یزدفردا:تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴-فراخوان هیوندایی برای احتمال آتش‌گرفتن موتور

شرکت خودروسازی هیوندایی در حدود ۵۷۰هزار خودروی خود را به دلیل احتمال آتش گرفتن موتور و نقص در چراغ ترمز فراخوان می کند.
فراخوان هیوندایی برای احتمال آتش‌گرفتن موتور

به گزارش دنیای اقتصاد ،شرکت خودروسازی هیوندایی در حدود ۵۷۰هزار خودروی خود را به دلیل احتمال آتش گرفتن موتور و نقص در چراغ ترمز فراخوان می کند. در این بین در حدود ۴۷۰هزار هیوندایی سوناتا برای پیشگیری از بروز نقص در موتور یا آتش‌سوزی موتور فراخوان می‌شوند.

این خودروساز اعلام کرده که مشکل ساخت موجب شده است تراشه‌های فلز در اطراف میل‌لنگ مشکلاتی را در جریان روغن موتور به‌وجود آورد. سوناتای سال ۲۰۱۱ نخستین خودروی هیوندایی است که این نقص در آن کشف شد، اما اکنون سوناتای سال ۲۰۱۲ نیز به همین دلیل فراخوان می شود. با افزایش مراجعات مشتریان و استفاده آنها از ضمانت خدمات پس از فروش به‌خاطر صدای زیاد موتور و روشن شدن چراغ چک، هیوندایی به این نقص خودروهای تولیدی‌اش پی برد. این شرکت خودروساز هنوز تاریخ دقیق فراخوان‌ها را اعلام نکرده است چون نمی‌داند که قطعات مورد نیاز چه زمانی تامین خواهد شد. ۱۰۰هزار خودروی هیوندایی اکسنت تولید ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نیز بخاطر نقص چراغ ترمز فراخوان می‌شوند. این فراخوان از ۲ نوامبر (۱۱ آبان) آغاز خواهد شد.

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴-واکنش خودروسازان به تخلف فولکس‌ واگن

در شرایطی که بحران تقلب فولکس‌ واگن در مورد تست آلاینده‌های موتورهای دیزلی خودروها همچنان ادامه دارد و هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد
واکنش خودروسازان به تخلف فولکس‌ واگن

به گزارش اخبار خودرو ،در شرایطی که بحران تقلب فولکس‌ واگن در مورد تست آلاینده‌های موتورهای دیزلی خودروها همچنان ادامه دارد و هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد، سایر خودروسازانی که در محصولاتشان از موتورهای دیزلی استفاده می‌کنند اتهام احتمال تقلب در تولید محصولاتشان را انکار کرده‌اند و اعلام می‌کنند که از نرم افزار مورد استفاده فولکس‌واگن برای کنترل آلایندگی خودروهایشان استفاده نمی‌کنند.

فولکس واگن اعلام کرده است که از این نرم‌افزار در ۴۸۲ هزار خودروی دیزلی فولکس‌واگن و آئودی در آمریکا استفاده شده است. علاوه‌بر این بیش از ۵/ ۱۰ میلیون خودروی تولید این شرکت نیز در سایر نقاط جهان از این نرم افزار استفاده می‌کنند. همزمان با افزایش بدبینی خریداران و‌کارشناسان نسبت به محصولات سوخت دیزلی، ناتان هویت، سخنگوی جگوار لندروور اعلام کرد: «جگوارلندروور از هیچ ابزار یا نرم‌افزار «خرابی» در خودروهای خود استفاده نکرده است. ما اطمینان داریم که همه قطعات و ابزارهای ما کاملا با قوانین و مقررات آلایندگی اروپا و آمریکا مطابقت دارند.»

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا