یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ -/کادیلاک از خودروی ای تی اس ال ۲۰۱۶ رونمایی کرد

شرکت کادیلاک به تازگی از مدل بروزرسانی شده ای تی اس ال با نام ای تی اس ال ۲۰۱۶ رونمایی کرد

 در حقیقت کادیلاک این مدل را برای بازار چین معرفی کرده و قرار است ۱۲ اکتبر راهی بازار این کشور شود.

کادیلاک ای تی اس ال 2016

کادیلاک ای تی اس ال ۲۰۱۶

از ویژگی های مدل بروزرسانی شده می توان به جلو پنجره مشبک جدید، یک سیستم سرگرمی بروز شده که نسبت به مدل قبل سه برابر سریع تر می باشد و پشتیبانی از Apple CarPlay اشاره کرد.

کادیلاک ای تی اس ال 2016

کادیلاک ای تی اس ال ۲۰۱۶

البته این خودرو ویژگی های دیگری نیز داشته که از جمله برخوردرای از وای فای ، پشتیبانی از شبکه OnStar 4G LTE، موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با یک سیستم استارت/استاپ جدید و بهره وری در سوخت.

کادیلاک ای تی اس ال 2016

کادیلاک ای تی اس ال ۲۰۱۶

به گفته کادیلاک موتور مذکور با گیربکس هشت سرعته اتوماتیکی همراست که تجربه رانندگی را برای افراد هیجان انگیز تر می کند. متاسفانه مشخص نیست آیا کادیلاک ای تی اس ال ۲۰۱۶ را در سایر بازارها عرضه می کند یا خیر.منبع : worldcarfans


 

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

طرح مفهومی ماشین جدید میتسوبیشی سلامت راننده را بررسی می‌کند

همه تولیدکنندگان صنعت خودرو سازی بر روی ماشین‌های خودران تمرکز نکرده‌اند و بعضی از آنها ترجیح می‌دهند که در سیستم امروزی با راننده بمانند و اندک امکاناتی به اتومبیل‌ها جهت هوشمندانه‌تر کردن آنها اضافه کنند به طوری که شرایط راننده و رانندگی را کنترل می‌کند.

  طرح جدید میتسوبیشی نیز بر همین مسئله تمرکز دارد و به جای اینکه یک رباط برای‌تان رانندگی کند، شما راننده هستید و یک دکتر شرایط جسمی شما را چک می‌کند و در شرایط اضطراری هشدارهای لازم را به شما یا فرد دیگری ارسال می‌کند.

Mitsubishi EMIRAI 3 xDAS concept

Mitsubishi EMIRAI 3 xDAS concept

میتسوبیشی روی ایمنی و راحتی راننده تاکید دارد و برای این‌کار سعی می‌کند ، با تغییرات کمی در ماشین‌  از چندین حس‌گر گرفته تا اضافه‌ کردن چند قابلیت‌‌ کامپیوتری بهره برده  و به راننده در زمان رانندگی کمک کند. به خصوص ، ماشین EMIRA 3xDAS که بر اساس اتومبیل الکتریکی EMIRA 2 2013 ساخته شده است.

 

در این خودرو ، دوربینی روی صورت راننده قرار دارد که خطوط دید راننده را چک می‌کند و اگر راننده موانع روبه‌رویش را نمی‌بیند به او هشدار می‌دهد. همچنین دوربین‌های کناری این ماشین بالا و پایین جاده را بررسی می‌کنند و در شرایطی که راننده دید خوبی نسبت به جاده ندارد به او کمک می‌کند.
ضربان سنجی که توسط دانشگاه ملی Corporation Kyushu Institute of Technology توسعه داده شده، در این اتومبیل تعبیه شده که شرایط جسمی راننده را نشان می‌دهد و با توجه اطلاعت روزهای گذشته راننده اگر مورد مشکوکی تشخیص دهدِ به راننده هشدار می‌دهد.

Mitsubishi EMIRAI 3 xDAS concept

Mitsubishi EMIRAI 3 xDAS concept

همچنین EMIRAI 3xDAS مانند نسل قبلی خود به داشبرد خلبانی مجهز شده است. این داشبرد مجهز به پنل LCDی شده است که تصاویر واضح‌تر و بازتاب نوری کمتری دارد. بیشتر تنظیمات آن با دست یا حرکات بدن کنترل می‌شوند و به موجب آن تمرکز راننده از جاده پرت نمی‌شود.

همچنین یک نمایشگر ۳ بعدی اجسامی که ۱۰ متر یا بیشتر جلو هستند را به راننده نشان می‌دهند و به راننده امکان می‌دهند که دید بهتری نسبت به جاده داشته باشد.
میتسوبیشی وعده داده است که این مدل از ماشین‌هایش را در ۴۴مین نمایشکاه ماشین توکیو (از ۲۹ اکتبر تا ۸ نوامبر امسال) عرضه می‌کند.

منبع: slashgear

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا