یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴/تماشای رانندگی سباستین فتل با فراری FXX K

 
فراری FXX K برای رانندگان معمولی تولید نشده است. این خودرو ۱۰۳۶ اسب بخاری پاسخ فراری به این سوال است که اگر محدودیتی برای جاده‌ها وجود نداشت فراری چه خودرویی تولید می‌کرد؟

  فراری FXX K برای رانندگان معمولی تولید نشده است. این خودرو ۱۰۳۶ اسب بخاری پاسخ فراری به این سوال است که اگر محدودیتی برای جاده‌ها وجود نداشت فراری چه خودرویی تولید می‌کرد؟ اما چه کسی بهتر از قهرمان چهار دوره پیاپی فرمول یک برای آزمایش این خودرو؟

44ecfa02091aeb0ba3d25c4ba18eb5a2_XL

 «فراری لافراری» سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین خودرو تاریخ فراری بوده است. اما آیا این مساله باعث خواهد شد تا فراری دست از ارتقاء این خودرو بردارد؟ خودرو‌های با پسوند XX فراری، مدل‌های ارتقاء داده شده و خاص پیست این تولید‌کننده ایتالیایی هستند. طی همین روند فراری با ارتقاء لافراری مدل FXX K را تولید کرده است. این خودرو فراتر از تصور است و با آن می‌توانید رکورد‌های ثبت شده در انواع مسابقات اتومبیلرانی را جابجا کنید. فراری با استفاده‌ی گسترده از فایبر کربن و تعبیه‌ی جدیدترین تکنولوژی‌های استفاده شده در فرمول یک، از ابرخودرو خود هیولایی ساخته است که فقط رانندگان رده اول جهان توانایی به چالش کشیدن آن را دارند.

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴/زارع مطرح کرد:

کیفر خواست واردکنندگان خودرو با ارز دارو در محاکم قضایی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با ارز اختصاص یافته برای دارو، خودرو وارد شده است و امروز همان کسانی که با ارز دارو خودرو وارد کشور کردند تبدیل به ابر ثروتمند شده اند.
کیفر خواست واردکنندگان خودرو با ارز دارو در محاکم قضایی

به گزارشاخبار خودرو به نقل از خانه ملت ، رحیم زارع با بیان اینکه ارز چند نرخی همیشه باعث فساد است، گفت: با تلاطم قیمت ارز، برای کالاهای اساسی و دارو ارز با قیمت دولتی و مرجع اختصاص داده شد، اما به جای اینکه ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو مصرف شود، در جای دیگر مصرف شد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس با بیان اینکه منابعی ارزی که برای واردات دارو اختصاص یافت، صرف واردات خودور شد، اظهار داشت: قرار بود دارو با قیمت ارز مرجع و برای حمایت از بیماران اختصاص یابد و باید توضیح داده شود این ارز در کجا مصرف شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تایید اظهارات روز گذشته رییس انجمن کارفرمایی واردکنندگان خودرو در مورد صدور کیفر خواست گفت : پرونده این موضوع در محاکم قضایی  مفتوح است و کیفرخواستی در موضوع این پرونده صادر شده است.

وی افزود: وزیر بهداشت دولت دهم در سال ۱۳۹۱ به واردات خودرو با ارز دارو اعتراض کرد آن هم در حالی‌که برخی بیماران در کشور دچار مشکل کمبود دارو بودند.

وی با بیان اینکه تخلف صورت گرفته تخلف بزرگی است و نباید به راحتی از آن گذشت، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که چه کسانی و چگونه با ارز دارو، خودرو وارد کردند و به بهای ایجاد خطر برای بیماران، جیب خود را پر کردند.

زارع ادامه داد: مطمئنا در سازمان‌هایی چون گمرک و بانک مرکزی آمار چگونگی ارائه ارز به واردکنندگان در سال‌های گذشته موجود است بنابراین با یک بررسی ساده می‌توان به حقایق در این زمینه دست یافت و مردم را نیز آگاه کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر واردات خودرو با ارز دارو، واردات این محصولات با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی و فروش آن با ارز آزاد ۳۵۰۰ تومانی نیز از تخلفات محرز برخی شرکتهای واردکننده خودرو بوده است، تصریح کرد: این موضوع نیز در گزارش مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته و باید با واردکنندگان متخلف در این زمینه نیز برخورد شود زیرا چنین تخلفاتی مستند بوده و مشمول مرور زمان نمی‌شود.

همچنین رییس انجمن صنفی کارفرمایی وارد‌کنندگان خودرو روز گذشته در نشستی خبری عنوان نمود که جزییات جدیدی از واردات خودرو با ارز دارو در سال ۱۳۹۱ مطرح شده و از صدور کیفرخواست این پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت خبر داد.

میثم رضایی اظهار کرد: موضوع واردات خودرو با ارز دارو موضوعی سیاسی است. در یک مقطع سه یا چهار ماهه در سال ۱۳۹۱ این اتفاق افتاد که البته جلویش را گرفتند.

وی در پاسخ به این‌که واردات خودرو با استفاده از ارز دارو از سوی نمایندگی‌های رسمی وارد‌کننده خودرو صورت گرفت یا وارد‌کنندگان غیررسمی اظهار کرد: به یک عده خاصی این ارز را دادند که هم شامل نمایندگی‌های رسمی و هم وارد‌کنندگان غیررسمی شد.

رضایی در پاسخ به این‌که چرا پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت مطرح شده است، اظهار کرد: تخلف از سوی تعدادی از کارکنان دولت بوده که ارز دارو را به واردات خودرو اختصاص داده بودند.

مرضیه دستجردی وزیر وقت بهداشت و درمان  در سال ۱۳۹۱ از تخلف صورت گرفته مبنی بر واردات خودرو با استفاده از ارز دارو خبر داده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا