خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲

صندوق توسعه ملی مجاز به ارائه تسهیلات به ایمیدرو شد
یزدفردا"گروه معادن: - نمعادن و صنايع معدني"دگان مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی را مجاز کرد به‌منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم به طرح‌هایی که دارای مجوز سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان‌های توسعه‌ای هستند،‌ تسهیلات ارزی پرداخت کند.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" نمعادن و صنايع معدني"دگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را ادامه دادند.

بهارستان‌نشینان در جریان بررسی تبصره 5 ماده واحده لایحه مذکور، بند (ز) این لایحه را که از سوی کمیسیون تلفیق حذف شده بود، مورد بررسی قرار دادند و با پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس موافقت کردند.

براساس این مصوبه مجلس، در بند (ز) تبصره 5 مقرر شد به‌منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فناوری‌های نوین با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام که دارای مجوز سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان‌های توسعه‌ای (ایدرو و ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، حداقل 51 درصد می‌باشد،‌ صندوق توسعه ملی مجاز است برای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی از طریق بانک‌های عامل تسهیلات ارزی مورد نیاز را تأمین و پرداخت نماید.

وکلای ملت این پیشنهاد را با 161 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 220 نمعادن و صنايع معدني"ده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این پیشنهاد،‌ احمد توکلی نمعادن و صنايع معدني"ده مردم تهران در مجلس طی اخطاری خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت:‌ بعید است که کسی من را متهم کند که مدافع مناطق محروم نیستم، اما معتقدم که بدون شک نقض سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون اساسی در بلندمدت به‌ضرر محرومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک شرکت تأسیس می‌شود که بخشی از آن خصوصی و بخشی دولتی است،‌ در واقع مال مشاع است و وقتی از صندوق توسعه ملی به این شرکت‌ها که کارنامه درخشانی در استفاده درست از بیت‌المال هم ندارند، می‌دهیم در واقع منابع صندوق را صرف دولت می‌کنیم و این به‌ضرر مناطق محروم است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا