یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴-تولید خودرو نصف شد

تولید انواع خودرو در کشور در شهریورماه امسال ۴۷.۶ درصد کاهش یافت.
تولید خودرو نصف شد

تولید انواع خودرو در کشور در شهریورماه امسال ۴۷.۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در کشور در شهریور ماه امسال با افت ۴۷.۶ درصدی از ۱۱۵ هزار و ۴۶۲ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۶۰ هزار و ۵۳۳ دستگاه کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری با افت ۴۴ درصدی از ۹۷ هزار و ۲۶۴ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۵۴ هزار و ۵۰۳ دستگاه کاهش یافت.

تولید انواع وانت نیز با کاهش ۶۸.۵ درصدی از ۱۶ هزار و ۲۸۱ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۵۱۳۴ دستگاه کاهش یافت.

شهریور ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۱۵۰ درصدی از ۲۰ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۵۰ دستگاه افزایش یافت.

در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت ۵۳.۱ درصدی از ۴۹ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۲۳ دستگاه کاهش یافت.

شهریور ماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش ۵۵.۵ درصدی از ۱۸۴۸ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۸۲۳ دستگاه کاهش یافت.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با کاهش ۳.۸ درصدی از ۵۲۰ هزار و ۹۳۲ دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به ۵۰۱ هزار و ۱۰۴ دستگاه کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری با رشد چهار درصدی از ۴۴۲ هزار و ۵۹۴ دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به ۴۶۰ هزار و ۱۹۲ دستگاه افزایش یافت.

شش ماهه نخست امسال تولید انواع وانت با کاهش ۵۱.۱ درصدی از ۷۱ هزار و ۳۲ دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به ۳۴ هزار و ۷۳۰ دستگاه کاهش یافت.

در این مدت تولید مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۱۲۹.۶ درصدی از ۱۱۵ دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به ۲۶۴ دستگاه افزایش یافته است.

شش ماهه نخست امسال تولید انواع اتوبوس با کاهش ۳۳.۳ درصدی از ۴۴۱ دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به ۲۹۴ دستگاه کاهش یافته است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افت ۱۶.۷ درصدی از ۶۷۵۰ دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به ۵۶۲۴ دستگاه کاهش یافته است.

 

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

فولکس واگن خودروهای آلاینده محیط زیست را تعمیر می‌کند

مدیر شرکت فولکس واگن گفت این شرکت فراخوان خودروهایی که در بحران استفاده از نرم افزار پنهان کننده میزان آلایندگی درگیر بوده اند را در ماه ژانویه آغاز می کند و تعمیر این خودروها را تا پایان سال آینده تکمیل می کند.
فولکس واگن خودروهای آلاینده محیط زیست را تعمیر می‌کند

به گزارش   تسنیم ،مدیر شرکت فولکس واگن، در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت، این شرکت فراخوان خودروهایی که در بحران استفاده از نرم افزار  پنهان کننده میزان آلایندگی درگیر بوده اند را در ماه ژانویه آغاز می کند و تعمیر این خودروها را تا پایان سال آینده تکمیل می کند.
مولر به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زیتونگ گفت: «اگر همه چیز بر طبق برنامه پیش برود، ما می توانیم فراخوان را در ماه ژانویه آغاز کنیم. تمام خودروها باید تا پایان سال ۲۰۱۶ تعمیر شوند.»
مولر با رد این مسئله که مارتین وینترکورن، سلف وی از این موضوع مطلع بوده است گفت، تنها تعداد معدودی از کارمندان شرکت در  این رسوایی که موجب سقوط ارزش سهام فولکس واگن شده نقش داشته اند.
وی گفت، فولکس واگن باید کوچک تر شود و تمرکز گرایی در آن کمتر شود. مدیر فولکس واگن همچنین با اشاره تلویحی به شرکت بوگاتی افزود، هر مدل و برندی که با فولکس واگن همکاری داشته مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.
وی افزود، به جای انقلاب، باید یک سیر تکاملی در فولکس واگن اتفاق بیافتد تا این شرکت به مسیر درست خود برگردد. وی پیش بینی کرد که شرکت در طی ۲ تا ۳ سال مجددا به موقعیت درخشان خود برگردد.
مولر این ادعا که به رغم اطلاع رسانی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا به مقامات این شرکت در مورد رسوایی اخیر چند هفته قبل از علنی شدن آن، فولکس واگن خیلی دیر در این مورد به بازارهای مالی اطلاع داده است، را رد کرد.
«بر اساس برداشتی که ما از مقررات داریم، ما به موقع (به بازارهای مالی) اطلاع داده ایم.»
پس از این مصاحبه، سخنگوی فولکس واگن اعلام کرد که اقدامات اصلاحی در بازار آمریکا ابتدا باید مورد موافقت آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور قرار گیرد. وی هیچ زمانی برای این اقدام مشخص نکرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا