یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/معاون سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:پراید، برای راننده غیر عصبی ماشین مناسبی است!

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ضمن بیان اینکه پراید برای راننده غیر عصبی می‌تواند ماشین مناسبی باشد، اعلام کرد: پراید یک خودروی استاندارد است، ولی کیفیت لازم را ندارد؛ چراکه سرعت ۱۲۰ کیلومتر برای این وسیله نقلیه طراحی شده اما نمی‌تواند با این سرعت حرکت کند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ضمن بیان اینکه پراید برای راننده غیر عصبی می‌تواند ماشین مناسبی باشد، اعلام کرد: پراید یک خودروی استاندارد است، ولی کیفیت لازم را ندارد؛ چراکه سرعت ۱۲۰ کیلومتر برای این وسیله نقلیه طراحی شده اما نمی‌تواند با این سرعت حرکت کند.

به گزارش  ایسنا در زنجان، محمدرضا ممدوحی امروز – چهارشنبه – با حضور در جمع فعالان اقتصادی استان در نودمین ساگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه استاندارد و کیفیت دو مفهوم جدا از هم هستند، اظهار کرد: استاندارد در داخل خود کیفیت را تعریف می‌کند اما این کیفیت ممکن است که باب میل همه مصرف‌کنندگان آن کالا نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پساتحریم به‌ دنبال افزایش استانداردهای بین‌المللی با استفاده از تجارب سایر کشورها هستیم؛ در ‌حالی ‌که در دوره تحریم نیز توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

ممدوحی افزود: ‌ارتقای جایگاه ایران در استانداردهای بین‌المللی از ۳۱ به ۲۷ در بین ۶۴ کشور جهان، از جمله این دستاوردها بوده است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به آمار سال گذشته این سازمان، گفت: ۲۴۰ مورد جعل علامت استاندارد و ۱۱ هزار و ۳۴۰ مورد توقیف کالایی صورت گرفته که علامت استاندارد نداشتند. همچنین با ۴۱۰ کالایی که برچسب انرژی نداشتند، برخورد شد و ۱۳۴۰ واحد به دادگاه معرفی شدند.

در ادامه، محمد اسماعیلی – نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت – گفت:‌ در عرصه اقتصادی نیاز به تلاش شبانه‌روزی همه مردم و مسئولان داریم تا بتوانیم در عرصه جنگ اقتصادی که بر کشور تحمیل شده است به پیروزی نائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: حضور عموم مردم در عرصه اقتصادی می‌تواند کشور را همان‌طور که در عرصه‌های مختلف به‌عنوان یک کشور توانمند مطرح کرده است در زمینه اقتصادی نیز حرفی برای گفتن در عرصه جهانی داشته باشیم.

همچنین مدیرکل استاندارد استان زنجان نیز گفت: به دنبال نهادینه کردن فرهنگ خوداظهار در حوزه استاندارد‌سازی هستیم.

داوود کارگرزاده اظهار کرد: مردم مهم‌ترین عامل ارتقای فرهنگ استاندارد هستند که با مطالبه‌گری از تولید‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را مکلف به اجرا و رعایت این مسئله کنند.

وی با اشاره به رویکرد نوین استانداردسازی، افزود: با توجه به فاصله‌ای که تا استانداردهای بین‌المللی داریم امید است که مسئولان در برنامه ششم توسعه به این مسئله اهتمام کافی داشته باشند.

کارگرزاده از افتتاح و بهره‌برداری دفتر استاندارد در پارک علم و فن‌آوری زنجان خبر داد و گفت: در رویکرد جدید استانداردسازی تلاش داریم تا خوداظهاری در حوزه استاندارد توسط تولیدکنندگان کالا و خدمات مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه، سجاد نباتچیان – رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان – گفت: رفتار دولت با بخش خصوصی استاندارد نیست.

وی اظهار کرد: حضور در بازار فروش و برگشت سرمایه یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان است که در صورت تولید محصول با کیفیت می‌توان حضور خوبی در این بخش داشت.

نباتچیان با اشاره به اینکه تولیدکنندگانی که از علامت استاندارد تشویقی استفاده می‌کنند دارای جسارت هستند، گفت: رفتار دولت با فعالان عرصه خصوصی استاندارد نیست.

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴/عکس/ آمریکایی استثنایی در خیابانهای آبادان
 

88312_782

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا