یزدفردا:تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴-ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو برگزار می‌شود

ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو هم‌زمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، ترانزیت و صنایع وابسته در زنجان برگزار می‌شود.
ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا ، ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، ترانزیت و صنایع وابسته از هفتم تا ۱۰ مهرماه به مدت چهار روز در محل دائمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در فضای عمومی بالغ بر ۵۳۰۰ مترمربع و ۲۲۰۰ مترمربع فضای غرفه‌سازی شده دایر خواهد شد و با رایزنی‌های به‌عمل آمده ۵۰ شرکت داخلی از شهرهای مختلف کشور از جمله زنجان، تهران، قزوین، قم، رشت، مشهد، کرمانشاه و اهواز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردهای صنعت خودروسازی ایران و ایجاد فضای مناسب برای تسهیل ارتباط مستقیم و هرچه بهتر و بیشتر مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنعت خودرو، قطعات یدکی و صنایع وابسته عنوان و اعلام شده ساعات بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

میلیون ها یورو در راه ایران

ایران خودرو رسما از پژو غرامت خواست

خودروساز بزرگ فرانسوی در حالی قرار است تا چندی دیگر دوباره به میهمانی خودروسازی ایران بیاید که ایران خودرویی ها با ارسال نامه ای به این خودروساز فرانسوی، خواستار دریافت غرامت شده اند.
ایران خودرو رسما از پژو غرامت خواست

به گزارش  اقتصادنیوز، به گفته منابع آگاه، مسوولان ایران خودرو با استناد به اینکه رفتن ناگهانی پژو از ایران، سبب کاهش تولید این شرکت (ایران خودرو) شده است، از خودروساز فرانسوی خواسته اند تا معادل ضرری که بابت افت تیراژ زده اند، غرامت پرداخت کنند.

هرچند منابع آگاه چیزی در مورد رقم درخواستی ایران خودرو از پژو نمی گویند، اما چون ملاک آنها، تیراژ کاسته شده محصولات پژو در ایران است،خودروساز فرانسوی باید غرامت سنگینی را به آبی های جاده مخصوص بپردازد.

پژو تا سال ۲۰۱۴ با ایران خودرو قرارداد داشت، اما در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی به واسطه خرید بخشی از سهامش توسط جنرال موتورز آمریکا، از ایران رفت تا هم یکی از بازارهای بزرگ خود را از دست بدهد و هم ایران خودرو را گرفتار بحران تولید کند.

با توجه به اینکه تولید محصولات پژو در ایران، طی سال های ۹۱ و ۹۲ (تقریبا مطابق با ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی) به کمتر از نصف کاهش یافت، به نظر می رسد چند صد میلیون یورو غرامت از سوی پژو در راه ایران خودرو است. هرچند مشخص نیست که پرداخت این غرامت، شرط ورود دوباره پژو به خودروسازی ایران هست یا نه، اما به نظر می رسد ایران خودرویی ها به شدت پیگیر دریافت این غرامت هستند تا هم زهر چشم از دوست فرانسوی شان بگیرند و هم خزانه شان را رونقی ببخشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا