یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/یک خودروی ژاپنی به زودی در ایران

 

یک خودروی ژاپنی به زودی در ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش  عصر ایران ،هوندا سیتی قرار است به عنوان چهارمین محصول هوندا در ایران عرضه شود. این سدان کوچک در ایران در مقابل خودروهایی چون تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت قرار خواهد گرفت.
گفته می شود این خودرو از سایت آمریکای جنوبی هوندا به ایران وارد خواهد شد و هوندا انتظار دارد سیتی به عنوان مدل ارزان‌سازی شده سیویک، سهمی از یک بازه قیمتی پایین‌تر را تصاحب کند.

511716_761

تاریخچه هوندا سیتی
در سال ۱۹۹۶  هوندا سیتی در نسل سوم برای اولین بار در قالب یک سدان اقتصادی و به منظور فروش در بازارهای آسیایی و کشورهای در حال توسعه بر روی پلت فرم سیویک ای‌اف عرضه و اندکی بعد نام آن مجددا در استرالیا و امریکای لاتین نیز احیا شد.

هوندا این نسل را با پیشرانه‌های کم مصرف ۱.۳ و ۱.۵ لیتری تولید کرد. در سال ۲۰۰۰ فیس لیفتی با تغییرات اندک بر روی این نسل ارائه شد.

در نهایت  سال ۲۰۱۳  نسل ششم  این خودرو که تولیدش تا به امروز ادامه دارد رونمایی شد. نسل ششم در بازارهای ژاپن و آفریقای جنوبی به ترتیب با نام‌های متفاوت هوندا گریس و هوندا بلید شناخته می‌شود.

511714_617

طراحی خارجی
اکنون با نسل ششم، پس اگر در طراحی خارجی آن به نکته جدیدی نسبت به سیویک برنخوردید تعجب نکنید! هرچند این زبان طراحی چند سال اخیر هوندا، آنقدر عامه پسند هست که تا مدت‌ها فروخته شود و قابلیت مانور پذیری داشته باشد.

به هر حال در همین طرح تکراری، پوشیده شدن نیمی از جلو پنجره با نوار کرومی، خط شانه قدرتمند در نمای جانبی و فرم متفاوت و پویای چراغ‌های عقب اصلی‌ترین مواردی هستند که در نگاه اول به بدنه سیتی به چشم می‌آیند.

511713_965

 

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/طلب قطعه سازان به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو ایران با اشاره به کاهش فروش خودروهای داخلی و سفارش ساخت به قطعه سازان، گفت: طلب قطعه سازان از خودروسازان داخلی اکنون به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و همین امر شرایط سختی را برای شرکت های قطعه سازی ایجاد کرده است.

به گزارش اخبار خودرو ، ساسان قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شرکت های قطعه سازی به علت هزینه های زیاد، تعدیل نیروی انسانی خود را از ۲ ماه پیش آغاز کرده اند، اظهارداشت: وضعیت اقتصادی، انتظار مردم را برای کاهش قیمت خودروهای داخلی و تشکیل کمپین نخریدن خودروهای داخلی، در حال حاضر فروش خودروسازان را بسیار کاهش داده به طوری که این مساله باعث کاهش ۵۰ درصدی فعالیت شرکت های قطعه سازی کشور شده است.
وی یادآور شد: به علت طلب زیاد قطعه سازان از خودروسازان داخلی شرکت های قطعه ساز اکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد نیروهای خود را تعدیل کرده اند، لذا اگر اقتصاد کشور دوباره رونق بگیرد، جذب نیروی انسانی متخصص آموزش دیده برای قطعه سازان بسیار سخت خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان داخلی بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت قطعه سازی در کشور فعال بودند، گفت: در این بخش بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در این شرکت ها مشغول کار بودند که هم اکنون به علت کاهش تولید و سفارش خودروسازان، ۵۰ هزار نفر از این صنعت خارج شده اند.
قربانی گفت: صنعت خودرو امروز مورد اقبال مشتریان نیست در حالی که این صنعت نقش بسیار مهمی در توسعه دیگر واحدهای صنعتی دارد لذا فعالیت قطعه سازان نیز به میزان فروش خودروهای داخلی وابستگی کاملی دارد.
دبیر انجمن قطعه سازان ایران یادآور شد: امروز در جهان تولید یک قطعه به مقیاس گسترده توسط یک قطعه ساز مورد توجه جدی قرار گرفته است، نه آنکه یک قطعه را چند شرکت، تولید و به بازار عرضه کنند.
قربانی تصریح کرد: کاهش فروش و کمبود منابع مالی باعث شده خودروسازان نتوانند به پرداخت مطالبات قطعه سازان اقدام کنند و حل این مساله نیاز به ارایه راهکارهای مناسب از سوی دولت دارد.
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو ایران در پایان یادآور شد: بررسی های نشان می دهد سایر واحدهای تولیدی کشور نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس جمهور با تدوین برنامه ویژه ای در صدد رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا