یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴/تبدیل کوروت به پتک مخوف کالاوی

 

ناگفته پیداست که این کیت کوروت را به یک مدل کاملاً مسابقه‌ای تبدیل کرده و به چهره خشن کوروت نمایی کاملاً مسابقه‌ای بخشیده است.

اخبار خودرو – کالاوی با ارائه یک کیت زیبا و مسابقه‌ای از جنس فیبرکربن و لقب دادن اسلج‌همر (sledgehammer) به نسل هفتم شورولت کوروت، هیولایی تمام و کمال از قدرتمندترین محصول شورولت ساخته که شنیدن اطلاعات و مشخصات آن خالی از لطف نیست. ناگفته پیداست که این کیت کوروت را به یک مدل کاملاً مسابقه‌ای تبدیل کرده و به چهره خشن کوروت نمایی کاملاً مسابقه‌ای بخشیده است.

Callaway-GT3-R_10-526x350

کالاوی که با مشارکت لینگرتن (Leingarten) آلمان و بر اساس قوانین FIA یا فدراسیون جهانی اتومبیلرانی پس از دو سال کار تحقیقاتی فشرده و برنامه‌ریزی جامع و مداوم این مدل را طراحی نموده، درحالی که از سال ۱۹۹۰ خودروهای GT مسابقه‌ای بسیاری از این دست را طراحی و تولید نموده و در این زمینه از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است. با این تدارک عالی مسابقات FIA GT3 به خوبی آماده پذیرایی از کوروت C7 GT3-R است.

Callaway-GT3-R_12-526x392

طرح این خودروی مسابقه‌ای را طراح مشهور کانادایی پل دوشمن به‌گونه‌ای رسم نموده که در نگاه اول بیننده احساس می‌کند کوروت میلیون‌ها اسب بخار قدرت دارد! بااین‌حال کوروت حاضر از همان موتور ۶.۲ لیتری و هشت سیلندری سود می‌برد که جنرال موتورز برایش تدارک دیده و ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته یک جعبه‌دنده سکانسی ۶ دنده و X-Trac نیز که به پدال‌های تعویض دنده در کنار فرمان مجهز است کار انتقال نیرو به چرخ‌های کوروت را برعهده دارد. چرخ‌ها بزرگ و مهیب شده‌اند و برای پوشاندن آنها از گلگیرهای برجسته و رینگ‌های مسابقه‌ای استفاده شده‌است. چنان که گفته شد این مدل با آخرین قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی تطبیق داده شده است.

Callaway-GT3-R_06-526x350

از زمانی تیونر مشهور امریکایی “کالاوی” به دستکاری و تغییر ماهیت کوروت اقدام کرد و ۲ مدل مشهور اسلج‌همر ۱۹۸۸ و ۱۹۹۸ را براساس کوروت نسل چهارم و پنجم یا C4 و C5 تولید نمود زمان زیادی می‌گذرد. اسلج‌همری که براساس نسل چهارم کوروت (۱۹۸۴-۱۹۹۶) ساخته شد امروزه چیزی حدود ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار قیمت دارد و با قدرت فوق‌العاده ۸۹۸ اسب بخار و تورک ۷۷۲ پاوندفوت، همچنان برای هر رقیبی خطرناک است. این مدل اسلج همر توانست به‌مدد یک جعبه‌دنده شش سرعته با ثبت رکورد سرعت ۴۰۸ کیلومتر در ساعت، تا سالها رکورد بالاترین سرعت را برای یک خودروی خیابانی حفظ کند. اسلج‌همر مذکور این رکورد را با حضور در مرکز تحقیقات حمل‌ونقل در اوهایو امریکا به ثبت رساند و جاودانه شد. کالاوی با استفاده از موتور این مدل بعدها خودروی مشهور “باوتی”(BOWTIE) را ساخت که این خودرو به یکی از قهرمانان عمده مسابقات ناسکار بدل شد.

Callaway-GT3-R_11-526x350 Callaway-GT3-R_13-526x350 Callaway-GT3-R_05-526x350 Callaway-GT3-R_04-526x350

مدل دیگری که کالاوی آن را آماده نمود و لقب اسلج همر را بدان داد نسل پنجم کوروت بود که در فاصله سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید شد. چیزی قریب به ۱۲ سال پیش. در آن دوران کالاوی با ساخت مدل اسلج‌همر کاری بی‌سابقه انجام داد و روح وحشی سرخ‌پوستان کلرادو را در پیکره بی‌نقص کوروت نسل پنجم دمید و هیولایی ساخت که تنها کارش جان گرفتن از رقبا در مسابقات رانندگی و جاده‌های سرعت بود. کوروت که در آن نسل و به صورت استاندارد خودرویی قدرتمند بود، در مدل پایه با استفاده از پیشرانه نوین و کوچک شده LS1 که موتوری ۸ سیلندر و ۴ لیتری بود، قدرتی معادل ۳۴۵ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

منبع:پدال

 

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

یک فراری متفاوت

چیزی که به طور خاص در مورد FF جالب توجه است روش انتقال قدرت به جاده است

چیزی که به طور خاص در مورد FF  جالب توجه است روش انتقال قدرت به جاده است، چون برعکس سیستم های معمول این اتومبیل دارای یک دیفرانسیل مرکزی برای انتقال قدرت به چهار چرخ نیست و به جای آن در بیشتر حالات این اتومبیل یک فراری دیفرانسیل عقب معمولی است و قدرت موتور توسط یک گیربکس ۷سرعته ی دوکلاچه منتقل می شود.

2016-Ferrari-FF-Spyder-Amazing-Car

تنها زمانی که در اکسل جلو نیاز به قدرت باشد نیرو از طریق یک گیربکس دوم ، که فقط دارای دو دنده ی جلو و یک دنده ی عقب است به چرخهای جلو منتقل می شود. جنبه ی جالب این سیستم این است که هیچکدام از دنده های گیربکس جلو با دنده های گیربکس عقب از نظر نسبت انتقال یکسان نیستند و ناهماهنگی سرعت چرخها از طریق دو کلاچ هرزگرد در گیربکس جلو (برای هر چرخ یک کلاچ) جبران می شود.

Photographer - Stan Papior Autocar Magazine Haymarket Publishing Ferrari FF Red Dolomites Italy

508968_372

مشخصات:

موتور: V12 6262cc
قدرت: ۶۵۱ اسب بخار در دور ۸۰۰۰
گشتاور: ۶۸۳ نیوتن متر در دور ۶۰۰۰
۰- ۹۶ کیلومتر: ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر در ساعت
دی اکسید کربن تولیدی: ۳۶۰ گرم در هر کیلومتر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا