یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

نرخ سرویس مدارس اعلام شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ضمن ارائه نرخ سرویس مدارس گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و از ابتدای مهرماه امسال، سه هزار خودرو در خدمت سرویس رفت و برگشت مدارس شهر قم خواهند بود.
نرخ سرویس مدارس اعلام شد

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایرنا، مرتضی عزتی  بیان داشت: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم برنامه ریزی های لازم را برای ارائه سرویس حمل و نقل مناسب به دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم انجام داده است و از آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری شرکت های حمل و نقل درون شهری تحت نظارت خود و با به کارگیری سه هزار دستگاه خودرو نسبت به ارائه سرویس رفت و برگشت به تعداد ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان اقدام خواهد شد.
وی شرایط لازم برای خودرو و رانندگان سرویس دانش آموزان را مورد اشاره قرار داد و افزود: راننده سرویس باید متاهل یا از بانوان سرپرست خانوار باشد، گواهینامه رانندگی از نوع پایه دوم داشته باشد و نیز اصالت گواهینامه رانندگی از پلیس راهنمایی و رانندگی استان استعلام خواهد شد.
وی گفت: رانندگان باید حداقل ۲۳ سال تمام سن داشته باشند، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوء پیشینه ارائه کنند، همچنین در جلسات آموزشی که با همکاری واحد امور مدارس سازمان تاکسیرانی، راهور و آموزش و پرورش انجام می شود شرکت کنند.
مدیرعامل تاکسیرانی قم افزود: همراه داشتن مجوز حمل سرویس دانش آموزی، نصب علامت سرویس بر روی شیشه جلوی سمت راست خودرو، ارائه برگه معاینه فنی خودرو، ارائه بیمه نامه های شخص ثالث، سرنشین و خودروی عمومی از شرایط خودروی سرویس مدارس خواهد بود، همچنین تعداد سرنشین خودرو برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو تعیین می شود.
وی ادامه داد: نرخ مصوب کرایه سرویس رفت و برگشت دانش آموزان مدارس استان قم برای سال تحصیلی پیش رو برای خودروهای پراید و پیکان با سه دانش آموز با شرط تعطیلی پنجشنبه ها ماهانه به ازای هر دانش آموز ۷۴ هزار تومان و با دایر بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه به ازای هر دانش آموز ۸۵ هزار تومان تعیین شده است.
وی افزود: همچنین در صورتی که در خودروهای پیکان و پراید چهار دانش آموز مستقر شوند با شرط تعطیلی پنجشنبه ها، پرداختی هر دانش آموز ماهانه ۶۳ هزار تومان و در صورتی که مدارس در پنجشنبه دایر باشد سهم هر دانش آموز در این نوع سرویس ۷۴ هزار تومان می باشد.
عزتی اظهار داشت: نرخ مصوب کرایه سرویس رفت و برگشت دانش آموزان برای خودروهای سمند، پژو و تیبا با سه دانش آموز با شرط تعطیلی پنجشنبه ها ماهانه به ازای هر دانش آموز ۸۰ هزار تومان و با دایر بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه ۹۲ هزار تومان تعیین شده است.
وی گفت: در صورتی که در خودروهای پژو، سمند و تیبا چهار دانش آموز مستقر شوند با شرط تعطیلی پنجشنبه ها هر دانش آموز باید ماهانه ۶۸ هزار تومان پرداخت کند و در صورتی که مدارس در پنجشنبه ها دایر باشد سهم هر دانش آموز در این نوع از سرویس ۸۰ هزار تومان در ماه است.
وی ادامه داد: کرایه خودروهای ون نیز با محاسبه تعطیلی پنجشنبه مدارس ماهانه برای هر دانش آموز ۴۲ هزار تومان است و در صورت دایر بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه هر دانش آموز باید ۴۹ هزار تومان پرداخت کند.
مدیرعامل تاکسیرانی قم اظهار داشت: نرخ پایه تعیین شده بر مبنای مسافر سه کیلومتر از منزل تا مدرسه به ازای هر دانش آموز محاسبه شده است و در مسافت سه تا هفت کیلومتر به ازای هر کیلومتر اضافه ۱۰ درصد و مسافت بیش از هفت کیلومتر به ازای هر کیلومتر پنج درصد به نرخ پایه اضافه می شود.
وی افزود: مدت زمان عقد قرارداد سرویس مدارس از اول مهرماه امسال تا ۳۱ خرداد ماه سال ۹۵ می باشد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با اداره گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی با شماره ۳۶۶۲۸۸۰۰ تماس حاصل نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

بنیانگذار کرمان خودرو

دولت باید برای ارائه تسهیلات به مردم کمک کند

خودروسازان در جهت بهبود کیفیت محصولات خود تلاش کنند و دولت نیز باید برای ارائه تسهیلات به مردم کمک کند.
دولت باید برای ارائه تسهیلات به مردم کمک کند

به گزارشاخبار خودرو به نقل از ایلنا، سید حسین مرعشی  در خصوص کمپین نخریدن خودروی صفر، اظهار داشت: سیاست صبر و انتظار مصرف کنندگان ارتباطی با این کمپین ندارد و به خاطر شرایط انتقال اقتصاد ایران از دوران تحریم به دوران پسا تحریم این وضعیت بوجود آمده است.

وی ادامه داد: دولتمردان ما بر اساس واقعیت های روشن نسبت به آینده ایران به لحاظ اقتصادی امیدواری هایی را به مردم منتقل کرده اند که کاملا هم درست است .

مرعشی با بیان اینکه اقتصاد ایران از اقتصادهای خوب در آینده و در منطقه خواهد بود تصریح کرد: مسیر ما در اقتصاد مسیر رشد است و انتقال این پیام به جامعه مصرف کنندگان ایران انتظاراتی را بوجود آورده که پس از تحریم و ظرف چند ماه آینده کالاهایی با کیفیت مناسب تر و با قیمت بهتر بدست مصرف کنندگان خواهد رسید .

موسس کرمان خودرو با بیان اینکه رکود در جامعه تنها مختص به خودرو نیست گفت: در مورد کلیه کالاهای بادوام هم همین موضوع بوجود آمده و مردم سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته اند و کالایی نمی خرند مگر اینکه ضروری باشد.

وی تصریح کرد: مسئله بعدی این است که بدلیل سیاستهای ضد تورمی دولت در دو سال اخیر نقدینگی در کشور کاسته شده و قدرت خرید مصرف کنندگان نیز کاهش یافته است و از صنایع لبنی تا لوازم خانگی و نوشابه ها و آبمیوه ها و …با کاهش مصرف و فروش مواجه شده اند.

مرعشی با بیان اینکه راه اندازی چنین کمپینی عکس العملی در مقابل عدم پاسخگویی خودروسازان داخلی در مقابل کیفیت است گفت: زمانی که تولید کنندگان در مدتی طولانی به کیفیت خودرو توجهی نکردند و خودرو را با عیوب فراوان به مردم تحویل دادند منجر به این عکس العمل شد .

وی با بیان اینکه این سه موضوع با یکدیگر ترکیب شدند و باعث رکود در بازار خودرو شدند افزود: البته این دوران هم گذرا است و خودروسازان می توانند از این موضوع درس بگیرند و در جهت بهبود کیفیت محصولات خود تلاش کنند و دولت نیز باید برای ارائه تسهیلات به مردم کمک کند.

 

 

 


 

 

 

مرسدس بنز کلاس جی مدل ۲۰۱۶ را ببینید

 

 

 

مرسدس پیشرانهٔ ۴.۰ لیتری توربوی V8 مدل AMG GT را جایگزین موتور ۵.۰ لیتری V8 مدل قبلی G550 کرده است.

 

 

 

اخبار خودرو -مرسدس پیشرانهٔ ۴.۰ لیتری توربوی V8 مدل AMG GT را جایگزین موتور ۵.۰ لیتری V8 مدل قبلی G550 کرده است.
پیشرانهٔ جدید قادر است ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. بدین معنا که قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به قبل به ترتیب ۳۴ اسب‌بخار و ۸۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. طبق گفتهٔ کمپانی، این پیشرانه کارآمدتر و کم‌مصرف‌تر از پیشرانهٔ قبلی است.

 

 

 

Mercedes-Benz-G-Class_2016_13

 

 

 

مدل G63 AMG سال ۲۰۱۶ از همان موتور توئین توربوی ۵.۵ لیتری V8 استفاده می‌کند. قدرت این خودرو از ۵۴۴ اسب‌بخار به ۵۶۳ اسب‌بخار ارتقا پیدا کرده است. درحالی‌که گشتاور آن هنوز ۷۵۹ نیوتون متر است. قیمت این مدل از ۱۳۹,۹۰۰ دلار شروع می‌شود یعنی دقیقاً ۲۰,۰۰۰ دلار بیشتر از مدل عادی G550. شایان ذکر است که G63 AMG پرطرفدارترین نسخه خودروی G کلاس هست.

 

 

 

ناگفته نماند که مرسدس قصد عرضهٔ ورژن G65 AMG را برای بار نخست در سال ۲۰۱۶ به بازار آمریکا دارد که این مدل هم از یک پیشرانهٔ توئین توربوی V12 سود جسته است و توانایی تولید ۶۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارا می‌باشد. این نیروی عظیم تأثیر خود را بر قیمت این نسخه نیز گذاشته است چراکه G65 AMG قرار است قیمتی معادل ۲۱۷,۹۰۰ دلار داشته باشد. از قرار معلوم، فروش هر سه مدل G کلاس، در ماه نوامبر آغاز می‌گردد. هزینهٔ خدمات هر سه مدل از این شاسی‌بلند تنومند و دوست‌داشتنی ۹۲۵ دلار خواهد بود.

 

 

 

Mercedes-Benz-G-Class_2016_10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا