یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ -نظر پلیس درباره افزایش مبلغ جرائم رانندگی

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دیدگاه ناجا درمورد افزایش جرائم رانندگی را اعلام کرد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دیدگاه ناجا درمورد افزایش جرائم رانندگی را اعلام کرد.

سردار تقی مهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارسال لایحه افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی به دولت و نظر پلیس در این مورد اظهارکرد: پلیس تابع قانون است و هر تصمیمی را که مسئولان و قانونگذاران در چارچوب قانون اتخاذ کنند حتما اجرا خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا پلیس با افزایش جرایم رانندگی موافق است یا خیر؟ اظهار کرد: در قانون پیش بینی شده که جرائم رانندگی هرسه سال یکبار براساس تورم بازنگری و در صورت نیاز افزایش یابد. بنابراین این موضوع نیز می‌بایست بازنگری شده و مسئولان درباره آن تصمیم بگیرند.

سردار مهری درعین حال ناجا را یکی از نهادهای پیشنهاد دهنده برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی دانست و افزود: افزایش جرائم رانندگی می‌بایست قدرت بازدارندگی داشته و در همین راستا نیز موضوع افزایش جرائم با پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی به دولت رفته است؛ ضمن اینکه سه وزیر نیز در این رابطه مسئولیت دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: در حال حاضر افزایش مبلغ جرائم رانندگی در انتظار تصویب هیأت دولت است و تا قبل از تصویب رقم جرائم هیچ افزایشی نخواهد داشت.


 

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴/درخشش نشان قطعه ایرانی با افزایش سرمایه‌گذاری

بدون شک ورود قطعه‌سازان با نشان(برند) داخلی به بازارهای جهانی مستلزم ارتقای فناوری و تولید قطعات کیفی است.

به گزارش  صمت ،بدون شک ورود قطعه‌سازان با نشان(برند) داخلی به بازارهای جهانی مستلزم ارتقای فناوری و تولید قطعات کیفی است. به عبارت دیگر با ایجاد همکاری بین قطعه‌سازان داخلی و کشورهای خارجی در صورتی می‌توان در سرمایه‌گذاری‌های مشترک با این شرکت‌ها قطعات را با نشان(برند) داخلی به بازار عرضه کرد که کیفیت قطعات را افزایش داد و از فناوری‌های روز دنیا برای ساخت این قطعات استفاده کرد. به گفته کارشناسان، برای تحقق این امر باید در مرحله نخست ساختارهای صنعت قطعه‌سازی توسعه یابد که گسترش این زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری است. در این بین سرمایه‌گذاری‌های مشترک با قطعه‌سازان خارجی، یکی از راه‌هایی است که بسترهای لازم برای گسترش این زیرساخت‌ها را فراهم خواهد کرد. در نتیجه با فراهم‌شدن این مقدمات به‌تدریج می‌توان قطعات تولید مشترک را با نشان(برند) داخلی تولید کرده و به بازارهای بین‌المللی راه یافت.
تقویت نشان تجاری با ارتقای کیفیت
درحال‌حاضر براساس آنچه درحال رخ دادن است، کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و ژاپن آمادگی خود را برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی اعلام کرده‌اند، در همین حال سرمایه‌گذاری مشترک نیز موضوعی است که شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی برای همکاری با این شرکت‌ها آن را مورد توجه قرار می‌دهند؛ این گفته مشاور انجمن قطعه‌سازان کشور است. محسن رزم‌خواه در گفت‌وگو با صمت با نگاهی به تقویت نشان تجاری قطعات خودرو در همکاری با کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاری مشترک با این کشورها اظهار کرد: تقویت نشان تجاری قطعات داخلی در مشارکت با شرکت‌های خارجی بستگی به چگونگی اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها درباره نحوه همکاری با این شرکت‌ها دارد.
آنطور که رزم‌خواه می‌گوید برای همکاری قطعه‌سازان با کشورهای خارجی باید سیاست‌های درستی اتخاذ شود. وی در این زمینه توضیح داد: این سیاست‌ها باید تلفیقی از حمایت‌های داخلی برای تولید قطعاتخودرو و همچنین مشارکت در بازارهای جهانی باشد یعنی سرمایه‌گذاری مشترک باید مورد تاکید قرار گرفته و داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد تا بتوان صادرکننده قطعات خودرو شد. به گفته مشاور انجمن قطعه‌سازان، درصورتی می‌توان در سرمایه‌گذاری مشترک با نشان معتبر وارد بازارهای جهانی شد که کیفیت قطعات تولیدی قابل رقابت باشد به عبارتی در سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های خارجی برای تقویت نشان تجاری باید کیفیت قطعات افزایش یابد. رزم‌خواه افزود: ممکن است در آغاز همکاری قطعه‌سازان با شرکت‌های خارجی، قطعات تولید مشترک با نام و نشان شرکت‌های خارجی به فروش برسد اما در این مدت می‌توان با تقویت ساخت داخل و ارتقای کیفیت قطعات خودرو (برند)نشان قطعات تولید داخل را در مشارکت با شرکت‌های خارجی مطرح کرد.
تولید قطعات جدید برای حضور در بازارهای جهانی
در همکاری‌های مشترک بین قطعه‌سازان داخلی و شرکت‌های خارجی، مطرح شدن نشان(برند) قطعات داخلی بستگی به سیاست‌های شرکت‌های پذیرنده یعنی شرکای خارجی طرف قرارداد دارد؛ این گفته استاد دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با صمن است. به گفته امیر حسن کاکایی، در مشارکت قطعه‌سازان با شرکت‌های خارجی انتقال فناوری برای ساخت قطعات خودرو باید مورد پذیرش شرکای خارجی طرف قرارداد قرار بگیرد، در این صورت می‌توان قطعاتی جدید با فناوری‌های به‌روز تولید و برای مطرح‌شدن در بازارهای بین‌المللی آمادگی پیدا کرد. آنطور که وی می‌گوید: سطح دانش نیروهای انسانی شرکت‌های قطعه‌سازی نسبت به ۲۰ سال گذشته افزایش یافته و دانش مدیران این مجموعه‌ها نیز گسترده شده است که با وجود این شرایط می‌توان شاهد تحولات خوبی در مشارکت‌های قطعه‌سازان داخلی با کشورهای خارجی بود.
اولویت، سرمایه‌گذاری مشترک با قطعه‌سازان
اگر خواهان سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت خودرو هستیم، اولویت کشور باید این باشد که سرمایه‌گذاری‌ها در ارتباط با قطعه‌سازان داخلی و در حوزه قطعات خودرو انجام شود تا کشورهای خارجی به سمت همکاری با قطعه‌سازان سوق داده شوند. استادیار دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر این موضوع به صمت گفت: داخلی‌سازی قطعات خودرو امری است که باید در همکاری با شرکت‌های خارجی مورد توجه قرار بگیرد و در این زمینه باید اقدام به سرمایه‌گذاری لازم کرد تا قابلیت ساخت داخل را داشته باشیم بنابراین سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راه‌های ایجاد این قابلیت‌هاست.به گفته ابوالفضل خلخالی، باید از شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی حمایت کرد تا این شرکت‌ها شرکای تجاری خود را مشخص کرده و آنها را به دولت معرفی کنند و دولت نیز زمینه‌های لازم برای همکاری با شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در کشور را به وجود آورد.
آنطور که خلخالی می‌گوید: ورود شرکت‌های قطعه‌سازی خارجی باعث می‌شود دانش و فناوری این شرکت‌ها به صنعت قطعه‌سازی ورود پیدا کند و شرکت‌های قطعه‌سازی در تولید قطعات جدید و با کیفیت موفق عمل کنند به عنوان مثال در مشارکت با خارجی‌ها، مذاکره در زمینه تولید فرمان، سیستم تعلیق، ترمز و سیستم ایربگ با کیفیت مطرح و فراهم می‌شود. در این شرایط خودروسازان زمانی می‌توانند در بازارهای جهانی مطرح شوند که از قطعات جدید و کیفی قطعه‌سازان استفاده کنند که تمامی این موارد با انجام سرمایه‌گذاری مشترک محقق خواهد شد. استادیار دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت معتقد است باید با تجربه‌های شرکت‌های قطعه‌سازی خارجی آشنا شد، به عنوان مثال در کشور چین تولیدکننده‌ها در محیطی مشغول به فعالیت هستند که از نیروی کار ماهر استفاده می‌کنند و از فضای کسب و کار منتفع می‌شوند، در این صورت انگیزه پیدا خواهند کرد تا کیفیت قطعات تولیدی را افزایش دهند و زمانی که به این قابلیت‌ها برسند موفق خواهند شد قطعات تولیدی را با نشان(برند) شرکت‌های خود به بازارهای جهانی عرضه کنند. براساس این گزارش، ساخت قطعات کیفی و جدید باعث می‌شود قطعه‌سازان در همکاری‌های خود با شرکت‌های خارجی موفق عمل کرده و در سطح جهانی مطرح شوند. حال با شنیدن زمزمه‌های همکاری شرکت‌های خارجی با قطعه‌سازان ایرانی و ورود این شرکت‌ها به کشور باید به این نکته توجه کرد که سرمایه‌گذاری مشترک با این شرکت‌ها نخست باعث گسترش زیرساخت‌ها و ارتقای کیفیت قطعات تولیدی خواهد شد و در مرحله بعد می‌توان قطعات تولیدی را با نشان داخلی به بازارهای جهانی عرضه کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا