یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴/روند بیمه تاکسی‌رانان قدیمی بدون مشکل ادامه دارد

معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه شدگان قبلی مشکلی در بیمه تأمین اجتماعی خود ندارند گفت: اگر اعتراضی هم مقابل ساختمان تاکسیرانی بوده به احتمال زیاد مربوط به بیمه شدگان جدید است.

به گزارش تسنیم ،حسن زدا درباره روند بیمه تأمین اجتماعی تاکسیران‌ها گفت: بیمه شدگان قبلی مشکلی دربیمه تأمین اجتماعی خود ندارد. تجمع روز گذشته بیمه شدگان برای افرادی است که تازه قصد بیمه دارند.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به سازمان تأمین اجتماعی بدهی دارد افزود: آن دسته از تاکسیران هایی که از سال های پیش بیمه تأمین اجتماعی است، روند ارائه خدمات سازمان به آنها ادامه دارد و بیمه آنها قطع نشده است. این موضوع باید بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی بررسی شود.

زدا در پاسخ به اینکه برخی از تاکسیران ها پس از مراجعه به سازمان تاکسیرانی متوجه قطع حق بیمه خود از سوی سازمان شده اند گفت: در حالت کلی چنین موضوعی صحت ندارد و اگر شخصی با سابقه بیمه طولانی دچار این مشکل شده است قابل رسیدگی است.

پس از درج گزارش «اعتراض تاکسی رانان به قطع بیمه اجتماعی» در خبرگزاری تسنیم، معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی حاضر به شفاف سازی در این زمینه شد.


تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴/سه مسیر برون رفت از بحران تقاضا

نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهوری اگر چه به گفته سخنگوی دولت تنها معطوف به بازار سرمایه و بورس بود، اما محتوای این نامه از بحران تقاضا در بازار خودرو پرده برداشت.

به گزارش  دنیای اقتصاد ،نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهوری اگر چه به گفته سخنگوی دولت تنها معطوف به بازار سرمایه و بورس بود، اما محتوای این نامه از بحران تقاضا در بازار خودرو پرده برداشت.
اینکه موجودی انبار خودروسازان هم‌اکنون به ۱۰۰ هزار خودرو رسیده به‌نوعی خبر رسمی دولت از وضعیت فروش تولید‌کنندگان محسوب می‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که تقاضا در بازار خودرو این روزها به مرز بحران رسیده حال آنکه مجموعه دولت نیز در این بین بیکار ننشسته و با ارائه راهکارهایی در پی تحریک تقاضا است. بر این اساس یکی از راهکارهایی که دولت برای فروش محصولات خودروسازان در نظر گرفته سرعت بخشیدن به جایگزینی خودروهای فرسوده است. پیش از این ستاد مدیریت مصرف سوخت متولی خروج و جایگزینی خودروهای فرسوده بود که با انتقال این ستاد به وزارت راه هم‌اکنون مشخص نیست متولی خروج فرسوده‌ها چه نهاد و سازمانی است. در هر حال دولت خروج فرسوده‌ها را به‌عنوان مسیری مطمئن برای رشد تقاضا در بازار خودرو در نظر گرفته است. همچنین نوسازی شبکه حمل‌و‌نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس نیز با توافقاتی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، می‌تواند به روند کند تامین نقدینگی خودروسازان و رشد تقاضا در خودروهای مذکور کمک کند، اما دولت فروش اقساطی خودرو‌ها را به‌عنوان راهکاری برای تحریک سمت تقاضا مدنظر قرا داده که از جمله می‌توان به طرح فروش اقساطی خودرو به کارمندان دولت اشاره کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا