یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴/تلفات جاده ای خوزستان ۲۱ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه خوزستان از کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده ای در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ قاسم قدرتی بیان داشت: میزان تلفات جاده ای در خوزستان در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ما قبل آن ۷ درصد کاهش داشته و استان نیمه نخست امسال با رشد ۳ برابری در کاهش تلفات مواجه بود.

وی بخشی از این موفقیت را مرهون تلاش راهداران عنوان کرد و گفت: این مسئله ظرفیت مناسبی در کاهش میزان تلفات جاده ای در استان خوزستان به شمار می رود.

رئیس پلیس راه خوزستان رویکرد ناجا در چارچوب بند ۱۰ تشکیلات دهیاری ها استفاده از ظرفیت این بخش در کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد.

سرهنگ قدرتی اذعان داشت: بهره مندی از ظرفیت دهیاران با توجه به ضرورت ارتقای ایمنی و قانون مداری در حوزه راه های روستایی و همکاری با ناجا می تواند در بهبود وضعیت عبور و مرور کمک ارزشمندی داشته باشد.

این مقام انتظامی افزود: کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور در زمان حاضر نسبت به سال ۸۴ که ۲۸هزار نفر بوده با وجود افزایش تعداد خودروها و رانندگان به زیر ۱۷هزار نفر رسید.

براساس آخرین آمار رسمی ارائه شده، آمار تصادفات منجر به فوت خوزستان در تابستان امسال ۲۲ و تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی در استان در تابستان ۱۰۸ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ نفر کاهش داشته است.

شایان ذکر است: محورهای هفتکل – باغملک – ایذه – دهدز، بهبهان – رامهرمز، اهواز- اندیمشک، ماهشهر – رامشیر، هندیجان – دیلم و رامشیر – رامهرمز پرحادثه ترین محورهای جاده ای خوزستان می باشند.


 

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴/ساخت شبکه شارژ خودروهای برقی چین سرعت می‌گیرد

چین برای رسیدن به هدف بلندپروازانه پنج میلیون خودروی سبز در جاده‌های این کشور تا سال ۲۰۲۰، درصدد سرعت بخشیدن به ساخت شبکه ملی برای شارژ خودروهای برقی است.
ساخت شبکه شارژ خودروهای برقی چین سرعت می‌گیرد

چین برای رسیدن به هدف بلندپروازانه پنج میلیون خودروی سبز در جاده‌های این کشور تا سال ۲۰۲۰، درصدد سرعت بخشیدن به ساخت شبکه ملی برای شارژ خودروهای برقی است.

به گزارش  ایسنا، کمبود تسهیلات شارژ یکی از موانع اصلی برای فروش خودروسازان برقی خواه شرکتهای داخلی مانند شرکت BYD یا شرکتهای خارجی مانند خودروساز آمریکایی تسلا موتورز و همچنین مانعی برای طرحهای دولت به منظور کنترل سطح بالای آلودگی بوده است.

ژنگ ژاجی، نایب رییس اداره ملی انرژی چین در این باره اظهار کرد: چین پیشرفتهایی در ساخت زیرساخت شارژ خودرو داشته اما رویکردش فاقد هماهنگی لازم بوده است.

وی به خبرگزاری دولتی شینهوا گفت: شارژهای خودروهای برقی مانند شارژهای گوشی همراه هستند. هر شرکتی شارژر متفاوت و انبوهی باتری دارد. اکنون ما تلاش می‌کنیم اوضاع را بهبود بخشیده و به سوی یکپارچه سازی و استانداردسازی شارژرها پیش رویم.

چین قصد دارد از هر ۱۰ تسهیلات عمومی پارک خودرو، یکی را به شارژر خودروهای برقی مجهز کند و هیات دولت بزودی دستورالعملی برای ایجاد زیرساخت لازم صادر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، چین هفته گذشته برای احیای بازار خودروی این کشور که از سال ۲۰۰۹ بزرگترین بازار جهان بوده است، مالیات خرید خودروهای کوچک را کاهش داد.

اگرچه کندی رشد اقتصادی چین بر فروش بازار خودرو تاثیر گذاشته اما یک نقطه امیدبخش در سال جاری فروش خودروهای سبز بوده است که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۴، تقریبا چهار برابر شده است. دولت خودروهای برقی را بهترین شانس چین برای پر کردن شکاف رقابت با رقیبان جهانی می‌بیند که در عرصه موتورهای احتراق سنتی ۱۰۰ سال جلو هستند.

چین برای بهینگی سوخت خودرو اهداف بلندپروازانه ای را مطرح کرده که تا سال ۲۰۲۰ به تدریج سخت‌تر خواهند شد و با پیشی گرفتن از استانداردهای آمریکایی، تقریبا با استانداردهای ژاپن برابری می‌کنند.

دولت چین مالیات خودروهای سبز را هم کاهش داده و برای کمک به خودروسازان چینی، گسترش یارانه خودروهای سبز تولید داخل را پیشنهاد کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا