از چاق‌ترین شهروند اماراتی ومجسمه‌‌ یک سانتی‌متری تا مسابقه قدیمی ها

دوبی‌: چاق‌ترین شهروند اماراتی این روزها به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های تنفسی و افزایش فشار‌خون به بیمارستان منتقل شده است.

حادثه > خارجی - دوبی‌: چاق‌ترین شهروند اماراتی این روزها به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های تنفسی و افزایش فشار‌خون به بیمارستان منتقل شده است.

وزن آقای شامس‌الحسبی این اواخر به بیش از240‌کیلو‌گرم رسیده بود. وی سرانجام به عوارض غیرقابل تحمل این اضافه‌وزن دچار شد و از بیمارستان خلیفه واقع در ابوظبی درخواست کمک کرد. البته جابه‌جایی وی نیز چندان آسان نبود. در حال حاضر پزشکان بیمارستان خلیفه ابوظبی اعلام کردند که در یک هفته آینده در کنفرانس خبری تمام گزارش‌های مربوط به چاق‌ترین شهروند اماراتی و مراحل مداوای وی را به خبرنگاران اعلام خواهند کرد.

دومینوی 10‌هزارتکه‌ای

پنسیلوانیا: هنگامی که به سختی 10‌هزار تکه دومینو را پشت سر هم چیده باشید هر برخورد کوچکی با یکی از آنها می‌تواند برای شما ترجمان فاجعه باشد. این فاجعه برای لحظاتی برادران پروچی را حسابی غافلگیر کرد. آنها که با دومینو‌های عظیم و دست‌ساز خود شهرت جهانی دارند برای نمایشگاه بازی‌های جهانی ایالت پنسیلوانیای آمریکا این دومینوی 10‌هزارتایی را تهیه کرده بودند اما ناگهان توپ یک کودک بازیگوش به دومینو برخورد کرد و قطار سقوط آنها را به حرکت درآورد. با وجود این آنها خوش‌اقبال بودند که شکاف‌هایی در دومینو ایجاد کرده و به همین خاطر جلوی تکمیل شدن فاجعه را از پیش گرفته بودند.

مجسمه‌‌ یک سانتی‌متری

تایپه: برخی مجسمه‌ساز‌ها روی سنگ مرمر کار می‌کنند و برخی دیگر روی فلز‌ها اما یک‌مرد چینی به‌نام چِن مجسمه‌های خود را از یک دانه برنج یا شن‌ می‌سازد. آخرین مجسمه وی که بیش از یک سانتی‌متر طول ندارد اژدهایی است که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست. وی درباره سختی‌های ساخت این مجسمه می‌گوید: سخت‌ترین قسمت این کار، تراش چنگال‌های ظریف و شکل‌دادن فک نیمه‌باز این اژدها بود. چن56ساله پس از بازنشستگی از بخش طراحی کارخانه تولید بشقاب در تایوان به ساخت این مجسمه‌های مینیاتوری روی آورده است.

مسابقه قدیمی‌ها

لندن: بیش از 500خودرو که اغلب آنها متعلق به دهه نخست قرن بیستم بودند در یک رالی شرکت کردند. راننده‌های این مسابقه با خودرو‌هایی که بیش از یک قرن از تولید آنها گذشته بود مجاز بودند با سرعت حداکثر 32‌کیلومتر حرکت کنند. قدیمی‌ترین خودروی شرکت‌کننده در این رالی در سال 1894ساخته شده بود و پشت فرمان آن جوان‌ترین شرکت‌کننده با 17سال سن نشسته بود. حضور همسران مسن یا پدر و پسر‌ها به‌عنوان راننده از جمله جذابیت‌های دیداری این مسابقه بود. سخنگوی برگزار‌کننده‌ این رالی به خبرنگاران گفت: در نهایت 450خودرو از خط پایان گذشتند.

منبع:همشهری

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا