یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴/کانسپت پیکاپ پروتون با چهره‌ای خشن

پروتون پیکاپ کانسپت با طراحی عجیب و غریب خود که در استودیوی طراحی «پروتون» به عنوان بخشی از فستیوال شاه عالم (Alami Proton event) به نمایش گذاشته شده، چیزی است که کمتر کسی انتظار آن را داشته است.

  پروتون پیکاپ کانسپت با طراحی عجیب و غریب خود که در استودیوی طراحی «پروتون» به عنوان بخشی از فستیوال شاه عالم (Alami Proton event) به نمایش گذاشته شده، چیزی است که کمتر کسی انتظار آن را داشته است. یک جلو‌بندی الهام‌گرفته شده از فورد F-150 رپتور به بدنه‌ای چسبیده که بدون‌شک یک پروتون اگزورا MPV است. برای درک نشانه‌های اگزورا، کافی است تا نگاهی به ستون‌های اول بدنه و درهای جلوی آشنای آن بیندازید. اگر این موارد برای شما چندان گویا نیستند، در داخل شیشه‌های تاریک‌شده، داشبورد اگزورا را ملاحظه کنید.

Proton_Pick-up_Concept-526x351

فارغ از این موضوع، در طراحی جدید جلوبندی سعی شده تا با استفاده از اِلمان‌های لانه‌زنبوری، ظاهری جالب برای جلوپنجره ایجاد شود. در این ترکیب، یک نوار ضخیم نقره‌ای در تمام انتهای جلوی خودرو کشیده شده که با ردیف‌های نازک LED درهر طرف همراه است؛ چیزی که شاید تنها وجه تمایز این تراک باشد.

Proton_Pick-up_Concept_5-526x351

در عقب پروتون پیکاپ کانسپت، یک بخش بارگیر با طول کم و ارتفاع بلند را می‌بینیم که مشابه طرح استفاده برای سانگ‌یانگ اکتیون اسپورت است. با این حال، شرایط چندان آشنایی در مورد طراحی عقب دیده نمی‌شود؛ چراغ‌های کوچک ترمز در قاب‌های خاکستری تیره و ضخیم در پیرامون درب عقب پیچیده شده‌اند. مطمئناً این طراحی نمی‌تواند توجه چندانی را به خود جلب کند.

در همین حال، هنوز اطلاع دقیقی در مورد اینکه این مدل صرفاً یک «کانسپت» است یا در آینده باید منتظر یک مدل تولیدی از آن باشیم، وجود ندارد. پروتون قبلاً نیز یک پیکاپ بر اساس یکی از مدل‌های تولیدی‌اش را ارائه کرده است ( آرنا بر اساس مدل ویرا). بنابراین، شاید معرفی یک پیکاپ تراک مبتنی بر پلتفرم «اگزورا»، چندان هم تعجب‌برانگیز و دور از ذهن نباشد.

Proton_Pick-up_Concept_-002-526x351

البته لازم است به این موضوع اشاره کنیم که در حالی که بسیاری از پیکاپ‌ها بر اساس شاسی‌های با ارتفاع بلندتر ساخته می‌‌شوند، این کانسپت از جمله معدود تراک‌هایی است که بر اساس خودروهای معمولی ساخته می‌شود. همچنین هوندا ریج‌لاین و اتومبیل‌های قد کوتاه استرالیایی، از این نوع هستند. در همین حال، یک تراک دیفرانسیل جلو، چیزی فراتر از یک وسیله نقلیه «غیر معمول» است.

Proton_Pick-up_Concept_8-526x351

هنوز هیچ تصمیم جدّی برای مدل تولیدی از این کانسپت گرفته نشده است.

منبع:پدال


 

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار می شود

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس شورای راهبری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: این همایش با عنوان رقابت پذیری و همکاری های بین المللی برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و ایجاد تحول در صنعت خودرو، روزهای هشتم و نهم آذرماه سال جاری برگزار می شود.
سومین همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار می شود

به گزارش شاتا ،علی محمد گودرزی افزود: عمده ترین اهداف این همایش بین المللی رقابت پذیری در ساخت داخل و زنجیره تامین، طراحی و مهندسی، هزینه بهره وری تولید و مسئولیت اجتماعی بنگاه ها با تاکید بر حوزه های زیست محیطی است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: همکاری های بین المللی در زمینه بازارهای منطقه ای، فرصت های سرمایه گذاری در زنجیره تأمین، مدل های همکاری و انتظارات سرمایه گذاران از دیگر محورهای برگزاری این همایش است.
رییس شورای راهبری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو افزود: در این همایش وضعیت روندهای آتی صنعت خودرو در حوزه های تکنولوژی های جدید، انرژی و محیط زیست، ایمنی، خدمات و به ویژه خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: این همایش با مشارکت و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، انجمن خودروسازان، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، انجمن خدمات پس از فروش، گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا