل این شرکت تعاونی شده و در قرارداد نیز قید شده است که آماده سازی زمین با تعاونی کارگران زغالسنگ طبس است.

عباسعلی مالک گفت: این تعاونی هم با 2 شرکت قرارداد بسته کار آماده سازی را انجام داده که شرکت مجتمع زغالسنگ طبس هم کمک کرده است.

وی افزود: 30 کیلومتر آماده سازی انجام شده و ناظر هم خود شهرداری بوده و تحویل قطعی به شهرداری انجام شده است.

مالک ادامه داد: برای آسفالت منطقه با شهرداری قراردادی منعقد شده که کوبش و زیرسازی انجام شده و 70 درصد نیز آسفالت شده است.

وی اظهار داشت: به خاطر نوسان قیمت قرارداد مجددا به روز شده و زغالسنگ 300 میلیون ریال دیگر به شهرداری داد تا ادامه آسفالت را انجام دهد که شهرداری در این زمینه اقدامی نکرده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کارگران زغالسنگ طبس گفت: در آخرین جلسه که در محل فرمانداری برگزار شد قرار شده است این شرکت تعاونی بررسی کرده و در صورت موافقت هیئت مدیره در این زمینه به شهرداری کمک کند و راهکارهای فرماندار هم پیگیری شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا