خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
رئيس ايميدرو:
۸ طرح فولاد توجیه اقتصادی ندارند
یزدفردا "گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل ایمیدرو با تاکید بر این که اجرای هشت طرح فولادی با ظرفیت 800 هزار تن که در گذشته پیش بینی شده بود توجیه اقتصادی ندارند، گفت: طرح های فولاد زیر یک میلیون تن در هیچ جای دنیا توجیه اقتصادی مناسب ندارند باید به سمت طرح های فولاد به ظرفیت سه تا پنج میلیون تن برویم.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" مهدی کرباسیان در همایش بهینه سازی مصرف برق در فولاد و آهن گفت: توسعه فولاد بر سه محور اقتصادی، اجتماعی و حفظ محیط زیست استوار است و در کشور ما در کشور ما محل توسعه صنعت برمبنای تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی انتخاب شده نه براساس انرژی، معادن، صادرات و بازار بین المللی.

وی در ادامه با تاکید بر این که پدیده جهانی شدن اتفاق افتاده است و نمی توان منکر آن شد، گفت: در دهه 70 برخی کارشناسان و دانشگاهیان در برابر جهانی شدن مقاومت کردند ولی میبینیم مرزها برداشته شده است.

مدیرعامل ایمیدرو با تاکید بر این که طی 25 سال گذشته انرژی مصرفی برای تولید یک میلیون تن فولاد در دنیا 50 درصد کاهش یافته است، گفت: بهینه سازی مصرف انرژی در تولید فولاد رشد اقتصادی را در پی دارد.

کرباسیان ا تاکید بر این که از نظر ذخایر قطعی معدنی حدود 100 هزار کیلومتر مربع در کشور اکتشاف شده است، گفت: اکتشاف 200 هزار کیلومتر مربع در ظرف دو سال و رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز از اهداف وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

وی با تاکید بر ایجاد 735 مگاوات نیروگاه جدید با همکاری بخش خصوصی بر اساس برنامه ایمیدرو به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در مرحله اول اجرا به درستی صورت نگرفت و قانون ناقص اجرا شد ولی در هدفمندسازی باید به سمت حمایت از تولید برویم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا