خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
كرباسيان عنوان كرد:
افزایش تمايل شركتهاي خارجي به سرمايه‌گذاري در معادن ايران
یزدفردا"گروه معادن: - معاون وزير صنعت معدن و تجارت از افزايش علاقه مندي شركت هاي خارجي براي حضور در بخش معدن و صنايع معدني ايران خبر داد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" مهدي كرباسيان كه در نشست هجدهمين گردهمايي سالانه مديران اين سازمان سخن مي گفت تصريح كرد: از اواسط تابستان تا كنون 37 شركت معتبر خارجي براي انواع همكاري ها در حوزه معدن و صنايع معدني كشورمان اعلام آمادگي كردند اين در حالي است كه با توجه به مكاتبات انجام شده اين درخواست ها ادامه دارد و رو به افزايش است.

رييس هيات عامل ايميدرو ادامه داد: همزمان با آغاز فعاليت هاي كاري در سال جديد، شركت هاي معتبر ديگري آماده ورود به بازار ايران در اين حوزه مي شوند. به گفته وي، همايش فعالان اقتصادي ايران و آلمان نخستين برنامه كاري اين بخش در سال 93 است كه اواخر فروردين در آلمان برگزار مي شود.

كرباسيان گفت:‌ يكي از سياست هاي دولت بازگرداندن سرمايه ايرانيان خارج كشور به داخل است كه اين امر با توجه به حمايت هاي رهبري و ظرفيت هاي موجود، از چشم انداز مثبتي برخوردار است.

وي با اشاره به ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي گفت: اجراي اين سياست با هدف مقاوم سازي اقتصاد و ايجاد رفاه صورت مي گيرد. معاون وزير صنعت معدن و تجارت در عين حال يادآور شد:‌ دولت در شرايطي بر سر كار آمد كه بسياري از زيرمجموعه هاي ايميدرو كه نقش سياستگذاري و توسعه اي داشتند در حال واگذاري بودند و انگيزه اصلي آن ها رد ديون بوده است.

كرباسيان خظاب به مديران ايميدرو گفت:‌ در سال آينده تمامي تلاش خود را براي تامين منابع مالي طرح ها متمركز مي كنيم و در اين مسير مديران طرح ها هيچ گونه نگراني نداشته باشند و با قوت به اجراي پروژه ها بپردازند.

وي ادامه داد: ‌ال سي طرح فولاد شادگان در روزهاي آتي باز مي شود و دو سه طرح باقي مانده نيز در نوبت گشايش ال سي هستند. به گفته ريس هيات عامل ايميدرو اجراي مرحله جديدي در بخش اكتشاف يكي از برنامه هاي اولويت دار سال جديد به شمار مي آيد به طوري كه عمليات اكشافي جديد به مناطق جنوب شرقي كشور گسترش مي يابد.

رييس هيات عامل ايميدرو توسعه در كشور را هدف ذاتي و قانوني اين سازمان ذكر كرد و گفت: با توجه به توانمندي موجود در بخش هايي همچون منابع خدادادي،‌جايگاه استراتژيك كشور و از همه مهمتر نيروي انساني كارآمد، ايران بايد بتواند يكي از كشورهاي عضو گروه 20 شود.

وي از مديران سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني خواست براي اجراي بهتر برنامه هاي خود با تشكل هاي مردم نهاد همكاري نزديك تري داشته باشند و از نظرات مشورتي آن ها استفاده كنند. معاون وزير صنعت معدن و تجارت توجه به فعاليت هاي پژوهشي را يكي ديگر از برنامه هاي ايميدرو دانست و اظهار داشت:‌ ايران بايد بتواند در بين كشورهاي اكو از نظر پژوهشي نقش محوري داشته باشد و در اين ميان بايد از توانمندي دانشگاه هاي كشور استفاده بيشتري به عمل آيد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا