یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

همکاری مجدد فورد با مایکروسافت

فورد موتور به منظور کمک به توسعه خدمات خودروی متصل این خودروساز، با مایکروسافت همکاری می‌کند.

فورد موتور به منظور کمک به توسعه خدمات خودروی متصل این خودروساز، با مایکروسافت همکاری می‌کند.

به گزارش   ایسنا، یکی از امکاناتی که فورد قصد دارد اواخر امسال از طریق سرویس جدید خود فراهم کند، امکان بروزرسانی اتوماتیک سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 به صورت بی‌سیم است. این سرویس مبتنی بر پلتفرم آزور مایکروسافت کار خواهد کرد که یکی از اولین شرکای فناوری این خودروساز به شمار می‌رود.

به گفته دان باتلر، مدیر خدمات و خودروهای متصل فورد، سرویس مبتنی بر ابر، این شرکت را قادر می‌سازد اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده رانندگان از خودروها بدست بیاورد.

وی در ادامه افزود: داده‌هایی که فورد از طریق بی‌سیم از این سرویس بدست می‌آورد می‌تواند برای تشخیص مشکلات مکانیکی یا مطلع کردن مالکان و نمایندگی‌های فروش در مورد زمان تعمیرات مورد استفاده قرار گیرد و همچنین اطلاعات لازم در مورد نحوه استفاده از خودرو و عادت‌های رانندگی را برای بیمه کنندگان فراهم کند.

فورد پس از اینکه نخستین نسخه‌های Sync و مای فورد تاچ که به طور مشترک با مایکروسافت طراحی شده بود با مشکلات فنی و شکایت‌های گسترده مصرف کنندگان روبرو شدند، دو سال قبل برای کمک به ساخت نرم افزار Syn 3 از همکاری با مایکروسافت روی برگرداند و به QNX بلک بری متوسل شد.

سیستم Sync 3 که دسامبر گذشته رونمایی شد، از پاییز امسال در بعضی از مدل‌های فورد ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

شبکه ابری فورد این خودروساز را قادر می‌سازد مجموعه گسترده ای از خدمات موبایلی را داخل و خارج از خودرو عرضه کند.

فورد نخستین خودروسازی نیست که از پلتفرم آزور استفاده می‌کند. مایکروسافت و تویوتا موتور هم همکاری در خدمات ابری بر مبنای آزور را اعلام کرده اند و در سال ۲۰۱۳ قرارداد مشابهی با کوروس بسته شد که زیرمجموعه شرکت چینی چری اتوموبیل است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

خودروسازان خارجی در چین به تقلب متهم شدند

خودروسازانی مانند فولکس واگن، نیسان موتور و مرسدس بنز متهم شدند قطعات تعمیر شده را مجددا به رانندگان فروخته اند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، برنامه تلویزیونی “۳.۱۵” که مشابه برنامه “۶۰ دقیقه” شبکه سی بی اس آمریکاست، در برنامه ویژه خود جگوار لندروور را هم به دلیل مشکلات دنده گیربکس در بعضی از خودروهایش مورد انتقاد قرار داد.

چین بزرگترین بازار خودرو جهان است و انتقادات رسانه ای می‌تواند به شهرت خودروسازان لطمه زده و فروش آنها را کمتر کند.

مرسدس بنز و جگوار لندروور در حال حاضر در چین برای عملکرد ضدرقابتی تحت تحقیقات قرار دارند. زیرمجموعه چینی فولکس واگن هم سال گذشته به دلیل دستکاری قیمت جریمه شد.

فولکس واگن که دو سال قبل هدف برنامه شبکه تلویزیون مرکزی چین (سی سی تی وی) قرار گرفته بود پیش از پخش این برنامه در مقاله ای به دلیل عملکردش در فراخوان مدل ساگیتار مورد انتقاد قرار گرفت.

سخنگوی فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت به دقت به گزارش سی سی تی وی توجه دارد و بابت مشکلات پیش آمده برای مشتریانش صادقانه عذرخواهی می‌کند.

جوینت ونچر نیسان در چین هم اعلام کرده گروهی را برای تحقیق در مورد این گزارش تشکیل خواهد داد و مقررات گروه‌های خدماتش را سخت گیرانه می‌کند.

مرسدس بنز هم اعلام کرده در مورد ادعاهای مطرح شده در این برنامه تحقیق می‌کند و نمایندگان فروش را به اصلاح رفتارش فراخواند. لندروور هم از مشتریانش عذرخواهی و اعلام کرد تلاش می‌کند مشکلات گزارش شده را حل کند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا