یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴/عرضه کارتی بنزین متوقف نمی‌شود

 

وزیر نفت با بیان اینکه عرضه کارتی بنزین متوقف نخواهد شد، گفت: یکی از برنامه‌های پیشنهادی تبدیل کارت‌های هوشمند بنزین به کیف پول الکترونیکی با قابلیت پرداخت اعتباری است.

به گزارش مهر ،بیژن زنگنه در بازدید از سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: فعالیت های زیادی برای اجرای طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش انجام و برای نتیجه مطلوب چند سامانه بهم متصل شده است.

وزیر نفت با اعلام اینکه هدف از اجرای این طرح این است که گازوئیل که سوختی ارزشمند است برمبنای پیمایش به خودروها تحویل شود، تصریح کرد: برای اجرای موثر این طرح هماهنگی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی میان دستگاه های مربوط و عوامل مرتبط با آن و رانندگان انجام گرفته است.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه گام نخست اجرای این طرح به صورت بارنامه ای برای خودروهای برون شهری نیمه سنگین برداشته شده است، بیان کرد: اجرای این طرح عرضه گازوئیل، تا یکسال آینده باید با نصب جی. پی. اس بر روی خودروها، با هماهنگی سایر دستگاه ها کامل شود.

وزیر نفت با یادآوری اینکه یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق سوخت است، اظهار کرد: اجرای این طرح در ساماندهی و ایجاد نظم در کارکرد خودروهای برون شهری و بدون ایجاد هیچ محدودیتی برای رانندگان صورت می گیرد و نقش مهمی در مدیریت سوخت دارد.

وی افزود: طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش، یکی از هماهنگ ترین طرح‌های مهم است که با هماهنگی سه وزارتخانه (کشور، راه و شهرسازی و نفت) اجرایی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار تصمیم گیران و مسئولان کشور قرار دهد و انضباط خوبی در سیستم حمل و نقل بار و مسافر ایجاد کند، درباره سرنوشت کارت سوخت هوشمند هم توضیح داد: سامانه کارت بنزین باقی خواهد ماند ولی باید تدبیری اندیشید تا کارکردهای دیگری به آن داده و انگیزه بیشتری برای استفاده از آن ایجاد شود.

زنگنه در پایان خاطرنشان کرد: از کارت های بنزین می توان به عنوان کیف پول الکترونیکی با قابلیت پرداخت اعتباری استفاده کرد که این موضوع می تواند به صورت یک مشوق در نظر گرفته شود.

 

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

هوشمندسازی ۱۰۰درصدی معابر مرکزی پایتخت

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۶ محور ترافیکی در قلب پایتخت اجرایی شده است، گفت: توسعه سیستم هوشمند و اقدامات اطلاع رسانی با پیشرفتی ۱۰۰ درصدی در این بخش از پایتخت به اتمام رسیده است.
هوشمندسازی ۱۰۰درصدی معابر مرکزی پایتخت

به گزارش  ایسنا، سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه به منظور ایجاد بهبود وضعیت ترافیکی در منطقه ۱۲ طرح انضباط شهری با سه محور انضباط کالبدی، انضباط اجتماعی و انضباط ترافیکی از سوی شهرداری تهران به اجرا در آمده است، بیان کرد: توسعه سیستم های هوشمند در این منطقه یکی از محورهای ترافیکی بوده که اکنون با پیشرفت ۱۰۰ درصدی قلب تهران هوشمند سازی شده است.

هوشمندسازی صددرصدی قلب پایتخت با نصب ۲۷دوربین نظارت تصویری و اجرای ۱۶.۹ کیلومتر فیبرنوری

به گفته معاون شهردار تهران نصب ۲۷ دوربین نظارت تصویری در برنامه کاری در منطقه ۱۲ قرار داشت که تاکنون در این بخش پیشرفت صددرصدی حاصل شده و طی شهریورماه سال جاری ۲۷ دوربین در ناصرخسرو – صور اسرافیل، حافظ – نوفل لوشاتو، ابوسعید، جمهوری – ظهیرالسلام ، جمهوری – لاله زار، جمهوری – سی تیر، چهارراه فخر آیاد ،میدان امام خمینی شرقی ، سخائی – سی تیر ، ۱۷ شهریور – کابلی ، صاحب جمع -انبار گندم ، وحدت اسلامی – بهشت ، وحدت اسلامی – طبرستان ، صاحب جمع – انبار گندم نصب شده است .

وی ادامه داد: همچنین ۱۶.۹ کیلومتر فیبر نوری در مسیر مصطفی خمینی(م.بهارستان تا مولوی)، وحدت اسلامی (ابوسعید تا مولوی) ، وحدت اسلامی(پهلوان حسن تا شوش) ،جمهوری اسلامی(م.بهارستان تا حافظ)، صاحب جمع(مولوی تا شوش) ،ری (امیرکبیر تا محلاتی)،سی تیر (جمهوری تا امام خمینی(ره))، فردوسی(میدان فردوسی تا میدان امام خمینی(ره) )،وحدت اسلامی(پهلوان حسن تا شوش)، ناصرخسرو(امیرکبیر تا شهرداری منطقه ۱۲) اجرایی شده است .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ۷ دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سطح منطقه ۱۲نصب شده است هم گفت: ۱۱ دوربین کنترل پلاک خوان ( کنترل محدوده طرح ترافیک ) در تقاطع های ۱۵ خرداد – پامنار ،۱۷ شهریور – شوش ، چهارراه مولوی بعد از مصطفی خمینی ،لاله زار – تقاطع جمهوری ،مصطفی خمینی – قبل از مولوی نصب شده همچنین ۴ دوربین پلاک خوان حمل بار در ۱۵خرداد بعد از پامنار ، مصطفی خمینی قبل از مولوی،مولوی قبل از میدان محمدیه و ۷ دوربین ثبت تخلف عبور از خط ویژه در مسیرهای مولوی- غرب میدان محمدیه ، مولوی شرق میدان محمدیه، مولوی – مصطفی خمینی ضلع شرقی ،مولوی – مصطفی خمینی ضلع غربی، مولوی – وحدت اسلامی ضلع شرقی مولوی – ۱۷ شهریور، میدان قیام (غرب میدان) نصب شده است .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکنون ۲ دستگاه وب کیوسک در پایانه های اتوبوسرانی ، ۱ دستگاه دوربین کنترل ورود به پایانه تاکسی ، ۲۲ نمایشگر ایستگاه اتوبوس و ۳۳ تابلو زمانبندی در ایستگاه های همگانی نصب شده است . در عین حال راه اندازی ۳ خانه دوچرخه در این منطقه صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا