یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-نماینده رنو به شرکت ایرانی اولتیماتوم داد

 

مدیرعامل رنو پارس گفت: به مگاموتور حداکثر سه ماه فرصت دادیم که یا عملکردش را اصلاح کند یا اینکه بخش تولید موتور تندر 90 را به رنوپارس واگذار کند.

نماینده رنو به شرکت ایرانی اولتیماتوم داد

مدیرعامل رنو پارس گفت: به مگاموتور حداکثر سه ماه فرصت دادیم که یا عملکردش را اصلاح کند یا اینکه بخش تولید موتور تندر 90 را به رنوپارس واگذار کند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیمان کارگر در نشستی خبری اظهار کرد: ما از مگاموتور عاجز شده‌ایم، مگاموتور داخلی‌سازی موتور تندر 90 را انجام نداده و همچنین به دلیل مشکلات مالی تیراژ تولید موتور تندر 90 را افزایش نمی‌دهد.

 

وی با بیان اینکه نمی‌شود گفت چون مگاموتور مشکل مالی دارد ما باید موتور تندر 90 را از خارج وارد کنیم، خاطرنشان کرد: آنها موضوع داخلی‌سازی موتور تندر 90 را نیز جدی نگرفتند. این در حالی است که کیفیت موتور تولیدی در ایران از اسپانیا نیز بالاتر است با این حال ما مجبور به واردات آن هستیم.

 

نماینده رنو در ایران ادامه داد: بنابراین تا پایان سال جاری به مگاموتور فرصت داده‌ایم تا ساختمان مگا 2 که محل تولید موتور تندر 90 است را به رنو پارس بفروشد یا اینکه ما در محل دیگری خط تولید موتور تندر 90 را با مدیریت خودمان راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

نارضایتی از خدمات پس از فروش دو خودروسازی ایرانی

 

مدیرعامل رنو پارس گفت: از نحوه کار شرکای خود در خدمات پس از فروش ناراضی هستیم و این شرایط باید تغییر کند. نمایندگی خودروساز به ما می‌گوید قطعه تندر 90 موجود نیست در حالیکه قطعه وجود دارد اما شرکای تجاری نمی‌خرند و به نمایندگی نمی‌رسانند بنابراین مشتری ناراضی است.

 

وی با بیان اینکه ما نمی‌گذاریم مشتریان از ضعف شرکت‌های حاضر در زنجیره خدمات پس از فروش محصولات‌مان متضرر شوند، تصریح کرد: اینکه می‌گوییم تهدید نیست بلکه موضوع این است که یک خودروساز نمی‌تواند در مدت زمان طولانی با مشتریان ناراضی روبرو باشد. در حال حاضر در مواردی بخش خدمات پس از فروش خودروساز پول ندارد که قطعه را خریده و به نمایندگی خدمات پس از فروش تحویل دهد. با این حال ضعف دوستان در این حوزه نباید باعث ایجاد مشکل در خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران شود.

 

قیمت تندر 90 کاهش نمی‌یابد

 

نماینده رنو در ایران در مورد احتمال کاهش قیمت محصولات این شرکت، گفت: قیمت تندر 90 کاهش نخواهد یافت زیرا ما با تورم حقوق و دستمزد، نرخ سود و دیگر هزینه‌ها مواجه هستیم و هم رنوپارس و هم شریک ایرانی مقداری متضرر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اگرچه تورم کاهش یافته اما وجود دارد و قیمت خودرو ممکن است در آینده افزایش یابد اما هنر ما این است که بتوانیم با افزایش بهره‌وری، قیمت تندر 90 و دیگر محصولات خودمان را حفظ و از افزایش قیمت جلوگیری کنیم.

 

قیمت ساندرو 40 تا 43 میلیون تومان

 

کارگر درباره قیمت فروش خودروی ساندرو اظهار کرد: صحبتی که با شریک ایرانی صورت گرفته قیمت بین 40 تا 43 میلیون تومان برای ساندروی مدل گیربکس دستی است. قیمت 40 میلیون تومان با مقداری ضرر همراه است و 43 میلیون تومان مناسب است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای خودروی ساندروی اتوماتیک نیز قیمت 47 تا 49 میلیون تومان مورد بحث قرار گرفته که قیمت مناسبی است و برنامه این است که در شرایط تورمی این قیمت حفظ شده و افزایش نیابد.

 

یا کل پارس خودرو را می‌خریم یا هیچ

 

مدیرعامل رنو پارس در مورد خرید پارس خودرو از سوی رنو، اظهار کرد: برای تولید محصولات جدید خود در ایران نیاز به کارخانه‌های جدید تولید به غیر از دو شریک فعلی خود ایران خودرو و پارس خودرو داریم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دوستان پارس خودرو پول ندارند به گونه‌ای که قطعه را دریافت اما پولی پرداخت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: مثلا برای راه‌اندازی خط تولید داستر پول ندارند بنابراین راه‌حل این است که سرمایه‌گذاری از سوی رنو صورت گیرد.

 

کارگر با بیان اینکه خرید 20 درصد سهام پارس خودرو و باقی ماندن مدیریت این شرکت در دست دوستان منطقی نخواهد بود، گفت: بنابراین یا کل پارس خودرو را خریداری خواهیم کرد یا اینکه در خطوط تولید این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد شد تا محصولات جدید رنو تولید شود با این حال فعلا در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی نشده و تا پایان سال جاری میلادی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

رنوکوئید دو سال دیگر عرضه می‌شود

 

مدیرعامل رنو پارس در مورد زمان عرضه محصول رنوکوئید به عنوان خودروی ارزان به بازار ایران اظهار کرد: هم‌اکنون عرضه این خودرو با 97 درصد داخلی‌سازی در هندوستان آغاز شده است. طراحی این خودرو نیز با همکاری مهندسان هندی، فرانسوی و ژاپنی در هندوستان صورت گرفته است آن هم در شرایطی در این کشور که رقابت بالایی برای عرضه خودروهای با قیمت پایین وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تولید این خودرو به عنوان یک خودروی ارزان قیمت در ایران نیز در دستور کار است با این حال برای این کار باید تغییراتی در طراحی آن صورت گیرد که در نهایت عرضه آن در بازار ایران حدود دو سال زمان نیاز خواهد داشت.

 

کلیوس را از پارس خودرو پس می‌گیریم

 

نماینده رنو درباره واردات خودروهای رنو از سوی خودروسازان ایرانی اظهار کرد: شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده واردات محصولات رنو در ابتدا مدیریت خوبی نداشته و خوب کار نکرد به گونه‌ای که سه سال متمادی از نظر سرعت کار به ما ضرر زدند و ما تصمیم گرفتیم که برای رفع نیاز مشتریان واردات خودرو از سوی دیگر شرکت‌ها نیز صورت گیرد بنابراین واردات کلیوس را از نگین خودرو گرفته و به پارس خودرو دادیم.

 

وی با بیان اینکه پارس خودرو روی رنو کلیوس خوب کار نکرد و داریم این خودرو را از آنها می‌گیریم، اظهار کرد: همچنین در برهه‌ای از زمان ایران خودرو به ما گفت شما محصولات جدیدتان را بدهید در ایران تولید کنیم و ما هم به دلیل مدیریت ضعیف نگین خودرو با این کار موافقت کردیم تا ایران خودرو بتواند از پلت‌فرم رنو استفاده کرده و خودروهای خودش را نیز طراحی کند که در این زمینه دو خودروی کپچر و کلیوس به ایران خودرو داده شد.

 

وی ادامه داد: با این حال عرضه محصولات رنو از سه کانال مختلف مقداری مشکل‌ساز است و کنترل فروش و خدمات پس از فروش مشکل می‌شود بنابراین برنامه آینده ما این است که نظارت‌ها را افزایش و استانداردهای رنو را در این زمینه پیاده‌سازی کنیم.

 

کارگر اظهار کرد: البته در زمینه شرکت واردکننده محصولات رنو نیز مدیریت نگین خودرو تغییر کرده و مدیر فعلی فرد مسوولی است و در حال بهبود امور است.

 

برخی قطعات تقلبی را به نام رنو عرضه می‌کردند

 

نماینده رنو در ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عرضه برخی قطعات تقلبی رنو در شبکه خدمات پس از فروش اظهار کرد: این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز کشیده شد به گونه‌ای که به شرکت‌های مربوطه گفتیم شما اجازه ندارید قطعات غیراصلی را به عنوان قطعه رنو بفروشید تا برای شما ارزان‌تر تمام شود. در این زمینه بارها تاکید کرده‌ایم که باید عملکرد خود را اصلاح کنند.

 

پایان مذاکرات با ایران خودرو و پارس خودرو تا پایان سال

 

نماینده رنو در ایران درباره نحوه ادامه همکاری‌ها با شرکای ایرانی اظهار کرد: در این زمینه مانند گذشته همکاری نخواهیم کرد. هم‌اکنون در حال مذاکره بر اساس نحوه جدید همکاری‌ها هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسیم تا از ابتدای سال 2016 بتوانیم بر اساس شیوه جدید همکاری کنیم.

 

وی ادامه داد: رنو تنها خودروساز غیرچینی بود که در زمان تحریم از ایران نرفت در حالیکه برخی شرکت‌ها فقط حرف می‌زنند و با یک ترقه در می‌روند اما ما ماندیم و برنامه گسترش فعالیت‌های خود را داریم.

 

کارگر ادامه داد: البته در شیوه جدید همکاری‌ها با شرکای ایرانی دیگر نمی‌خواهیم مشتریان دچار محدودیت برای دریافت محصولات باشند زیرا شرکای تجاری ما مقداری محدودیت و البته اولویت‌هایی دارند مثلا ممکن است خودروی جدیدی که تولید کرده‌اند محصولات ما را تحت‌الشعاع قرار دهد. در این زمینه راه‌اندازی مرکز مهندسی و تامین قطعات رنو در ایران در دستور کار است.

 

در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم

 

مدیرعامل رنوپارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر صحبت‌های مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری رنو در ایران با وجود قرارداد منعقده، اظهار کرد: مدیرعامل ایران خودرو آزاد است و می‌تواند صحبت خود را بگوید البته من با ایشان صحبت کردم و گفتم که عدم سرمایه‌گذاری رنو در ایران صحت ندارد. ما در بخش اول 80 میلیون دلار در شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی سرمایه‌گذاری کردیم، 12 میلیون یورو در شرایط تحریم خرج شد تا تامین‌کنندگان قطعات تندر 90 تغییر کرده و بتوانیم به ایران قطعه بدهیم.

 

او ادامه داد: برای داخلی‌سازی ساندرو نیز 10 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است. همچنین در شرایط تحریم بسیاری از قطعه‌سازان ایرانی مشکل داشتند که رنوپارس 60 میلیون یورو به قطعه‌سازان ایرانی به عنوان وام کمک کرد.

 

وی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری‌های آینده رنو در ایران نیز اعلام کرد: نمی‌توانم عدد و رقم اعلام کنم با این حال بخشی از سرمایه‌گذاری‌های ما در آینده در حوزه تولید خودروهای جدید خواهد بود. در این زمینه بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها نیز مثلا برای خرید کارخانه تولید موتور خودرو خواهد بود و در حوزه داخلی‌سازی خودروها نیز سرمایه‌گذاری خواهد شد.

 

کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشنهاد رنو برای خرید ایران خودروی خراسان اظهار کرد: ما در این زمینه هیچ پیشنهادی نداشتیم. اولویت ما کارخانه تولید ایران خودرو در تهران است تا با همکاری هم بتوانیم محصولات رنو را تولید کنیم. در پارس خودرو نیز می‌خواهیم به جای خودروی چینی، محصول رنو و نیسان را تولید کنیم. در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنیم تا هر دو سه سال یک بار یک سیسلیست جدید عرضه کنیم. در زمینه ساندرو نیز این خودرو باید زودتر از اینها عرضه می‌شد. با این حال به دلیل تحریم این موضوع عقب افتاد و برخی قطعه‌سازان خارجی به ما قطعه ندادند و مجبور شدیم تامین‌کنندگان را تعویض کنیم.

 

وی در رابطه با قیمت عرضه خودروی داستر در ایران اظهار کرد: قیمت داستر تولیدی در ایران باید مناسب‌تر از داستر عرضه شده در خارج از ایران باشد زیرا ما می‌خواهیم ایران را پایگاه صادرات این خودرو در خاورمیانه قرار دهیم و به همین دلیل باید با قیمت رقابتی در ایران تولید شود.

 

نماینده رنو در ایران در رابطه با خودروی ساندرو اظهار کرد: ساندرو سومین محصول پلت‌فرم تندر 90 در ایران است که با حجم موتور 1600 سی‌سی و در دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه خواهد شد. میزان داخلی سازی این خودرو 35 درصد است که به 60 درصد افزایش خواهد یافت البته هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی تندر 90، 60 درصد است که طبق برنامه تا دو سال آینده به 80 درصد افزایش خواهد یافت. تا پایان سال جاری 130 تا 150 هزار دستگاه از محصولات پلت‌فرم ال 90 در ایران شامل تندر 90، تندر پیکاپ و ساندرو تولید خواهد شد.

 

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-محدودیت‌‌ ترافیکی جاده‌های پرتردد‌ تا پایان هفته

 

کل تردد ثبت‌‌شده در شبانه‌روز گذشته‌‌ طبق اطلاعات ۱۶۰۵ دستگاه ترددشمار جاده‌ای نسبت به روز قبل ۳.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ در همین مدت هم‌چنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۸ درصد بود.

 

بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر به‌ استثنای جاده‌های مسدود و دارای محدودیت ترافیکی ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

 

کل تردد ثبت‌ شده در شبانه‌روز گذشته‌‌ براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1605 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 3.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 18 درصد، اوج تردد بین ساعات 18 الی 19 و کمترین تردد بین ساعات 4 الی 5 صبح صورت پذیرفته که هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

 

* محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های پرتردد تا روز شنبه 4 مهرماه‌

 

‌تردد موتور‌سیکلت از ساعت 12:00 روز دوشنبه 30/06/94 الی ساعت 24:00 روز جمعه 03/07/94 از محورهای کرج – چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع ‌است؛ تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

 

در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 روز جمعه مورخ 03/07/94 الی ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 04/07/94 از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:30 روز جمعه مورخ 03/07/94 الی ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 04/07/94 از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد (دزدبن‌) به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

 

تردد همه وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی ساعت 01:00 بامداد روز‌های سه شنبه 31/06/94 و پنجشنبه مورخ 02/07/94 از میدان امیر‌کبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع ‌است.

 

‌در محور هراز تردد ‌همه وسایل نقلیه از ساعت 13:00 روز جمعه تا ساعت 02:00 بامداد روز شنبه 04/07/94 ‌از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 15:00 روز جمعه تا ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 04/07/94 و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد همه وسایل نقلیه از آب اسک به رودهن (‌محدوده مشا) به صورت یک طرفه است.

 

در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر و کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس ممنوع‌ است.

 

در محور هراز تردد همه تریلرها تا اطلاع بعدی ممنوع ‌است

 

تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 06:00 الی 24:00 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پیش رو ‌ممنوع ‌است.

 

در محور فیروزکوه‌ تردد همه تریلرها از ساعت 06:00 الی 24:00 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پیش رو از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع ‌است.

 

‌تردد ‌‌همه کامیون‌ها و کامیونت‌‌ها از ساعت 06:00 الی 24:00 روز ‌جمعه مورخ 03/07/94 از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع‌ است.

 

 

 

در ‌محور گلوگاه – گرگان – جنگل گلستان و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 06:00 الی 24:00 روز 31 شهریور و نیز 3 روز‌ آینده ممنوع ‌است.

 

در محور بجنورد – جنگل گلستان و بالعکس ‌تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 06:00 الی 24:00 امروز و 3 روز آینده‌ فوق ممنوع ‌است.

 

در محور‌های اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 06:00 الی 24:00 سه روز آینده ممنوع ‌است.

 

در محورهای قدیم قزوین-رشت‌، آزادراه کرج – قزوین و قزوین زنجان و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 06:00 الی 24:00 سه روز آینده ‌ممنوع است.

 

در محورهای یزد – طبس‌، یزد – اصفهان، بیرجند – قائن، خور – طبس و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 06:00 الی 24:00 سه روز آینده ممنوع است.‌

 

پرترددترین جاده‌های کشور

 

‌آزادراه کرج-تهران، آزادراه تهران-کرج‌،‌‌‌ آزادراه کرج-قزوین، آزادراه ‌قزوین-کرج،‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه ساوه-‌تهران‌، آزادراه تهران-ساوه، مسیر پاکدشت-تهران‌ و تهران-پاکدشت، ‌محور‌های ‌تهران-شهریار‌ و شهریار-تهران و محورهای تبریز-ایلخچی و ایلخچی-تبریز در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند.‌‌‌‌‌‌‌

 

محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای در آزادراه تهران-کرج-قزوین‌‌

 

در باند شمالی آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین‌ مقطع واقع در استان البرز تا روز 30 آبان 94 ‌روزهای شنبه تا  سه‌شنبه هر هفته‌ از ساعت 07:00 تا 15:00 به غیر از روزهای چهارشنبه‌، پنجشنبه‌، جمعه و ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت حدفاصل ‌تیر 200 تا پل کلاک‌ تردد همزمان با اجرای عملیات و با رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

 

محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای در آزادراه تهران – قم

 

در آزادراه تهران ـ قم و بالعکس تا پایان سال 94 تردد هرگونه وانت بار‌، حدفاصل پل شهید کاظمی (آزادگان) تا خروجی حسن‌آباد و بالعکس ممنوع است؛ تردد از محورهای قدیم تهران-قم و احمدآباد مستوفی انجام می‌شود.

 

ممنوعیت تردد به‌ تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه‌

 

در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌ دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملان فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت معرفی می‌‌شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

 

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای‌‌

 

‌‌در محور هراز تونل جدید گردنه امامزاده هاشم‌ واقع در استان‌های تهران و مازندران از پنجم مهر تا 30 مهرماه 94 به‌ دلیل اجرای عملیات کارگاهی و ایمن‌سازی تونل‌ مسدود و تردد به صورت رفت و برگشت از گردنه امامزاده هاشم و محورهای فیروزکوه و کندوان انجام می‌شود.

 

‌محور هراز روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الی 18 به غیر از روزهای پنجشنبه‌، جمعه، بعد از ظهر روز سه‌شنبه و ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل شهر آبعلی تا رستوران مرمر تردد با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) همزمان با اجرای عملیات، انجام می‌شود.

 

آزادراه تبریز-زنجان واقع در استان آذربایجان شرقی‌ تا روز 13 آبان ماه 94 ‌ساعت 8 الی 18‌ به‌دلیل اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت‌ حدفاصل کیلومتر 0 تا 100 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات‌ با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

 

محور آزاد‌راه مشهد – باغچه (باند رفت و برگشت)‌ واقع در استان خراسان رضوی تا روز 30 آذر 94 ساعت 6 تا 18 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در کیلومتر صفر تا 39 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

 

آزادراه تبریز ـ زنجان (باند شمالی اتوبان شهید کسایی)‌ واقع در استان آذربایجان شرقی تا روز 10 مهر‌ماه 94 ‌ساعت 7 الی 18 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات لکه‌گیری‌ حدفاصل کیلومتر 100+0 تا 00+21، انسداد یک خط عبوری تردد با اجرای عملیات‌ با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

 

‌رانندگان با رعایت اصول ایمنی، سفری‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسیدن به مقصد هم بخشی از سفر است، بهتر است مسافران از این زمان هم برای بهره‌مندی سفر خود استفاده کنند و فقط به رسیدن به مقصد نیندیشند.

 

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا