یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

گواهینامه رانندگی سال ۱۳۰۸ (+عکس)

این گواهینامه به دو زبان فارسی و انگلیسی به نام آقای سیف الله خان در ۹ مرداد ماه ۱۳۰۸ صادر شده است .

این گواهینامه روی کاغذی به قطع کاغذ A3 است که در بالای آن با خط درشت نگاشته شده است “کورس شوفری ایران” و کمـی پایین تر با خط نازک تری عنوانی به نام “تصدیق نامه ” روی آن درج شده است. این گواهینامه به دو زبان فارسی و انگلیسی به نام آقای سیف الله خان در ۹ مرداد ماه ۱۳۰۸ صادر شده است . در تصدیق نامه قید شده است که فرد مذکور در ۳ مرحله با نمره خوب موفق به دریافت گواهی نامه شده است.

502623_537

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

خودروسازان به مردم بدهکارند

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان به دلیل کیفیت پایین و عدم تناسب قیمت با کیفیت محصولاتشان به مردم بدهکار هستند.

به گزارش   ایسنا ،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان به دلیل کیفیت پایین و عدم تناسب قیمت با کیفیت محصولاتشان به مردم بدهکار هستند.

امرالله امینی اظهار کرد: کیفیت حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران در تاریخ فعالیت این صنعت است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت محصولات تولیدی، سیاسی بودن این صنعت است، خاطرنشان کرد: در این شرایط مدیر بنگاه تولیدی نمی‌تواند اولویت‌ها را به درستی تشخیص دهد یا اگر هم بتواند به دلیل فشارهای بیرونی قادر به تصمیم‌گیری درست نیست.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به عنوان مثال چند سال پیش و در دوره‌ای که فروش خودرو در کشور بالا بود، خودروسازان به جای آنکه درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه و افزایش کیفیت کنند به دلیل برخی فشارها اقدام به ایجاد سایت‌های تولیدی زیان‌ده در داخل و خارج کشور کردند.

وی افزود: از آن سو نیز انحصاری بودن بازار خودرو باعث کرختی و تنبلی خودروسازان شد به‌گونه‌ای که خودروسازان هر چه تولید می‌کردند مردم می‌خریدند و به همین دلیل آنها انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید نداشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: بنابراین در شرایط جدید و با لغو تحریمها، مدیران فعلی شرکتهای خودروسازی باید از گذشته پند گرفته و اولویت خود را جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید، با کیفیت و با قیمت مناسب قرار دهند.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در این زمینه دولت باید با انجام برخی اصلاحات شرایط را برای کاهش هزینه‌های تولید در شرکتهای خودروسازی فراهم کند تا تناسب بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ایجاد شود.

 

 

 


 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا