یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ -موتورسیکلت‌های برقی در راه تهران هستند

 

اولین سری از موتورسیکلت‌های برقی پلاک شده‌اند و حدود ۱۰ هزار موتور، مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.
موتورسیکلت‌های برقی در راه تهران هستند

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی افزایش آلودگی هوا در برخی شهرهای کشور، طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی ارائه شد، در همین راستا چند ماه گذشته نخستین گام برای خروج میلیون‌ها موتورسیکلت بنزینی با ثبت نام از داوطلبان خرید موتورسیکلت‌های برقی آغاز شد. اقدامی که بی‌شک یکی از مؤثرترین اقدامات جهت حفظ محیط زیست، سلامت شهروندان و کاهش هزینه سوختی است که هر روز در تهران هدر می‌رود.

ثبت نام برای خرید این موتورسیکلت‌ها در حالی آغاز شد که وجود ۳.۵ میلیون موتورسیکلت یکی از معضلات جدی پایتخت تلقی می‌شود و هر موتورسیکلت بنزینی سالم ۸ برابر یک خودرو با استاندارد یورو ۲ آلایندگی تولید می‌کند و متأسفانه تاکنون سازمانی به طور جدی با این مسئله مقابله نکرده است.

حسین افشین مدیر پروژه موتورسیکلت‌های برقی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص مزیت‌های این موتورسیکلت ها می‌گوید: هزینه بسیار کم انرژی مصرفی (کمتر از ۵۰۰ تومان در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش)، هزینه اندک در تعمیر و نگهداری، سازگاری کامل با محیط زیست، حذف بخارات بنزین، کاهش چشمگیر در گازهای گلخانه‌ای، حذف هرگونه ذرات معلق و کاهش چشمگیر آلودگی صوتی از جمله مزایای این وسایل هستند که می‌توانند کمک شایانی در بهبود شرایط آلودگی هوای کشور داشته باشند.

همچنین این موتورها قرار است در منطقه ۱۲ تهران به صورت پایلوت استفاده شوند که به این منظور زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از موتورهای برقی در این منطقه در نظر گرفته شده‌اند. در این منطقه ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی و پارکینگ به صورت رایگان در اختیار راکبان و صاحبان این وسایل نقلیه الکتریکی قرار می‌گیرد.

* در تهران ۵ هزار نفر متقاضی موتورسیکلت برقی هستند

موتورسیکلت‌های برقی با مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیون تومان برآورد شده‌اند که حدود ۱۰ هزار تعداد از آن‌ها توانسته‌اند مجوز استاندارد، محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی را دریافت کنند.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که ۵ هزار نفر در تهران متقاضی موتورسیکلت‌های برقی هستند ،می‌گوید: خریداران این موتورها از تسهیلات وام ارزان قیمت برخوردارند و اگر وام نخواستند، ما به التفاوت را در قالب کمک بلاعوض به خریداران پرداخت می‌کنند.

قیمت پایه موتورسیکلت‌های برقی، حداقل بین ۲.۵ تا حدود ۱۲ میلیون تومان و البته بسته به قیمت موتور و ویژگی‌هایی که دارد، متنوع و البته نوسان دارد؛ بنابراین موتورهای برقی ارزان قیمت هم می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

بازگشت ولوو FH به قله کیفیت خودروهای تجاری

بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کامیون ولوو FH سایپادیزل با کسب نمره کیفی (۲۰.۱۶-)، توانست ضمن صدرنشینی در گروه کامیون و کامیونت های تولیدی در کشور، رکورد جدیدی در عرصه کیفیت خودروهای تجاری به ثبت برساند.
بازگشت ولوو FH به قله کیفیت خودروهای تجاری

به گزراش اخبار خودرو ،حسین ابراهیمی مدیرکیفیت شرکت سایپادیزل ضمن اعلام خبر فوق افزود: محصول ولوو FH500 ، نسل جدید کامیون های ولوو در رده کشنده با قدرت موتور۵۰۰ اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است که پس از ۳ سال غیبت این برند پرطرفدار در ایران، از سال جاری وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور گردیده و تولید آن در شرکت سایپادیزل در حال حاضر انجام می پذیرد.

وی افزود: آخرین سری از کامیونهای ولوو FH  که توسط سایپادیزل در سال ۹۱ تولید و به بازار عرضه گردید، دارای نمره کیفی میانگین (۲۴-) بود در حالی که در نسل جدید این محصول اروپایی، این عدد با کاهشی چشمگیر به عدد (۲۰.۱۶-)،  ارتقاء یافته است.

ابراهیمی همچنین با اشاره به روند مناسب ارتقاء کیفی سایر محصولات شرکت سایپادیزل در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در طی این مدت، ۴ محصول دیگر این شرکت به نام های کشنده البرز T375 ، کامیونت الوند، کشنده کاوه و البرز باریR270 به ترتیب با ترتیب با کسب نمره حداقل کیفی  (۳۵-)، (۳۵.۹۱-)، (۳۷.۲۵-) و (۴۰-) در جمع برترین کامیون های ساخت داخل کشور (منطقه کیفی خیلی خوب) قرار گرفتند.

مدیر کیفیت سایپادیزل خاطرنشان کرد: با اضافه شدن محصول جدید میدلام از خانواده رنو که از جمله خودروهای باکیفیت، کم استهلاک و پرطرفدار در کشور می باشد، نیز در آینده ای نزدیک، شاهد حضور پررنگ تر محصولات سایپادیزل در رده خیلی خوب خودروهای تجاری خواهیم بود.

گفتنی است، شرکت سایپادیزل با بیش از نیم قرن تجربه در تولید خودروهای تجاری و همکاری با برندهای مطرح دنیا نظیر ولوو تراکس، رنو تراکس و … در سالهای گذشته موفق به کسب عناوینی همچون: برترین خودروساز تجاری کشور، با کیفیت ترین تولید کننده خودروهای تجاری کشور و واحد نمونه صنعتی و… گردیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا