یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ -/آئودی A8 L؛ امن‌ترین خودروی آئودی

خودروی امنیتی A8 L همچنین از مقاومت در برابر انفجار نیز بهره‌مند شده تا توانایی ایستادگی در برابر حمله نارنجک‌های دستی را هم داشته باشد.

 خودروی A8 L شرکت آئودی به‌نحوی طراحی شده تا در برابر سوقصدهای انجام شده از طریق شلیک گلوله یا پرتاب نارنجک دستی و خطراتی اینچنینی، آسیبی به سرنشین وارد نشود.

audi-a8-l-security-3

یکی از معرفی‌های بی‌سروصدا و کم‌حاشیه نمایشگاه فرانکفورت به خودروی امنیتی A8 L اختصاص داشت که آئودی از آن به عنوان ایمن‌ترین خودروی تاریخ این شرکت یاد می‌کند. این خودرو تا دو سطح بالاتر از نسخه پیشین خود قرارگرفته و از بهبودها و تقویت‌های لازم به‌منظور مقابله با سوقصد از طریق شلیک گلوله و انفجار نارنجک دستی برخوردار شده است. این خودرو می‌تواند در صورت شلعه‌ور شدن، سریعا شعله‌ها را خاموش کند و یا به‌منظور ایجاد راه فرار اضطراری، از طریق فشردن یک دکمه لولاهای درب را جدا کند و حتی با دنیای خارج به راحتی و سریعا ارتباط برقرار کند.
audi-a8-l-security-2

این در حالی است که مرسدس سال گذشته از نسخه S600 Guard مجهز به استاندارد VR9 رونمایی کرده بود و حالا آئودی از نتایجی مشابه در پرچمدار لوکس خود پرده برداشته است. آئودی در ساخت این خودرو از ترکیب‌های سبک اما با مقاومت بالا مانند آلیاژهای ویژه آلومینیومی، پارچه آرامید و فولاد ویژه تقویت شده بهره‌گرفته است. این موارد باعث خواهند شد خودروی جدید آئودی از سطح حفاظتی VR9 برخوردار شود. این بدان معناست که این خودرو می‌تواند در مقابل شلیک اسلحه‌های تجهیز شده با مهمات ناتو به‌خوبی مقاومت کند.
audi-a8-l-security-5

خودروی امنیتی A8 L همچنین از مقاومت در برابر انفجار نیز بهره‌مند شده تا توانایی ایستادگی در برابر حمله نارنجک‌های دستی را هم داشته باشد. این مهم در نتیجه به‌کارگیری پوشش‌های آلومینیومی تقویت شده و البته یک کفی ویژه با آلیاژ خاص میسر شده است. آئودی از یک ساختار چند لایه پلی‌کربناتی در قسمت داخلی پنجره‌های درب، شیشه جلو و شیشه عقب نیز بهره برده است.

A8 L Security از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند جعبه ارتباطی به‌منظور تعبیه مولفه‌های ارتباطی و الکترونیکی خودرو، باتری اضافه و البته ماژو‌ل‌های کنترل قابلیت‌های امنیتی بهره‌مند شده است. سیستم تعبیه شده در داخل خودرو همچنین به سرنشینان امکان برقراری ارتباط با محیط بیرون حتی در صورتی که پنجره خودرو بالا باشد را از طریق میکروفون‌های داخلی و خارجی و اسپیکر ویژه که در جلوپنجره قرار گرفته می‌دهد.audi-a8-l-security-4

گزینه دیگر امکان بهره‌گیری از سیستم هوای تازه اضطراری است که در صورت ورود گازهای مختلف و یا بخار به داخل خودرو می‌تواند جان سرنشینان را نجات دهد. این سیستم با فشار زیاد، کابین را از هوای تازه پر می‌کند تا جایی برای ورود گازهای مختلف باقی نماند. اگرچه این تمهیدات کاملا کاربردی هستند اما بهترین راه‌حل در صورت بروز شرایط اضطراری، امکان فرار با سرعت بالا از صحنه حادثه خواهد بود.

به همین منظور این خودروی آئودی از گزینه‌های موتور ۴۲۹ اسب بخاری TFSI V8 و یا موتور ۵۹۴ اسب بخاری، ۶.۳ لیتری از نوع W12 FSI بنا به صلاحدید خریدار بهره‌مند شده است. سرعت نهایی خودرو ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده که البته خیلی زیاد نیست اما به نحوی محدود شده تا حفاظت از لاستیک‌ها که به سخت‌افزاری اضطراری-محافظتی مجهز شده‌اند امکان‌پذیر شود. با بهره‌گیری از قابلیت W12 این خودرو در مدت زمان ۷.۱ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.audi-a8-l-security-1

اگرچه این خودرو در مقایسه با مدل S600 با توان ۵۳۰ اسب بخار از توان پایین‌تری بهره‌مند شده اما از قابلیتی بهره می‌برد که مرسدس بنز از آن بی‌بهره است. سیستم چهار چرخ پیش‌ران این خودرو به نحوی بهینه‌سازی شده تا انجام وظایف امنیتی به بهترین شکل ممکن میسر شود. آئودی اعلام کرده این خودرو تنها چهاردرب لوکس در رده محصولات امنیتی است که به‌طور پیش‌فرض از قابلیت چهارچرخ پیش‌ران بهره می‌برد. لازم به ذکر است که شاسی A8 نیز به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده تا توانایی تحمل وزن اضافی و مجموعه‌های امنیتی به‌کار گرفته شده در داخل خودرو را داشته باشد.

در حال حاضر آئودی فرایند پیش فروش A8 را آغاز کرده و عرضه این محصول از بهار سال آتی شروع خواهد شد.

منبع: فارنت

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴
 
 

همکاری آموزش و پرورش اثرگذارترین علت کاهش تلفات جاده ای است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: اثرگذارترین بخش در کاهش تلفات جاده و تصادفات رانندگی همکاری با آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش   مهر ،سرهنگ عادل مجدمی ظهر امروز یکشنبه در جشن مهر و دانش که در دبیرستان دخترانه شاهد عفاف آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شده بود، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته نیروی انتظامی را به تمامی فرهنگیان، دانش آموزان و کارکنان نیروی انتظامی تبریک و تهنیت عرض می کنم. امیدوارم آغاز سال تحصیلی جدید سرآغازی برای موفقیت بیشتر جامعه فرهنگی به ویژه دانش آموزان استان خوزستان باشد.

وی افزود: علت برگزاری این مراسم همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش و پرورش است. در سال های ۸۰ تا ۸۲ اولین همکاری آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب اجرای طرح پلیس مدرسه شروع شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: طرح پلیس مدرسه برای عبور و مرور دانش آموزان در خیابان کاربرد داشت. آن سال ها با وجود اینکه تعداد ماشین ها، گواهینامه ها و میزان جمعیت کم بود ولی بین ۲۷ تا ۲۸ هزار نفر تلفات جاده ای داشتیم. معلولیت های جسمی و مصدومان نیز رقمی دو تا سه برابر این میزان بود.

مجدمی بیان کرد: از آن سال ها مسئولان بر این شدند تا با تمامی امکانات موجود آمار حوادث و تلفات جاده ای را کاهش بدهند چون طبیعتا از بین رفتن جان حتی یک انسان هم آثار تخریب کننده برای اجتماع دارد.

وی عنوان کرد: اصلاح هندسی معابر، پرداختن به صنایع خودروسازی، همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش و پرورش، مجموعه صداو سیما و دانشگاه ها و بازبینی اقدامات از  جمله فعالیت هایی بود که طی سال های اخیر برای کاهش آمار تلفات جانی و تصادفات رانندگی در کشور انجام شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان ادامه داد: بعد از اجرای طرح پلیس مدرسه اقدام به اجرای طرح همیار پلیس در سال ۸۴ کردیم. در ابتدای اجرای طرح احتمال کسب موفقیت پیش بینی نمی شد ولی طرح بعد از سه سال خیلی خوب خودش را نشان داد.

مجدم یادآور شد: با اجرای این طرح ها کاهش آمار تلفات در تصادفات رانندگی از سال ۸۵ شروع شده در حال حاضر به میزان تلفات حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ رسیده ایم. البته به این میزان کاهش اکتفا نکرده و خواستار کاهش های بیشتر هستیم. اگر مانند سال های قبل از اجرای این طرح ها که آمار تلفات رو به افزایش بود، باز هم افزایش وجود داشت باید شاهد ۶۰ هزار نفر کشته باشیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه همکاری آموزش و پرورش ادامه پیدا کرده و طرح همیار پلیس به صورت مستمر در حال اجراست. حتی سایر کشورها نیز از این همکاری آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی الگوبرداری کرده و خواستار نحوه انجام فعالیت ها در طرح های پلیس مدرسه و همیار پلیس بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در پایان گفت: با وجود افزایش قیمت خودروهای چهار میلیون تومانی به ۱۷ میلیون تومان ولی تعداد خودروها افزایش پیدا کرده و در مقابل هم شاهد کاهش این تلفات بوده ایم. اعتقاد داریم که اثرگذارترین بخش در کاهش تلفات جاده و تصادفات رانندگی همین همکاری آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا