یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴/بازدید نوبخت از سایپا به تعویق افتاد

بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از شرکت سایپا به هفته آینده موکول شود.

به گزارش تسنیم ،صنعت خودرو چند سالی است که با مشکلات متعددی روبه رو است البته نارضایتی مردم در کیفیت  و قیمت محصولات هم باعث شده تا خرید و فروش خودرو در سطح بازار کاهش پیدا کند. به همین منظور مسئولین کشور هم بر آن شده اند تا با اتخاذ تصمیم هایی وضعیت این صنعت را بهبود بخشند.

برای تحقق این موضوع و بررسی وضعیت صنعت خودرو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هفته گذشته سری به بزرگترین شرکت خودروسازی کشور زد و از نزدیک با خطوط تولید آن آشنا شد. البته نوبخت در جریان بازدید خود از ایران خودرو خبری‌های خوشی هم برای خودروسازان و سایر تولیدکنندگان کشور برای تأمین نقدینگی داد. بنا برگفته نوبخت دولت تا پایان امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش تولید کشور از جمله خودروسازان پرداخت  می کند. همچنین امسال ۲۰ درصد  تسهیلات بانکی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی برای خرید محصولات داخلی اختصاص خواهد یافت.

براساس برنامه ریزی‌ها این هفته نیز قرار بود نوبخت سری به سایپا دومین شرکت خودروسازی کشور بزند و با مسئولان این شرکت هم جلسه ای را برای رفع مشکلات خودروسازان برگزار کند اما گویا برنامه های مختلف باعث شده تا بازدید نوبخت از این شرکت به هفته آینده موکول شود.

حال باید دید نوبخت در بازدید از این شرکت چه خبرهای خوشی برای صنعت خودروسازی دارد، صنعتی که بنا به اذعان نعمت زاده در نامه به  رئیس جمهور، صورت‌های مالی زیان انباشته معادل ۴۲۰۰ میلیارد تومانی دارد و به دلیل بحران نقدینگی، در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.

 

 

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد برای نوسازی ناوگان روستایی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه به خاطر تک‌نرخی شدن بنزین، سهمیه‌بندی سوخت منتفی می‌شود، گفت: سازمان راهداری برای نوسازی ناوگان روستایی تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد ارائه می‌دهد.

به گزراش فارس ،داوود کشاورزیان امروز در نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی اظهار داشت: اساسی‌ ترین نیاز روستاها، راه روستایی و ناوگان مناسب حمل و نقل است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، توجه ویژه‌ای به راه روستایی انجام شد و همه روستاهای پرجمعیت، امروز از راه مناسب برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و ۲۵ هزار راه روستایی شوسه در کشور وجود دارد.

کشاورزیان گفت: ارزش این راه ها بدون احتساب تملک ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت هر کیلومتر راه اصلی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود، گفت: طبق قانون نگهداری راه روستایی از محل اعتبارات عمرانی استانی است.

وی افزود: برای نگهداری و بهسازی مطلوب همه راه‌های روستایی، سالانه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم، این در حالی است که وضعیت اعتبارات عمرانی روستاها برای نگهداری راه روستایی مناسب نیست و کمتر از ۱۵ درصد رقم مورد نیاز است، بنابراین در نگهداری راه روستایی توفیق مناسبی حاصل نشده است.

کشاورزیان افزود: بودجه جاری نفس دولت را بریده است و جایی برای فعالیت عمران باقی نمانده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه ناوگان حمل و نقل روستایی عملاً دولتها هیچ کاری انجام نداده‌اند و همان روش‌های سنتی اجرا می‌شود؛ در حال حاضر جابه‌جایی در روستا گاهی اوقات از طریق مینی‌بوس، سواری شخصی، وانت و حتی تراکتور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل برون‌شهری در انواع مدلها هیچ گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کند، گفت: این در حالی است که حمل و نقل درون‌شهری یارانه مناسبی دارد و باید بررسی کرد که چگونه می‌توان مردم روستاها را از چنین یارانه‌هایی برخوردار کرد.

کشاورزیان ادامه داد: تا قبل از سال ۸۹ که سهمیه‌بندی سوخت مطرح شد، عملاً توجهی به حمل و نقل روستایی نشده بود که مدتی این سهمیه ارائه شد و سپس متوقف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر مسئله سهمیه‌بندی بنزین به خاطر تک‌نرخی شدن سوخت منتفی است.

وی افزود: سال گذشته مصوبه‌ای در بخش حمل و نقل روستایی داشتیم که روستاها را به دو بخش داخل و خارج حریم تقسیم می‌کرد.

کشاورزیان اظهار داشت: متولی روستاهای داخل حریم، شهرداری‌ها و متولی حمل و نقل روستایی بیرون از حریم، سازمان راهداری تعیین شد.

کشاورزیان ادامه داد: همچنین سازمان راهداری آیین‌نامه‌ای برای رانندگان در سیستم حمل و نقل روستایی تدوین کرده است، بدین ترتیب که راننده روستایی باید کارت هوشمند داشته باشد که به کارت سلامت وی متصل است. خودرو نیز کارت هوشمند دارد که به کارت معاینه فنی متصل است و بارنامه از این طریق صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: نوسازی ناوگان روستایی در دستورکار سازمان راهداری است؛ تلاش کرده‌ایم با واردات خودروهای ون به ارزش ۷۵ میلیون تومان به نوسازی ناوگان روستایی اقدام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این راستا ۵۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد ارائه می‌شود و مابه‌التفاوت توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

کشاورزیان درباره صدور صورت وضعیت و بارنامه برای ناوگان روستایی اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقلی در مسیرهای برون‌شهری به ناوگان روستایی نیز خدمات می‌دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا